Cu un deceniu de experienta in Publicitatea cu P mare si o colectie vasta de ad-uri preferate, Mihai Gongu se poate numi inca un incepator intr-alea copilariei. Desi numai o pupaza ii mai lipsea ca a lui sa fie ca in povestile lui Creanga, Mihai abia acum invata sa vorbeasca pe limba copiilor alaturi de fetita lui, Clara. Baiat cuminte si silitor, isi aminteste exact momentele rare in care s-a intamplat sa chiuleasca si se revanseaza fata de pisicile smotocite prin campanii globale Whiskas.
Va prezentam in exclusivitate portretului unui publicitar care are viata personala.
Numar de primaveri creative: 10.
Am copilarit pe strazile din Buzau, ulitele din Dragodanesti, la munte si Balaceanu, la campie. Copilarie ca in "Amintiri din..." minus pupaza.
Cand eram mic, voiam sa devin scriitor, iar bunica-mea ma vedea ministru. Creative Director mi se pare un compromis okish. Acum, la 30 de ani, sunt deja oricum prea batran pentru ministru.
Am chiulit de la un seminar de Oracle si doua de Visual C++, in facultate. In rest, nu prea. Sunt mai punctual si mai constiincios decat un account de la BBDO Stuttgart.
Am primit primul salariu de la Cubb Communications unde am facut scripturi radio pe un Mac pe care il imparteam cu celelalat junior copy al agentiei, Radu Pilat, o ora eu, o ora el. Doi copy pe un computer e un sistem excelent: te invata sa scrii pe brief, bine din prima si repede. Si l-am cheltuit pe masura, pe nimicuri.
Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc, o sa ma fac instructor auto pro-bono in sudul Frantei. Imi place sa conduc defensiv, am rabdare si stiu sa pronunt Non, non, non, Merde! cu accent.
As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca e bine sa inveti germana inca din copilarie.
In liceu eram tipul ala al doisprezecelea, din clasa cu unsprezece olimpici internationali ajunsi toti medici in Occident.
Relationship status cu publicitatea: married to; love and forgive.
Primul job in Publicitate a fost ca junior copywriter la Leo Burnett (in postul de junior copy la Cubb faceam doar publicitate cu p mic.)
In paralel, mai lucrez ca junior daddy. Sunt varza, dar am un client si un managing director intelegator. Multumesc Clara si Melania!
Imi amintesc si acum ziua in care am devenit tatic.
Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost pe Connex Business in prima zi de juniorat la Leo in 2002. Eu am dat idea, iar seniorii au dat fuga la aeroport pentru o sedinta foto la Hungaroring.
Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) este castigarea pitchului Tuborg Europe impotriva SapientNitro si 180 Amsterdam. Ideea s-a facut la cateva luni dupa, pe Diesel.
Cea mai tare campanie internationala este Snickers "Your are not you when you are hungry" pentru ca are aur oriunde a fost inscrisa, inclusiv la Global Effies. Si a avut vanzari in Romania peste branduri cu campanii de Grand Prix la Cannes.
Cea mai tare campanie din Romania e inca undeva intr-un caiet de idei, asteptand un client curajos.
Visez sa castig un premiu la D&AD si doua la EuroMillions.
Cea mai buna comunicare de brand o are FedEx US. Imi plac spoturile pentru ca au tot ce si-ar putea dori vreodata un client: consumatorul tinta in spot, locatii tipice, oferta explicit spusa de catre consumatorul tinta, numele brandului repetat de minim 3 ori si tot sunt iubite de catre jurii si youtuberi in egala masura.
Ad-urile mele favorite:
Spot TV:
NBA - Where Amazing Happens
The Times - The Banana
FedEx - John Moschitta
Saturn Cars - People
Fox Sports: Cliff Jump si Regional Sports Report
Online:
Renault Megane - Joie de Vivre pentru copywriting-ul exceptional
si Tipp-Ex - A Hunter Shoots A Bear pentru ca s-au gandit la tot ce te-ai fi gandit ca nu s-au gandit.
Print: majoritatea print ad-urilor facute de cei de la Collett Dickenson Pearce.
Altele: Toate adurile de copy Ketel One Vodka.
Cartea de care spun ca e preferata mea e ceva deep de un autor japonezo-iranian cu un bunic islandez sau ceva.
Cartea care este de fapt preferata mea "Povestiri vesele si triste" de Jaroslav Hasek.
La mine in history-ul de la browser apar cel mai des bestadsontv.com si creativity-online.com.
Dau mai tare cand aud melodiile de la Muse, as vedea de 10 ori filmul Snatch si incerc sa nu ratez nici un episod din Top Gear (UK Edition) si orice alt show hosted de catre Clarkson sau May.
Cand nu lucrez, imi place sa invat cuvinte noi de la Clara.
Poate dai peste mine la hypermarket, cumparand prosoape de hartie. (Cand ai un copil, nu poti avea niciodata suficiente prosoape de hartie).
Colectionez bonuri de taxi si cheltui prea mult pe taxiuri.
Am facut poze iola Galati, Bayonne, Cascais, Hamburg, Trieste, Napoli, Pireu, Brighton si cateva alte porturi.
Pierd prea mult timp cu jobul.
Poza de pe Facebook care a primit cele mai multe like-uri este: o poza cu o Skoda 110 tunata cu stil. Cea mai cool masina ce nu are inca un remake.
Statusul de pe Facebook cu cele mai multe like-uri este un comentariu despre vreme, normal: "Si ce ar trebui sa se intample ca sa fie cod rosu: ursi polari in 41?"
O replica buna de agatat (sau macar funny) se poate gasi in orice episod din How I Met Your Mother.
O poza din alta perioada: Necajind pisoi rasa Silver Tabby de Buzau. M-am revansat cu cateva campanii regionale Whiskas.
Comentarii