Doamnelor si domnilor consumatori de publicitate, va prezentam in exclusivitate primul exemplar de publicitar descoperit fara cont de Facebook. Asa ca daca nu il cunoasteti personal dar ati vrea sa-l stalkeriti online, acest interviu e probabil singura voastra sansa.
Plecat de pe strazile si dealurile din Breaza, chiulind de la fizica pentru a-si completa cunostintele de pop culture si ajuns in Bucuresti cu salariu de junior copywriter si toale de firma, Costin Milu este acum Deputy Creative Director la Propaganda si nu mai cheltuie asa de multi bani pe haine pentru ca ii da pe muzica. Am reusit sa ma strecor in playlistul si in colectia lui de ad-uri preferate pentru a va arata si voua. Si, desi la el pe profil nu ati avea unde, aici puteti sa-i dati si Like.
Numar de primaveri creative cu aceasta, care sper sa vina mai repede, noua.
Am copilarit pe strazile si dealurile din Breaza.
Cand eram mic voiam sa devin mare. Acum e, bineinteles, invers.
Am chiulit de la fizica (la un moment dat, se suprapunea cu Seinfield-ul de la Pro TV de dimineata) si de la educatie fizica (care s-a suprapus dintotdeauna cu restaurantul alor mei…).
Primul salariu l-am primit de la Scala JWT unde m-am angajat ca Junior Copy si l-am cheltuit pe niste toale semi-cool si semi-naspa de la Nike si Adidas si pe multe beri semi-reci si semi-calde.
Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc, probabil c-o sa ma gandesc cum sa fac si mai multi. Nu am vazut pe nimeni care sa faca 1 milion de bani si apoi sa zica: "stop, gata, vreau sa fug in jurul lumii, sa uit de tot si de toate…" (sau cei care-o fac tind, statistic, spre zero). De fapt, cu cat ai mai multi bani, cu atat vii mai devreme la munca si pleci seara mai tarziu acasa, asta dupa ce-ai stins luminile, bineinteles.
As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca azi ai 9 ani si maine 30 (si tot asa).
Imi amintesc si acum ziua in care mi-am luat cei mai smecheri adidasi de la Nike, cu perna de aer pe toata talpa, si fix in aceeasi zi am calcat, cu dreptul, intr-un cui. La putin timp, nu numai ca s-a ingalbenit talpa, dar a inceput sa si scartaie (stangul a ramas ok).
In liceu eram tipul ala care in generala facea rost de bani si cumpara multe mingi de 35.
Relationship status cu publicitatea: Married to.
In paralel, mai lucrez la nimic (interesant).
Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost chiar primul brief pe care l-am primit: o campanie sociala cu un mesaj de actualitate atunci, dar si acum: sa luam cu noi gunoiul dupa ce plecam de la plaja. A iesit un spot simplu, fara buget, in care o familie venita de la mare a gasit in casa tot gunoiul pe care l-a lasat pe plaja.
Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) a fost sa iau un premiu la Cannes, pe cand lucram in echipa cu Andrei la McCann. Desi nu mai lucrez nici cu Andrei si nici la McCann, proiectul ramane in picioare.
Cea mai tare campanie internationala este "Never say no to Panda" pentru ca, dupa ce am vazut spoturile am avut un sentiment ciudat: mi-a venit instant sa zic "DA, asta e cea mai tare campanie!!!" :) .
Cea mai tare campanie din Romania nu e cea pentru Gazeta Sporturilor (cea mai buna echipa de fotbal din Romania) facuta de Headvertising, dar imi amintesc ca mi-a placut mult. Imi si placea fotbalul mai tare in perioada aia. Nici pentru mine nu e cea mai tare, dar e prima care mi-a venit in cap, deci inseamna ceva.
Visez sa castig un premiu la orice festival de publicitate la care particip.
Cea mai buna comunicare de brand o are VW. Imi place pentru ca au headuri destepte si umor de calitate… (ma rog, am un GTI si nu stiam cum sa-l aduc in discutie…:)).
Ad-urile mele favorite:
Spot tv: Gorilla. Recunosc ca atunci cand l-am vazut primele dati, nici nu stiam ce sa zic. Il treceam printr-un flitru rational si nu intelegeam nimic. Apoi am inteles "aaa… asta nu e publicitate…". E atat de departe de mintea mea incat nici macar nu pot fi invidios, ci doar foarte admirativ. 10 (zece).
Imi amintesc ca mi s-a parut super amuzant si super simplu spotul pentru Berlitz…
si super tare Guinness-ul.
Spot online: asa repede primul care-mi vine in minte e Phillips-ul "Carousel".
Print: Cu autoironie (aluzie la pasiunea mea pentru strans muzica) va reamintesc o campanie tare…
Mi-au placut in egala masura spoturile si printurile din campania "Chicken you can trust". Spoturile sunt mai cunoscute, iata si printurile:
Altele:
Cartea care este de fapt preferata mea este cea cu care n-o sa adorm dupa primele pagini.
La mine in history-ul de la browser apar cel mai des site-uri de muzica si fotbal.
Dau mai tare cand aud melodiile de la: Pink Floyd, Massive, Daft Punk, The Knife, Hiromi (e tare gagica, merita ascultata!), Apparat Organ Quartet (un fel de Kraftwerk islandez), Efterklang (in special primul album, de fapt toate…), etc.
As vedea de 10 ori filmul: Odiseea Spatiala, pentru ca, nu stiu cum am reusit, dar am adormit deja de vreo 7 ori la el. E inexplicabil, stiu.
Incerc sa nu ratez nici un episod din Odiseea Spatiala, care se pare ca e un serial in loop, pentru mine.
Cand nu lucrez, imi place sa ascult muzica.
Poate dai peste mine la mine acasa, pe canapea, ascultand muzica.
Colectionez: (mai trebuie sa zic?) muzica.
Cheltuiesc prea mult pe: da, ati ghicit…
Am facut poze iola: dupa ce ajungi la mama naibii (in Peru, in cazul meu), in cele mai tari locuri ever, te stresezi si faci 1 milion de poze, apoi vii acasa si descoperi ca 80% din poze sunt bulite (da, e adevarat), brusc te potolesti si renunti la sportul asta extrem. "De cand nu mai fac poze, am mult mai mult timp liber in vacante! Incearca si tu!"
Pierd prea mult timp cu mine si pierd prea putin cu prietenii.
Poza de pe Facebook care a primit cele mai multe like-uri este nu, nu am Facebook. (raspunsul asta e fix in genul: "Ai un foc? Nu, nu fumez"). Nu am, dar o sa-mi fac. Uite chiar azi. Sau maine.
Statusul de pe Facebook cu cele mai multe like-uri este o sa raspund chiar azi la intrebarea asta. Sau maine.
O replica buna de agatat este "vii des pe-aici?" (cel putin in reclame…).
O poza din alta perioada Facebook-ul meu va fi plin de poze. Incepand de azi. Sau de maine.
Costin Milu surprins de Dragos de la Carioca