Pana hotarati care sunt reclamele romanesti ale anului 2011 preferate de voi si le votati in topul BestAds, am intrebat publicitarii ce executii le-au atras atentia in publicitatea de anul trecut. Aflati mai jos parerile lui Alex Negoescu (Creative Director, CohnandJansen JWT), Andrei Ignat (Creative Director, CohnandJansen JWT), Alin Marghidanu (Creative Director, TBWA), Bogdan Gheorghiu (Creative Director, HyperActive) si Tasos Veliadis (Web Experience Architect, XPLAIN).
Alex Negoescu a nominalizat IQads, Rienergy, Timisoreana si ING ca brandurile ale caror executii sau campanii de comunicare s-au remarcat pozitiv in publicitatea romaneasca a anului 2011.
"Cel mai bun spot (cu riscul de a parea partinitor) a fost IQads, pentru ca e placut de cei care iubesc reclamele, nu de cei care le fac. Cel mai bun print mi s-a parut Rienergy, pentru ca e relevant si pentru artdirection-ul impecabil. Pe net mi-a placut cel mai mult Timisoreana, pentru ca a reusit sa faca fotbalul romanesc respirabil macar pentru cateva minute, iar cea mai buna campanie cred ca a fost ING, pentru ca e mult peste orice din categorie".
Alin Marghidanu a ales campania Pepsi – "Si ieri, si azi" pentru ca e "printre putinele campanii de brand si nu de categorie, pentru ca are un aer retro, dar nu invechit si pentru ca printurile m-au convins ca tata a fost unul dintre primii hipsteri din Romania".
In materie de print-uri preferate Alin Marghidanu a preferat Paduden motivand ca "desi este un ad de festival nu isi propune sa targeteze doar juriul". Spotul TV cel mai reusit al publicitatii din 2011 pentru Alin Marghidanu este cel pentru Pepsi "pentru ca a avut 'obraznicia' sa faca un spot din 30 de secunde de packshot si pentru line-ul mereu tanar: 'Pepsi Cola. Vara asta la terase'".
Bergenbier - "Nefiltrat VS Fresh" a fost alegerea lui Alin Marghidanu la categoria viral spunand ca "a creat o intreaga poveste si nu doar un filmulet haios de dat pe YouTube".
La capitolul site-uri, alesul a fost Boromir, "un site nu doar bine copt, ci si unul bine gandit".
Printre alegerile lui Alin Marghidanu au fost si Undercloud (la Social Media) cu motivatia "foloseste intr-un mod inteligent un mediu mult prea abuzat de branduri neprietenoase care imi zambesc amical" si Pepsi – "Si ieri, si azi" (Coloana sonora) pentru ca "are sens cu spotul si intreaga campanie si pentru ca imi ramane in minte".
Spot-urile TV preferate de Andrei Ignat sunt: "Gelozie" pentru IQads
.... si "Love Notes" pentru Orange la care adauga seria pentru Neumarkt motivand ca "avem nevoie, macar din cand in cand, si de astfel de spoturi mai relaxate".
La categoria Print, Andrei Ignat a ales Radio Guerilla – "Romana de Romania", Paduden – "Ah-Ha", Rienergy – "Femeia de serviciu" ...
... pentru Coloana sonora a apreciat Neumarkt – "Kalashnikov", DaKINO – "Hotul", Orange – "Deltaplanul".
... si la Radio ANOFM – "La film", Radio Guerilla – "Romana de Romania" si Rienergy – "Taximetristi".
Viralele preferate de Andrei Ignat au fost cele pentru Covrigi de Buzau - "Delfini in Dambovita" si pentru Gazeta Sporturilor – "Becali, rupe-o si pe-asta!"
... in timp ce la Site a ales SOROS – "Istoria Comunismului" si Timisoreana – "Drumul mingii".
Pentru Social Media, precizand ca e vorba de o actiune "departe de oricare altele" si ca "e genul de idee care mi-ar fi placut sa-mi vina mie", a ales Rom – "Romanii sunt destepti"...
... TUC – "Tucizatorul”, cu mentiunea "da, acuzati-ma de subiectivism... da’ daca-mi place?"
...si Undercloud – "Prima piesa de teatru jucata pe Facebook".
Andrei Ignat a concluzionat cu campaniile romanesti din 2011 preferate de el: ROM – "Romanii sunt destepti" si Radio Guerilla – "Romana de Romania".
Ad-urile romanesti din 2011 preferate de Bogdan Gheorghiu au promovat brandurile Oskar, Groupama, Radio Guerilla, Vespa, Efix, Ferrero Romania si ROM. Astfel, spotul TV care l-a impresionat pe Bogdan Gheorghiu a fost Oskar – "Vitali o are mica"...
...in ceea ce priveste Coloana sonora a ales "Visul" pentru Groupamana, iar la print a optat pentru Vespa – "Harta".
"De la un cal putere in sus" a fost viralul preferat ...
in timp ce Ferrero Romania a fost printre preferatele lui la categoria Social Media cu "Fresh Comedy"...
si la categoria Site.Microsite - "Povestea Kinder Surprise".
Campania integrata din 2011 aleasa de catre Bogdan Gheorghiu a fost "Romanii sunt destepti".
Tasos Veliadis a selectat printre preferate campania "Romanii sunt destepti" deoarece "a depus foarte mult efort in a demonstra ca romanii pot fi uniti si dispusi in a schimba o mentalitate europeana, construita pe modele gresite", dar si campania "Si ieri, si azi” motivand ca este "o campanie emotionala care a adus in actualitate cum era Romania 'atunci' si care a facut romanii sa se gandeasca la cum este 'acum'".
Publicitarii au hotarat deja ce reclame le-au placut, care sunt motivele pentru care le-au ales si ce anume din publicitatea romaneasca a anului 2011 n-o sa fie uitat. Hotarati ce reclame romanesti preferati din anul 2011 si acordati-le note la BestAds.
Comentarii