Cum arata un brainstorming productiv? Corina Bompa (Senior Copywriter, Ogilvy) vorbeste despre cum arata un brainstorming la ea in agentie, care au fost cele mai productive si neproductive sesiuni de brainstorming la care a participat, folosirea tehnologiei in timpul brainstormingului, surse de inspiratie si idei de imbunatatire a sesiunilor de brainstorming.
Programarea brainstormingului in agentie
De obicei intre alte doua brainstorminguri. Lucrurile sunt gandite la fiecare nivel si se completeaza reciproc. Important e sa nu sari peste etape. Si sa gandesti si intre etape.
Acomodarea cu subiectul inainte de brainstorming
Depinde. In general te documentezi mai intai. Aduni impresii. Apoi intri in brainstorming si discuti. Tai si aduni. Te intrebi, cauti, te uiti in jur. Te uiti pe fereastra. Asculti pe culoar. Curiosity is the key.
Lucrul de unul singur vs. lucrul in echipa
Sa brainstormezi de unul singur e ca si cum ti-ai da singur un date. Vrei – nu vrei, vei fi tentat sa tragi concluzii pripite.
Spatiile in care se desfasoara brainstormingul
Locurile sunt cele clasice. Salile de brainstorming, orice loc din gradina si terasele din jur. Merge si pe balcon, la fumoar, in bucatarie sau in biroul vreunui coleg plecat in meeting. In functie de cheful fiecaruia. The mood is everything.
Cel mai eficient vs. cel mai neproductiv brainstorming la care am participat
Eficient e cand ai o idee si vrei mai mult. Neproductiv – cand ai o idee si nu vrei mai mult.
Relatia dintre brainstorming si tehnologie
Tehnologia te ajuta sa te documentezi si sa verifici. E necesara, dar e la indemana oricui. Daca vrei idei neasteptate, ai nevoie de surse mai putin asteptate.
Perioada zilei cand flow-ul creativ este mai bun
Probabil exista, dar nu cred ca isi permite cineva sa se rezume la ea. E vorba de un job, nu de un hobby.
Idei de imbunatatire a sesiunilor de brainstorming
Iata o tema de brainstorming. Pentru cine crede in retete. Eu nu.