L-am intrebat pe Razvan Soare (Senior Copywriter, Publicis) cum arata un brainstorming productiv: cum sunt programate brainstormingurile la el in agentie, daca se lucreaza mai bine de unul singur sau in echipa, cum arata spatiile in care se desfasoara brainstormingurile, care au fost cele mai productive si neproductive sesiuni de brainstorming la care a participat, care sunt momentele cu cel mai bun flow creativ si ce surse de inspiratie foloseste inainte de brainstorming. Iata raspunsul lui:
Categoric, incontestabil, brainstorming-ul n-ar trebui sa fie:
- o discutie despre ce muzica a fost aseara in Gaia
- un uitat lung pe tavan cu picioarele peste marginea fotoliului
- tacere
- un elogiu ultimului film al lui Kaurismaki
- un schimb de idei despre brand, dar off-brief
- o serie de consideratii despre miscarea anti-ACTA
- ultima jumatate de ora inainte de deadline
- plictis
- desene cu pinguini supraponderali care fac sex pe marginea caietului
- tacere
- o felie de pizza infulecata in picioare
- doborarea unui nou record la angry birds
- inca un dus la baie "ca poate imi vine o idee pe buda"
- o alunecare necontrolata a gandurilor
- tacere
- dezamagirea ca ti-a venit o idee care s-a mai facut
- o contestare a briefului insusi
Dar fara toate astea, n-ar ma fi un brainstorming relaxat, efervescent, fara reguli, in care sa ne vina ideile alea mari care fac treaba buna si la client, si la festival.