Continuam sa va spunem care au fost reclamele romanesti preferate de publicitari in 2011 (dupa ce am inceput aici cu Serban Alexandrescu, Liviu Turcanu, Dani Macarie, Marius Rosu si Corina Bacanu), ca sa vedeti daca voturile lor se potrivesc cu voturile voastre de la BestAds (in caz ca nu ati trecut prin aplicatia de pe Facebook, am pus aici linkul).
Sorin Tranca (Creative Director, Friends Advertising) nu a fost impresionat de comunicarea romaneasca din 2011: "Nu am campanii preferate in 2011. Nu poti face clasament din exceptii (cred ca 3 sau 4 idei din publicitatea lui 2011 imi plac).
"Asa incat o sa spun doar ca, de principiu, mie imi plac ideile care aduc emotie in discursul publicitar. Cele care respecta un adevar al marcii si/sau al consumatorului si care construiesc ceva pe el. De asta cred ca nu pot face un clasament. Au fost prea putine campanii si idei care sa bifeze la capitolele astea. Sunt ani in care totul e strategizat (ceea ce nu-i rau) si in care nimeni n-are pic de curaj in comunicare (ceea ce e rau). Printre aceste 2 jaloane trebuie sa treci tu, autor de idei, cu caruta plina de coceni ai creatiei. Putine trec nerasturnate, chiar foarte putine. Din pacate, creatia care 'place' e intotdeauna parte a unui gest curajos al unui marketer, iar eu in 2011 am vazut prea putini marketeri dispusi sa riste (si cu mult mai putini dispusi sa plateasca pentru asta)", a completat Sorin.
Dintre cei care s-au incumetat sa nominalizeze, vi-i prezentam pe Vasile Alboiu (Creative Director, Senior Interactive), Mihai Gongu (Creative Director, Graffiti BBDO), Bogdan Gheorghiu (Creative Director, HyperActive), si Razvan Capanescu (Creative Director, Publicis).
Vasile Alboiu se declara fan al spoturilor si campaniei pentru Covrigii de Buzau si recunoaste ca uneori ii mai si cumpara.
Si pentru ca aprecieaza ilustratiile, i-a placut printul "Pompierul" pentru DaKINO.
Publicitarului i-a mai placut si "momentul de dialog dintre cantari" de la "Bergenbier - Nefiltrat vs. Fresh"
Si pentru ca e intotdeauna bine sa stim "romana...de Romania", Vasile a apreciat spoturile radio din campania Radio Guerrilla.
Cu mentiunea specifica "pentru oaie", a castigat in preferintele sale virale, Anim'est.
Efortul logistic din spatele campaniei "Redescopera Romania" n-a trecut nici el neobservat.
Vasile Alboiu s-a jurat ca ultima nominalizare nu este influentata de faptul ca la site a lucrat chiar Senior Interactive, iar noi il credem pe cuvant.
Mihai Gongu a aplicat filtrele "sunt buzoian" si "nu pot vota work Graffiti" si a rezultat ca spotul si campania lui preferata din publicitatea romaneasca din 2011 sunt tot Covrigii de Buzau.
Nu a putut uita nici de raceala de care nu reuseste sa mai scape, asa ca adauga ca print preferat Vibrocil.
Si desi s-a zgarcit cu premiile la social media, site si coloana sonora, precizand ca nu se acorda a ramas totusi impresionat de cum un viral a reusit sa ajunga subiect pentru 3 tabloide romanesti si a nominalizat "Delfinii de Dambovita" hraniti cu covrigi Boromir.
Fara prea multe explicatii, Bogdan Gheorghiu ne lasa sa tragem cu ochiul printre creatiile romanesti preferate in 2011:
Spotul Oskar – "Vitali o are mica"...
...Coloana sonora din spotul "Groupama - Visul"...
...Printul "Harta" pentru Vespa...
...Pe aceeasi frecventa cu Vasile Alboiu, spotul radio "Romana de Romania",
...Viralul Efix - de la un cal putere in sus
Ferrero Romania - Fresh Comedy pentru sectiunea de Social Media.
"Povestea Kinder Surprise" ca site
Tragand linie, a dat locul intai cu coronita pentru campania "Romanii sunt destepti"
Am fost curiosi sa aflam si ce preferinte are Razvan Capanescu in materie de creatii romanesti.
Nu veti ghici ce spot i-a placut cel mai mult. Bine, va zicem. E vorba despre...spoturile din campania Covrigilor de Buzau.
Cat despre print-uri, Razvan nu s-a hotarat intre Vespa si helpautism.ro. Asa ca le-a ales pe amandoua.
Viralul preferat al lui Razvan este "Romanii sunt destepti"
Spotul radio preferat este ANOFM - "La film".
Iar cel mai tare l-a cucerit muzica din spotul Peroni, poate si pentru ca "este o compozitie speciala pentru aceasta reclama".
Pentru ca nu doar directorii de creatie au drept de vot si de opinie, va invit sa va pregatiti click-urile pentru cele mai meritoase creatii din 2011 in aplicatia de Facebook BestAds pana pe 11 martie.