Cifra de afaceri a InternetCorp in 2011
Am incheiat 2011 cu o cifra de afaceri de 2.2 mil EUR, dintre care peste 1.9 mil EUR venituri din publicitate.
Site-uri reprezentate
In portofoliul InternetCorp se regasesc site-urile #1 si #3 de business din Romania – Wall-Street.ro si AvocatNet.ro, site-urile #2 si #5 de lifestyle feminin – Kudika.ro si Garbo.ro, principalul portal de locuri de munca – eJobs.ro, liderul agregatoarelor de siteuri de reduceri - CautaReduceri.ro, precum si alte proiecte care ocupa pozitii de top in clasamentul SATI pe nisele pe care sunt prezente - 9am.ro, Envy.ro, Yuppy.ro, Onlinesport.ro, Didactic.ro.
Audienta cumulata de unici atinsa pe diferite segmente
Portofoliul InternetCorp impreuna cu site-urile pe care le reprezinta cumuleaza aproximativ 8 milioane de unici duplicati/lunar. InternetCorp este publisherul cu cel mai mare reach pe segmentele de lifestyle feminin si business.
Evolutia portofoliului si a audientelor reprezentate in 2011 fata de 2010
In 2011 ni s-a alaturat cel mai mare site pe nisa de educatie, Didactic.ro, cu o audienta de aproximativ 800.000 unici lunar si aprox 15.000.000 afisari. In plus, am inregistrat o crestere a inventory-ului disponibil pe fiecare site din portofoliu intre 10 si 40%.
Ponderea display-ului si ponderea publicitatii CPA in totalul veniturilor
Din 2009 nu mai acceptam publicitate CPC pe display, implementand o solutie third-party cu rezultate mult mai bune la nivel de performance, contextualizata si cu eficienta pe masura. Display-ul genereaza peste 70% din veniturile din publicitate, iar un share semnificativ in structura cifrei de afaceri a InternetCorp este reprezentat de proiecte editoriale, evenimente si trimiteri de newslettere comerciale catre abonatii site-urilor noastre.
Metode/formate de promovare propuse clientilor (bannere de diverse dimensiuni, in sistem dispay, pay per click, newsletter, advertoriale, brandinguri, sectiuni sposorizate, proiecte editoriale etc)
Toate metodele de promovare enumerate de catre voi - online-ul nu mai inseamna doar clasicele bannere de display, advertoriale si/ sau sponsorhips. Inseamna solutii integrate, proiecte speciale, mix-uri de video, mobile, content, targetare specifica, reach si performanta. Asadar, ofertele noastre au fost personalizate pentru asteptarile si obiectivele fiecarui client in parte, incercand sa concepem strategii integrate care sa inglobeze toate nevoile de promovare ale advertiserilor.
Ponderea veniturilor din proiecte speciale in veniturile totale
Proiectele speciale au reprezentat peste 30% din veniturile din publicitate ale InternetCorp, in conditiile in care cota lor de piata in .ro este in jurul valorii de 15%.
Metode/formate noi de promovare introduse in 2011
Pe finalul anului trecut am introdus un format mare de banner orizontal, plasat in header-ul site-urilor – 970x120px. In plus, am inceput sa promovam agresiv si formatul 300x600px, diferentele de vizibilitate si rata de click fiind notabile in aceste cazuri.
Evolutia discount-urilor si a rebate-urilor in 2011 fata de anii trecuti. Asteptari pentru 2012.
Rebate-urile au crescut pana la niveluri care nu mai sunt sustenabile, iar in 2012 ne asteptam la o stagnare a nivelului mediu. Este posibil sa asistam la o crestere usoara a discounturilor, in special pe segmente unde este foarte mult inventory disponibil – insa motivatia publisherilor puternici, cu produse premium, de a continua cresterea discounturilor este scazuta.
Influenta unor playeri globali ca Google, Facebook, Yahoo! asupra bugetelor locale si a sumelor gestionate
Este evident ca playerii globali au castigat o cota de piata semnificativa in ultimii ani – e datoria fiecarui jucator local sa gaseasca instrumentele prin care sa combata aceasta influenta.
O concluzie despre 2011
Pentru InternetCorp 2011 a fost un an bun, reusind o crestere de aproape 10% a veniturilor din publicitate pe o piata in scadere (daca ne referim doar la bugetele care ajung la playerii locali).
O prognoza pentru 2012
Cred ca se va da startul consolidarilor. Daca pana acum am asistat la o permanenta fragmentare a pietei, cred ca urmeaza achizitiile cu obiectiv de consolidare de cota de piata. Ceea ce nici nu-i asa rau – jucatorii care strica piata si fac dumping vor iesi din piata, ramanand doar cei puternici, care isi pot permite sa investeasca si sa isi asume faptul ca de ei depinde cresterea pietei pe termen lung.