Dupa ce am vazut cum au abordat brand-urile romanesti Valentine's Day, va propun sa ne uitam peste granita la mai tentantele campanii ale brand-urilor din afara care s-au mutat pe Facebook si in categoria de neconventional, doar-doar s-ar integra cumva in povestea voastra de dragoste.
Anul acesta din ce in ce mai multe marci au incercat sa ii ajute pe indragostiti sa construiasca daruri cuceritoare pentru perechile lor - de la serenade personalizate pana la produse etichetate special, orice director de marketing viseaza ca in cadoul pe care il veti oferi sa se afle si produsul promovat de el. Un trend interesant este si incercarea brand-urilor de a se adresa si celor care nu sunt neaparat cei mai inraiti fani ai acestei sarbatori sau care nu sunt intr-o relatie romantica in stilul clasic. Deci, indragostiti si opozanti ai Valentine's Day de pretutindeni, adunati-va aici sa va spun ce-au mai nascocit brand-urile anul asta in materie de dragoste.
Imaginati-va ca iubitul va propune o serenada tip Bollywood. Nu-i asa ca i-ati zice sa isi coboare caii verzi de pe pereti? Ei bine nu. Serenadele propuse de Heineken au avut ceva priza la public. Pentru ca, trebuie sa recunosc, chiar si eu ma topesc atunci cand cineva ma invita la calarit struti. Si daca asta nu va convine, mai sunt alte 639 de variante de serenade care ar putea sa va faca sa zambiti timid si sa cedati repede.
Ballantine's s-a gandit de data asta si la cei multi si singuri. Pentru tipologia "forever alone, forever drunk", Ballantine’s a pregatit o dedicatie confortabila care sa ii asigure pe cei fara pereche ca nu au nimic de pierdut atat timp cat au ceva de ciocnit. Brand-ul a pus tablete grafice in mainile a doi artisti care si-au desenat viziunea de Ballantine’s Day. Folositi deci aceste desene cu incredere pentru a va arata asocierea cu Ballentine’s Day, negarea Valentine’s sau pur si simplu faptul ca astazi beti.
Daca faceti parte din categoria celor care cauta restaurante, livrari de flori si bomboane pe net, Google n-a pierdut nici el ocazia sa se scalde in inimioare roz. Mesajul lui Google e ca femeile nu-s asa complicate uneori, doar ca nu sunt compuse doar din clisee. Uneori nu bomboanele, florile si cadourile o vor face sa te placa, ci faptul ca accepti si intelegi ceva ce ii place ei, oricat de stupido-dragut ar fi el. In orice caz, pana veti ajunge sa gasiti acel ceva, motorul de cautare va va sustine toate demersurile de stalking. Pentru ca fiecare printesa trebuie sa gaseasca broscoiul potrivit si fiecare cutie de lapte are o prajiturica preferata.
Puma si-a scos atletii after-hours din vestiare si le-a dat doua palme de imbarbatare, dar, chiar si asa, acestia n-au reusit sa le spuna prietenelor lor ca le iubesc. Pentru barbatii care devin muti in apropierea celor doua cuvinte, Puma a gasit o modalitate de a vorbi pe limba lor. Pentru ca va e mai usor sa declarati sentimentele celor mai buni prieteni si nu va sfiiti sa imbratisati suporterii echipei preferate, dar cand o vedeti pe ea simtiti ca vocabularul vostru se apropie din ce in ce mai mult de cel al lui Banel, Puma a suprapus mesaje siropoase peste scene de "dragalasenie" microbista. N-ar fi sunat la fel de bine daca ii spuneati "iubito, te iubesc ca pe echipa mea de fotbal preferata" sau "cand ma uit la tine ma simt ca atunci cand am aflat ca Steaua s-a calificat in Champion's League".
Si pentru ca "diamonds are a girl’s best friend", cum ar fi putut Swarovski sa stea degeaba astazi? Culmea e ca si ei s-au gandit tot la cei singuri (sau mai degraba singure) ce experimenteaza stari depresive in aceste 24 de ore. Lucrurile sunt simple aici. Swarovski e de parere ca femeile se impart in 3 categorii: aventuroase, romantice sau amuzante. Pentru cei ce cautau o combinatie intre cele 3 calitati, sau poate ceva total opus, va anuntam cu parere de rau ca e timpul sa infruntati cruntul adevar – nu exista asa ceva. Deci alegeti responsabil o femeie din cele trei rafturi catalogate frumos si deloc jignitor.
Daca va e greu, avem si publicitate care sa va atinga emotional si sa va faca sa uitati de cat scoateti din buzunar. Aplicatia de Facebook creata special de Swarovski pentru Ziua Indragostitilor le da posibilitatea femeilor sa isi creeze propria reclama. Brief-ul e deja dat de Facebook din informatiile pe care le-a strans despre tine de-a lungul timpului, iar echipa de creatie lucreaza repede, chiar daca nu foarte inspirational. In cateva secunde de loading te-ai si ales cu propria campanie. Mai ramane de cumparat spatiu media pe wall-urile barbatilor din target (neaparat cu un venit inalt, ca doar nu ti-ai facut campanie cu orisice brand de gablonturi.)
Ca tot vorbim de spatiu media, Dove s-a gandit sa le puna la dispozitie londonezilor care circula cu metroul un spatiu unde sa-si exprime public sentimentele pentru cea mai importanta femeie din viata lor. Sub conceptul de "Campaign for real beauty", Dove i-a intrebat ieri pe Twitter pe londonezi "care este cea mai importanta femeie din viata voastra? de ce?" iar astazi "ce iubiti cel mai mult la valentinul vostru?". Raspunsurile pot fi vizualizate in timp real pe un ecran amplasat in statia de metrou Victoria din Londra. Sa speram doar ca declaratiile vor fi destul de cuprinzatoare pentru cele 140 de caractere ale Twitter.
Bauturile Innocent au vrut sa fie sincere si de data asta. Poate ca nu aveti voi cea mai minunata relatie si nu e totul ca in basme. Si poate chiar nu vreti sa-i ziceti ca o iubiti pentru ca nu e adevarat. Da e bine asa si merita ceva totusi. Aveti aici o colectie de mesaje la indemana pentru astfel de situatii. Un fel de "las-o, bre, ca merge asa", amandoi stim asta. Sau "esti ok", "pana cand apare ceva mai bun".
Ca sa nu riste prea mult, Innocent s-au gandit totusi sa faca ceva si pentru romanticii incurabili. Astfel, jumatatile sufletesti gasite deja isi pot face cadou sticle de Innocent cu etichete personalizate sau cu mesaje deja sugerate ca "It may or may not have an aphrodisiac effect. Sip it and see." Daca vreodata ati visat ii oferiti iubitei voastre o bautura cu 90% pulpa de fructul pasiunii si 10% extract pur de ambrozie, acum e momentul sa o faceti. Ca modalitate de servire, Innocent ne sugereaza sa personalizam eticheta, sa o printam, sa o lipim pe sticla si o lasam la usa partenerului.
Iar daca am fi fost in New York, ne-am fi luat perechea de mana si am fi mers in Time Square, unde an de an, de Valentine's Day e expusa o sculptura in forma de inima pentru a incuraja donatiile catre Hope and Heroes Children’s Cancer Fund. In spiritul publicitatii neconventionale anul acesta inima se numeste "Big <3 NYC" si este o instalatie de 3 metri inaltime, facuta din multe tuburi ce se aprind si lumineaza. Ce e cu adevarat spectaculos este ca pe masura ce oamenii o ating, incepe sa bata mai tare si sa fie mai luminoasa. Iar cu fiecare poza de tipul "iola inima din Times Square" postata pe Facebook, participati la donatiile catre fundatia ce ajuta copii.
Ca sa anunte lansarea unui nou model de agenda rosie special pentru ziua asta imbujorata, Field Notes, o companie de papetarie din U.S., a facut un scurtmetraj in care personajele nu sunt actori. Nu sunt modele si nu arata ca in reclame. Sunt genul de familie pe care o crezi pe bune ca se iubeste, cu tot cu batut covoare (pe care le doare) si luat copiii de la gradinita.
Am lasat pentru final ceva ce o sa se intample mai pe seara. Cand cina si filmul s-au terminat, cand ati stins lumanarile si ati tras jaluzelele, e timpul pentru dezvaluirea darului suprem – Victoria's Secret. Daca toate filmele v-au invatat ca nu e bine sa "kiss and tell", Victoria renunta la secrete si spune exact contrariul astazi. Daca va amintiti exercitiile de tipul "completati spatiile libere" de la engleza, aplicatia asta vi se va parea foarte cunoscuta. Ideea e ca oricum le-ati combina, e imposibil sa nu va iasa o poveste cu o conotatie sexy.
Daca v-au obosit sutele de inimioare si mesaje siropoase pe care le-ati vazut azi pe Facebook sau in oras, am o veste proasta pentru voi – se apropie cu repeziciune 1 si 8 Martie!