Dos & Don'ts de Valentine's Day in .ro

Dos & Don'ts de Valentine's Day in .ro

Sfantul Valentin. O zi perfecta in care brandurile se dau de trei ori peste cap de dragul consumatorilor dornici sa testeze, sa investeasca sau sa cumpere tot ceea ce exprima mai bine sentimentul pe care il traiesc. Asadar brandurile, cu mic cu mare, si-au pregatit o strategie de comunicare in online cu care au ademenit consumatorii: ba promotii, ba concursuri, ba aplicatii de Facebook, ba un mesaj relevant pe wall. Si in timp ce unii promiteau aceleasi cadouri cliseistice si foloseau aceleasi mesaje rasuflate, altii s-au descurcat mai bine in a-i stimula pe consumatori sa se implice. Urmeaza in continuare o serie de exemple asa da, asa nu.

To do - Skittles – Romance the rainbow

Skittles nu a avut un comportament surprinzator fata de cel cu care obisnuise utilizatorii deja. Dar cand standardul e unul cel putin bun, faptul ca se mentine la acelasi nivel e mult mai putin dezamagitor. Departe de cliseul iubirii clasice, unde utilizatorul inoata in rauri de inimioare si iepurasi, aplicatia Skittles pune la dispozie trei personaje anormale care se intrec sa faca declaratia de dragoste in locul utilizatorului. Si ce mai ramane de facut este ca utilizatorul sa aleaga persoana iubita si sa astepte ca declaratia sa fie livrata. Atentie doar la nivelul de suportabilitate al partenerului la umorul iesit din comun. S-ar putea ca nu toata lumea sa aprecieze declaratii cum ar fi "Chipul tau este ca un muson colorat de vara: imi zburleste coama la fiecare 4 secunde".

 

To Do - Boromir – declaratii de-o schioapa

In materie de lucruri deosebite pe care brandul le-a pregatit utilizatorilor, as spune ca aparitia numelui persoanei iubite si-a unei declaratii pentru el/ea pe panoul media de la Cocor, scrise cu litere de-o schioapa, este o chestie destul de speciala. Si asta, spre deosebire de alte branduri, fara sa ceara in schimb decat un pic de inspiratie si curajul pentru a face o manevra destul de riscanta. In ceea ce priveste mesajul pentru castigatorii premiilor date din ora in ora, nu mi-e clar cum o inimioara (adica o inima foarte, foarte mica) poate sa fie in acelasi timp imensa. Dar in aer plutesc peste tot aburi de iubire, deci e inevitabil sa te ametesti putin.

 

To Do - Bitdefender – relatii virusate

Reala surpriza de Sfantul Valentin a fost, pana la urma, Bitdefender, care a ales sa nu stea deoparte in zilele astea plina de iubire si sa exploateze conceptul "relatii virusate". Mai intai aplicatia "Relationship Scanner" cerea adresa de mail a utilizatorului si a celeilalte persoane implicate. Ceea ce e o manevra desteapta pentru actualizarea bazei de date, dar se poate dovedi riscanta in fata reticentei utilizatorilor de a primi newsletter sau alt tip de informatii pe mail. Dupa care, utilizatorul avea imensa placere de a descrie lucrurile care ii displac in ceea ce priveste partenerul, avantajul fiind ca, in scris, nu e posibil contactul vizual (care e o piedica in fata reprosurilor). Prin urmare, utilizatorii puteau sa se traga de maneca reciproc si sa astepte cuminti, pe mail, raspunsurile analizei. Rezultatele pe mail nu sunt neaparat cea mai fericita varianta pentru ca nu ofera utilizatorului recompensa imediata. Pe de alta parte, reprezinta o alternativa buna la a face publice cele mai nasoale defecte ale partenerului.

  

To Do - Lenor Parfumelle si citatele personalizate

Nu primesc utilizatorii pe wall cu obisnuita invitatie la cina romantica sau cu ultra folositele aparate de fotografiat pe post de cadouri. Pe de alta parte, isi incurajeaza utilizatorii sa se identifice cu niste imagini care contin mesaje intr-un limbaj facebooko-romanesc simplu, dar eficient: "Inima imi bate tare de fiecare data cand imi dai 'TAG'" sau "Nu vreau sa te 'share-uiesc' cu nimeni". Din pacate, singurul aspect relevant brandului e ca ofera "Secretul unui Valentine’s Day matasos". Si, odata cu taguirea sau distribuirea imaginilor, mesajul nu mai este personalizat. Iar daca iubirea vietii tale primeste aceeasi dedicatie ca alte cateva sute de utilizatori, valoarea mesajului este egala cu zero.

 

Not To Do -Forever Alone. Level: Avon

Pentru toti cei care nu si-au gasit inca jumatatea, aplicatia "Casatoria fara dar" vine ca un reminder al faptului ca sunt singuri intr-o zi dedicata cuplurilor. N-ai viata sociala? Nu-i nimic, alege-ti partenerul virtual ca-ti fabricam noi casatoria si o viata inchipuita. Asa ca nu e nevoie sa pleci din fata calculatorului ca sa simti ca traiesti. Aplicatia le spune cuplurilor ca e okay sa nu-si asume raspunderea in viata reala pentru ca oricand pot sa incerce o casatorie de proba in spatiul virtual ca sa vada cum o merge. Dar, banuiesc eu, cei care sunt hotarati sa se casatoreasca nu se vor multumi cu certificate fabricate, decorate cu un design care rivalizeaza cu imaginile din dosarele Clip Art. Pentru ca design-ul aplicatiei din ele pare inspirat. Ca sa nu mai spun ca utilizatorilor li se propune o "Casatorie fara dar", iar aplicatia ofera drept cadou de nunta cuplurilor "norocoase" un parfum Avon. Pai e cu sau fara dar?

Not To Do - Raffaello: lasa "te iubesc", da un vot aici

De la lansarea site-ului Raffaello incoace, prin care vizitatorii se pot plimba doar calare pe-un norisor tras de zeci de fluturasi rosii si doar insotiti de mii de stelute stralucitoare, anticipam o activare de ziua Sfantului Valentin care sa depaseasca standardul de zahar al concursurilor si promotiilor din perioada asta. Ei bine, da! Pe un norisor grasut, cu un scris greu lizibil din cauza folosirii exagerate a unui font care sa conduca si mai mult la ideea de romantism (ca si cum totul in jur nu urla deja "dragoste, dragoste!") utilizatorilor li se spune ca, pentru participarea la concursul Raffaello, trebuie sa incarce cate o dovada a iubirii lor la categoriile "Sarut", "Tandrete" sau "Pasiune". Si au putut castiga, n-o sa ghiciti ce, rame foto digitale sau (premiul cel mare) un aparat foto, o sedinta foto profesionista si un Album al Sentimentelor. Custom made!

E evident ca aplicatia n-o sa scoata la suprafata sentimentul de iubire al oamenilor, ci, mai degraba, pe cele mai urate. Pentru ca in loc sa curga cu "te iubesc" utilizatorii vor navali cu o pleiada de "te rog io, da-mi si mie un vot aici", doar de dragul de a mai castiga ceva gratis.

 

Not To Do - Garanti si camerele foto pentru imortalizat iubirea

Garanti Bank o sa va dea pe spate cu premiile pe care le are de oferit de Sfantul Valentin. Este vorba de aceleasi camere foto digitale ca sa ... wait for it ... puteti imortaliza momentele frumoase impreuna. Adicatelea, dragostea n-are pret. N-aveti nevoie de-o garsoniera, de-o masina sau de bani. Aveti nevoie de camere foto ca sa va asigurati ca nici un moment de iubire nu este uitat. Si la un divort, cine stie, poate sunt de ajutor si-acolo. Sa fie o chestiune de buget sau sa fie faptul ca nici brandul, nici utilizatorii nu stiu sa exploateze potentialul comercial al zilei Sfantului Valentin?

Mult mai relevanta si onorabila mi se pare oferta cu bonus dublu la platile efectuate la toate restaurantele din tara in perioada 11-14 februarie. O oferta care, de altfel, nu era plina de clisee, inimioare si iubire deci nu merita promovata la fel de mult.

  

Not To Do  - miniPRIX, as vrea ca relatia noastra sa fie strict profesionala

miniPRIX isi declara iubirea shopaholicilor in perioada asta in incercarea de a arata cat de implicat este brandul in relatia cu consumatorii. Dar ce are de fapt de oferit este o promotie obisnuita din partea unui retailer, cu vouchere pe post de premii. Nimic iesit din comun. Poate doar denumirea produselor care intra in promotia asta sa mai scoata consumatorul din febra cumparaturilor cu pret special. Pana si shopahocolicul ar pune stop freneziei pentru cateva secunde ca macar sa se minuneze: 'Ce sunt alea produse indragostite?'

Not To Do - Mobexpert: mobila e romantica

Nici Mobexpert nu vine cu nimic nou in materie de romantism: cere utilizatorilor sa incarce tot o poza de cuplu, sa adune X like-uri si sa astepte sa fie premiati cu o cina. Acuma, exista un clenci: cele 25 de cupluri premiate au extraordinara si fabuloasa ocazie sa ia cina romantica in nici un alt loc decat showroom-ul Mobexpert Bucuresti. Imi si imaginez conversatia dintre cei doi "Iubito, culoarea ochilor tai e culoarea lampii aleia la super oferta, aia care seamana cu lampa de la maica-ta pe care am spart-o acum o luna". Sau "Iubitule, esti la fel de interesant ca tapetul ala care se usuca pe peretele din spatele tau". Ceea ce vreau sa spun este ca un showroom, oricat ar fi el de bine decorat, nu prea inspira romantism. Muzica, meniul, discutiile altor cupluri, privelistea sunt elemente care nu pot fi recreate in mod autentic intr-un showroom. Si nu-ti prea vine sa-i declari dragostea partenerului in timp ce atentia ti-e distrasa de marfuri si preturi prezente la expozitie.

Not To Do -Suzuki: poate iti platim cina

Suzuki anunta utilizatorii prin multiple Facebook Ads ca e rost de o cina romantica pentru cel care se incumeta sa dea click. Dar ceea ce utilizatorii afla abia pe pagina de Facebook Suzuki e ca, de fapt, treaba sta asa: tu dai share la unul dintre mesajele noastre promotionale, eventual creezi niste interactiune la noi pe wall si noi poate iti platim cina. Mi se pare un schimb onorabil. Si voua?

 

 

Dos & Don'ts

Dupa ce-am trecut brandurile prin furcile caudine ale consumatorului mofturos si pretentios, e momentul sa fac o lista de lucruri pe care mi-ar placea sa nu le mai vad anul viitor: cinele romantice & camerele de fotografiat. Am priceput ca sunt idei bune, pe brief, corecte, dar trebuie sa existe si altceva care sa fie potrivit. N-as mai vrea sa vad excesul de inimioare, trandafiri si norisori care, dupa un timp, devine agasant. N-as participa intr-un concurs de UGC in care trebuie sa incarc o fotografie care-mi demonstreaza iubirea; sentimentele nu se masoara in poze. In schimb, as citi mai multe declaratii indraznete, m-as mai juca in aplicatii interactive, as participa intr-un quest care sa ma faca sa uit premiul pentru care concurez deoarece ma motiveaza cauza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune


Comentarii

Mihai Dumitru
acum 12 ani
http://www.facebook.com/CoccolinoRomania?sk=app_363040290373985 :)


Branded


Related