Etapa locala a competitiei internationale de film Jameson Empire “Done in 60 Seconds” a ajuns la final. Cele 51 de remake-uri de 1 minut inscrise de romani si aprobate in concurs au fost votate de juriul profesionist si de publicul larg pana pe 10 februarie 2012, iar topul final poate fi vazut aici.
Astfel, locul I a fost castigat de Vlad Andrei Ghinea care a inscris in competitie scurtmetrajul The Birds avand ca inspiratie celebrul film "Pasarile" a lui Alfred Hitchcock. Scurtmetrajul ilustreaza metaforic invazia pasarilor si lupta pe care locuitorii casei o au cu acestea. Vlad Andrei intra astfel in posesia premiului de 2.000 de euro si a unei excursii la Londra la Gala “Done in 60 Seconds” din 23 martie 2012, oferite de Jameson Romania.
Pe locul II, cu un premiu constand in 1.500 de euro, a fost situat American Beauty de Mihai Ghita, care a ilustrat o secventa reprezentativa a filmului, in care unul dintre personaje este obsedat de frumusetea unei pungi de plastic in bataia vantului.
Al treilea film din clasament ii apartine Danielei Tuia. Aceasta a inscris un remake al filmului Ghost in care este prezentata scena de final, in care "Fantoma" se arata fostei sale iubite. Daniela castiga si ea un premiu in valoare de 1.000 de euro.
In continuare, filmele romanesti vor concura la nivel international cu filme provenite din alte 18 tari. Un juriu international format din vedete ale filmului va alege cele mai bune 5 lucrari inscrise in competitie, iar cei 5 finalisti la nivel global vor participa la festivalul de film Jameson Empire din Londra de pe 25 martie. Aici va fi desemnat si marele castigator al competitiei. Premiul ii va fi inmanat pe scena festivalului, asemenea tuturor celorlalte vedete castigatoare ale unui premiu Jameson Empire. Pe langa trofeu, el va avea ocazia sa se intalneasca cu un cineast celebru si sa-l intrebe tot ce vrea sa afle despre industria filmului.
Este primul an in care producatorii romani de film, amatori sau profesionisti, au fost invitati sa inscrie lucrari la competitia “Done in 60 Seconds” din cadrul Jameson Empire Awards. Pentru a intra in concurs, participantii au facut remake-uri de maxim 60 de secunde ale filmelor favorite. Scurt-metrajele finaliste au putut fi vazute si votate de publicul larg pe canalul oficial de YouTube al competitiei. In paralel cu votul publicului larg, un juriu profesionist a echilibrat topul final, oferind si o opinie a specialistilor: Mihai Chirilov – directorul artistic al Festivalului International de Film Transilvania, Șerban Alexandrescu – Fondator si Asociat Headvertising, Liviu Turcanu – Creative Director Mercury 360, Liviu David – Creative Director Next Advertising, Dumitru Titica – Marketing Director Pernod Ricard Romania si Narcisa Nicoara – project manager IQads.
Mai multe informatii gasiti pe www.jamesonempirediss.com si pe pagina de Facebook Jameson Romania (www.facebook.com/Jameson.Romania), unde se gaseste un tab dedicat noutatilor despre competitie.
"Done in 60 Seconds" este o competitie globala de film scurt, parte a festivalului de film Jameson Empire Awards. Competitia este organizata la nivel international de Bauer Media, iar etapa din Romania a fost implementata cu sprijinul IQads.
Despre Empire Awards
Empire Awards este festivalul de film organizat de cea mai bine vanduta revista britanica de film – Empire. Festivalul, aflat la a saptesprezecea editie, premiaza cele mai bune filme si cei mai buni realizatori de film din intreaga lume, in functie de voturile cititorilor revistei. Cea de-a optsprezecea editie a festivalului va avea loc pe 25 martie 2012 in Londra.
Comentarii