Sorin Kosz (Realitatea Media) despre piata de publicitate online in 2011 si 2012

Sorin Kosz (Online Publisher, Realitatea Media) vorbeste despre piata de publicitate online din Romania in 2011, despre evolutia portofoliului Realitatea Media pe parcursul anului trecut si despre perspectivele pentru 2012.

Site-uri detinute in portofoliul Realitatea Media

Realitatea Media detine in prezent, pe segmentul online, portalul REALITATEA.NET - un produs digital complex, din categoria Stiri generale a SATI. Portalul inglobeaza 3 zone principale si ne referim aici la zona de news, in structura careia intra Realitatea WEBTV (platforma video prin intremediul careia utilizatorii au acces la stiri video, emisiuni ale postului Realitatea TV si productii proprii ale site-ului REALITATEA.NET);  Realitatea TV (sectiune care cuprinde prezentarea dedicata postului de stiri Realitatea TV); Realitatea.MOBI (site-ul mobil care ofera in timp real cele mai importante informatii publicate pe REALITATEA.NET sau difuzate pe Realitatea TV); MartorOcular (platforma de citizen journalism - zona de User-Generated-Content unde sunt publicate stirile trimise de utilizatori).

Cea de-a doua zona importanta din structura portalului este cea dedicata opiniilor si comunitatii, si este reprezentata de platformele colective VoxPublica (care gazduieste dezbateri pe teme sociale si politice), Pandoras’s (dezbateri feminine) si SportVox (opinii legate de competitii si evenimente sportive).

A treia zona tine de domeniul informatiilor utile si utilitare (atat la nivel general , cat si specifice, din diferite domenii de activitate).

Audienta cumulata de unici atinsa pe diferite segmente

Daca ne raportam la anul care tocmai s-a incheiat, REALITATEA.NET a inregistrat o medie de peste 2 milioane de vizitatori unici lunar.

Evolutia traficului produselor din portofoliul Realitatea Media in 2011

Portalul REALITATEA.NET a evoluat foarte bine pe parcursul anului 2011, performand in repetate randuri prin mai multe recorduri de trafic. Spre exemplu, in mai, a depasit pentru prima data 2 milioane de vizitatori unici si a obtinut astfel cel mai bun rezultat inregistrat vreodata de un site de stiri de la lansarea SATI. De asemenea, in iulie, REALITATEA.NET a fost primul site de content care a depasit in numar de unici reteaua de socializare Hi5.com, urcand astfel in top 3 al celor mai accesate website-uri din Romania, indiferent de profil. Evolutia pozitiva a continuat pana la sfarsitul lui 2011, cele mai recente date de trafic (pe luna decembrie), plasand REALITATEA.NET pe locul 3 in categoria Stiri generale si pe locul 6 in clasamentul general, cu un numar de peste 2 milioane 300 de mii de utilizatori unici si o cota de piata de 10%.

Evolutia portofoliului si a audientelor reprezentate in 2011 fata de 2010

Portofoliul de produse online al Realitatea Media a suferit o singura modificare in anul anterior, respectiv iesirea portalului de business MONEY.ro .

Principalele surse de venituri in 2011 pentru site-urile din portofoliul Mediafax Group

Veniturile din 2011 au provenit din publicitate: display, proiecte speciale, campanii direct sale [CPC, affiliere].

Ponderea publicitatii online in totalul veniturilor 

Procentul veniturilor realizate din publicitatea online este de 100% (fiind un site de content, nu se poate pune problema unor venituri din servicii; contentul este gratuit, singura sursa de venit a site-ului este reprezentata de publicitate – indiferent ca e vb de display, proiecte speciale, CPC, classifieds etc).

Ponderea display-ului si ponderea publicitatii CPA in totalul veniturilor

Structura veniturilor inregistrate de REALITATEA.NET este, in linii mari, aceeasi cu cea raportata de ROADS al IAB pt intreaga piata (86% display, 14% alt tip de advertising – CPC, e-mail etc).

Proiecte speciale de promovare importante derulate de Realitatea Media in 2011 

In 2011 am pus foarte mult accentul pe interactivitatea cu utilizatorii nostri si in acest sens am organizat o serie de campanii interactive, cu premii, precum Romania rade (cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei), Felicita Romania, Craciunul este in fiecare zi (in perioada sarbatorilor de iarna).

De asemenea, nu au lipsit parteneriatele editoriale prin care am fost prezenti ca parteneri media la cele mai importante evenimente ale anului (concerte, conferinte, actiuni) si prin care s-au realizat campanii precum Interpreteaza realitatea! (video cu actorii UNDERCLOUD care interpreteaza stiri, declaratii si discursuri politice).

Promovarea s-a realizat si prin proiecte editoriale special realizate de redactia REALITATEA.NET, precum petitiile Fara alcool la volan, Raed Arafat trebuie sa participe la noua lege a sanatatii, Stop comisionului pentru plata impozitelor online etc. Tot in spiritul interactivitatii cu cititorii site-ului, in 2011 am inceput sa ne directionam eforturile si catre social media, cu accent pe Facebook, unde facem tot posibilul sa mentinem un dialog in timp real cu fanii paginii Realitatea.NET.

Imbunatiri/dezvoltari facute in 2011 pentru site-urile din portofoliul Realitatea Media

2011 a fost un an dinamic pentru noi, mai ales din punct de vedere al parteneriatelor pe care le-am incheiat cu diverse alte site-uri de stiri sau servicii, precum Ziuadecj.ro, Alba24.ro, Veltravel – parteneriate care au avut ca obiectiv o dezvoltare a continutului de stiri locale si a ariei de servicii pe care portalul nostru o pune la dispozitia userilor. In ceea ce priveste serviciile, trebuie aminitit ca din 2011 utilizatorii REALITATEA.NET au acces la o sectiune de anunturi, proiect derulat initial prin parteneriatul cu MicaPublicitate.net si continuat in prezent alaturi de Anunturi-gratuit.ro.

Daca vorbim de imbunatatiri la nivel tehnic, in aceasta privinta ar fi de mentionat relansarea din luna mai a Realitatea Web TV, care a devenit astfel prima platforma de stiri video dotata cu HTML5, oferind utilizatorilor optiuni de reorganizare a continutului in functie de preferinte, precum si un acces mai facil la informatie.

Tendinte in publishing observate in 2011

In goana dupa trafic cat mai mare, cat mai mult, se observa cresterea parteneriatelor editoriale intre produse si publisheri care, de principiu, nu ar fi trebuit sa aiba nimic in comun. Rezultatul a fost o generala "fratie a traficului"...

Previziuni pentru anul 2012

Cred ca in acest an vom vedea concentrari de forte in mediul online, prin care vor ramane exclusiv digitale si alte produse media al caror main core este printul.

Ne asteptam ca piata de publicitate sa fie "subtire", impulsionata, poate, de cele trei evenimente sportive majore: finala UEFA Europa League, Campionatul European de Fotbal si Olimpiada de la Londra.

Eforturile noastre vor merge in directia mentinerii portalului Realitatea.net ca principala sursa de stiri din mediul online din .ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related