Cu inclinatii spre competitiile sportive in copilarie, aproape l-am fi pierdut pe Stefan Stroe in favoarea partii ‘intunecate’ (a se citi 'categoria de oameni care fac activitati fizice pe langa intinderea picioarelor pe sub birou') daca nu si-ar fi descoperit pasiunea pentru publicitate la sfarsitul adolescentei. Periculos de aproape de cariera de tenismen (primul salariu a fost investit direct intr-o racheta Head Titanium Ti.S6), Stefan Stroe (33 de primaveri creative) este acum Independent Strategist si "full time family man".
Numar de primaveri creative: 33
Am copilarit pe strazile din Bucuresti.
Cand eram mic, voiam sa devin tenismen profesionist.
Am chiulit de la orele cu profesori antipatici ca sa joc baschet in curtea liceului.
In liceu eram tipul ala care l-a momit pe profesorul de economie sa cante la chitara in timpul orelor.
Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc, o sa realizez repede ca nu pot sta degeaba.
As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca Romania va fi condusa 10 (?) ani la rand de un presedinte numit Basescu.
Imi amintesc si acum ziua in care am aflat ca am castigat primul pitch regional.
Am luat primul salariu de la o agentie de turism unde am facut activitati de promovare si l-am cheltuit pe o racheta de tenis foarte usoara, Head Titanium Ti.S6.
Primul meu job in publicitate a fost de Media Planner.
Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost strategia de media a marcii Tuborg.
Relationship status cu publicitatea: Simbioza.
In paralel, mai ofer consultanta de marketing, strategie de comunicare, buzz online.
Visez sa castig premii de inovatie in solutii de comunicare.
Hai sa privim "multimea de campanii tari" pornind cu liftul de la parterul unui zgarie nori. Cu cat ne apropiem de ultimul etaj, cu atat realizam ca o analiza medie (campanie) devine o analiza punctuala, mai putin semnificativa intr-o strategie de marketing. De aceea as spune ca cea mai tare campanie internationala trebuie sa fie una creativa, consecventa si declinabila la nivel global. Astfel, la aceasta categorie o sa nominalizez campaniile "The Economist" (cu numeroase executii in ultimul deceniu) pentru ca pot fi intelese si apreciate de orice intelectual, indiferent de tara de origine.
Acelasi rationament ca in cazul "The Economist" il am si pentru Romania: cea mai tare campanie din Romania consider a fi Timisoreana (an de an, puteti alege orice campanie din ultimii 5 ani), pentru ca managerii ei au avut credinta ca pot spori brand equity-ul prin consecventa si prin coerenta conceptuala intr-o piata foarte competitiva. Campaniile Timisoreana nu au fost cele mai spectaculoase din categorie (Bergenbier 2006-2008 ar fi lider all-time la acest capitol), insa constructia lor calculata, caramida cu caramida, se vede si in 2012.
Cea mai buna comunicare de brand o are compania Apple. Imi place pentru ca a revolutionat interfetele digitale de utilizare cu clientii sai.
Ad-urile mele favorite:
Spot TV: Sony Handycam - "Remake" (premiat la Cannes Lions 2006), un spot care mi-a placut teribil chiar dinainte sa se nasca baietelul meu.
Spot online: Axion Bank - "Band in a banner" (2009)
Print: Comedy Central - "Comedy. We take it serious" (2007), probabil cea mai amuzanta campanie de print de la Cannes Lions.
Altele: (daca tot e zapada afara) Polo – "Snow Stamp" (2009), la categoria OOH inovativ.
Cartea de care spun ca e preferata mea este "The Herd".
Cartea care este de fapt preferata mea e "This is Your Brain on Music".
La mine in history-ul de la browser apare cel mai des Google Reader.
Dau mai tare cand aud melodiile de la Rock FM.
As vedea de 10 ori "The Office" (serialul in varianta US).
Cand nu lucrez, imi place sa petrec timp cu familia.
Poate dai peste mine la tenis.
Colectionez reclame si campanii.
Cheltuiesc prea mult pe scule de bricolaj.
Pierd prea mult timp cu birocratie administrativa.
Poza si statusul de pe Facebook care au primit cele mai multe like-uri sunt cele cu cei 33 de ani recent impliniti.
Comentarii