[AdLife] Bogdan Naumovici: "Primul meu job in publicitate a fost copywriter sau copyrighter, cum credeam ca se scrie pe atunci"

[AdLife] Bogdan Naumovici: "Primul meu job in publicitate a fost copywriter sau copyrighter, cum credeam ca se scrie pe atunci"

Fost pionier cu abilitati de sustragere de la vizite politice importante (cum ar fi vizita lui Hussein al Iordaniei) si licean constiincios care ajungea mai devreme ca sa spele sala de sport in care avea sa joace baschet, Bogdan Naumovici (Creative Director, 23 Communication Ideas) este acum intr-o relatie stabila cu publicitatea, de unde s-au nascut cateva proiecte: Leo Burnett, 23, Altex, Prigat, Bergenbier, dar si Rosia Montana si Cancan. Despre planurile pentru zilele in care nu va mai munci, trupa in care canta acum peste 20 de ani si pasiunea pentru Harley Davidson si Michael Jordan cititi la AdLife: 

Numar de primaveri creative: 43, pana la primavara.

Am copilarit pe strazile din Militari, un cartier in care erau numai case cand m-am nascut eu, iar apoi am ajutat la constructia blocurilor care le-au inlocuit, furand tevile de plastic pentru cornete.

Cand eram mic, voiam sa devin Ceausescu. Ma prinsesem pe la 4 ani ca era unul singur care o ducea bine in Romania.

In liceu eram tipul ala care venea cu un sfert de ora inainte sa inceapa orele si spala sala de sport cu teul si cu carpa, ca sa fie lasat sa joace baschet toata ziua, atunci cand chiuleam de la Practica.

Am chiulit de la intampinarea lui Hussein al Iordaniei, in clasa a 6-a si m-am dus la piscina de la Parc Hotel. Nu pricepeam de ce trebuie sa stau imbracat in camasa de pionier la -10 grade.

Am castigat primul salariu de la Cartel Alfa unde am facut traduceri simultane la niste seminarii si l-am cheltuit pe o pereche de schiuri Fischer.

As fi vrut sa mi se fi spus mai devreme ca va veni Revolutia si ca nu va trebui sa ma fac inginer.

Imi amintesc si acum ziua in care 87% dintre romani l-au votat pe Ion Iliescu. Atunci am renuntat sa cred ca numerele mari au dreptate.

Cu publicitatea am o casnicie de 15 ani, cu cativa copii frumosi - Leo Burnett, 23, Altex, Prigat, Bergenbier, dar si cu unii mai neastamparati ca Rosia Montana sau Cancan.

Primul meu job in publicitate a fost de copywriter sau copyrighter cum credeam ca se scrie, pe atunci :) la Lettera Advertising.

Primul brief la care am creat ceva de care am fost multumit a fost pitchul Hopfen Konig din 1997 si, cam in acelasi timp, brieful pentru Kick, o bautura a lui Quadrant Amroq Beverages.

Visez sa castig un premiu la alegerile din 2012.

Cea mai tare campanie internationala este Disney pentru ca propavaduieste intoarcerea la inocenta, intr-o perioada in care avem mare nevoie sa mai credem ca albul e alb.

Cea mai tare campanie din Romania e Ziua Barbatului pentru ca si-a depasit brandul-mama si a devenit un fenomen social in sine.

Cea mai buna comunicare de brand o are tot Disney. Imi place pentru ca tot ce face brandul Disney, de la filme, la parcuri de distractii, de la jucarii, la vopseluri pentru camerele de copii este extrem de consecvent cu valorile brandului.

Ad-urile mele favorite:

Spot tv: Disney- "Pillow talk"

Spot online: Antena 1 - "What old people do"

Print: Lego - Periscope

Altele: "Olimpiada Oamenilor Obisnuiti", "Ziua Barbatului"

In paralel, mai lucrez la siteul p4d.ro, la Music Club si mai nou, la Impreuna 2012.

Cand o sa am multi bani si nu o sa mai fiu nevoit sa muncesc, o sa ma impart intre cluburile de jazz si cele de stand-up comedy, din Greenwich Village.

Cartea de care spun ca e preferata mea este Ayn Rand – Atlas Shrugged.

Cartea care este de fapt preferata mea: Ayn Rand – Atlas Shrugged.

La mine in history-ul de la browser apare cel mai des Google :)

Dau mai tare cand aud melodiile de la Beatles.

As vedea de 10 ori filmul "Zbor deasupra unui cuib de cuci".

Incerc sa nu ratez nici un episod din "Hustle" si "Big Bang Theory".

Cand nu lucrez, imi place sa ma joc la calculator sau PS3, yams sau poker, baschet sau cu tobele.

Poate dai peste mine la Music Club.

Colectionez orice are legatura cu Harley Davidson si Michael Jordan.

Cheltuiesc prea mult pe ochelari de soare pe care ii tot pierd.

Am facut poze iola apus de soare reflectat in ghidonul Harley-ului la Patras, Grecia.

Pierd prea mult timp cu interviurile.

Poza de pe Facebook care a primit cele mai multe like-uri este cea a unui prezervativ pe care este desenat Darth Vader, cu copy-ul "I will not be your father".

Statusul de pe Facebook cu cele mai multe like-uri este cel in care vorbeam despre necesitatea aparitiei unei optiuni politice noi si despre inoportunitatea alegerilor anticipate.

O replica buna de agatat: le-am uitat, m-am insurat asta-vara.

O poza din alta perioada


... si povestea ei: la Festivalul Artei si Creatiei Studentesti, la Preoteasa, in 1988. Un concurs in legatura cu care am trait 20 de ani cu senzatia ca l-am pierdut in favoarea trupei Totusi, in care canta Andrei Paunescu, fiul lui Adrian Paunescu, deci pe pile, pentru ca abia acum vreo 2 ani sa ma intalnesc la o emisiune cu Andrei, care sa imi spuna ca si ei au iesit pe locul 2, fiind batuti de alta trupa. De unde invatam ca uneori pierdem pe bune, fara conspiratii si manevre de culise.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related