Cristian Grigorescu (Managing Partner, Next Advertising - Netalurgica) vorbeste despre piata de publicitate online din Romania in 2011 si perspectivele pentru 2012, despre evolutia Netalurgica si a cheltuielilor pe media digitala in bugetul total media pe parcursul anului trecut .
Clientii Next Advertising
Albalact, Domo, Sun Plaza, Cosmopolis, Banca Transilvania, Cris-Tim, JTI, Piritex, Actavis, TiriacAuto, Regina Maria, Tuca&Asociatii, Asociatia Salvati Delta, Western Union, Softline.
Sume de media cheltuite in online pe portofoliul de clienti in 2011
[UPDATE] Aproximativ 150.000 EUR.
O prognoza de evolutie a bugetelor aferente mediei digitale in 2012 fata de 2011
Probabil vor ramane la fel, depinde foarte mult de evolutia economica a Romaniei si a cresterii consumului romanilor.
Ponderea cheltuielior pe media digitala fata de bugetul total media
[UPDATE] In jur de 2%
Ponderea cheltuielilor care se vor duce spre audientele playerilor globali (Google, Facebook, Yahoo)
Estimarea mea este ca un procent de 20-30% din aceste cheltuieli.
Ponderea display/CPA
Ponderea cost-per-impresii/cost-per-action variaza foarte mult in functie de obiectivul urmarit de catre client. Avand in vedere ca in acesti ani vanzarile sunt cele care dicteaza bugetele, campaniile de cost-per-impresii vor fi legate tot de rezultate concrete (lead-uri, click-uri, etc). Imi este destul de greu sa dau un procent clar de impartire, avand in vedere ca majoritatea campaniilor sunt combinatii de branding, impresii, clickuri, lead-uri.
Obiective urmarite de clienti in campanii
Evident obiectivul principal al unei campanii il reprezinta vanzarile. Ca si un al doilea obiectiv de campanie, avand in vedere cresterea fulminanta a componentei de retele sociale, engagement-ul consumatorilor cu brand-ul si valorile acestuia este iarasi un element care pe termen mediu converteste consumatorul in client.
Evaluarea rezultatelor campaniilor
Ca orice campanie de online, ea se cuantifica in lead-uri, cresteri de trafic pe site-ul promovat, numarul de fani adusi de o campanie, cresterea ratei de engagement. De asemenea, in unele cazuri campaniile pot fi legate si de cresteri pragmatice de vanzari, insa este destul de greu de stabilit care componenta a campaniei integrate a livrat cel mai bine. Pana la urma, pe langa campania media, toate celelalte componente ale lantului de marketing (distributie, pret, etc) determina succesul unei campanii.