[UPDATE] Bogdan Mogoroase (Outdoor & Internet Media Buyer la United Media Services) a revenit cu precizari despre evolutia United Media si a cheltuielilor pe media digitala in bugetul total media pe parcursul anului trecut, piata de publicitate online din Romania in 2011 si perspectivele pentru 2012. Iata raspunsurile sale:
Clientii United Media
Praktiker, Olympus, Martini, Mega Image, Garanti Bank, Mobexpert.
Sume de media cheltuite in online pe portofoliul de clienti ai United Media in 2011
Interesul clientilor fata de mediul online variaza in functie de specificului business-ului fiecaruia, insa o medie a sumelor derulate s-ar ridica la 10-12% din total buget media.
O prognoza de evolutie a bugetelor aferente mediei digitale in 2012 fata de 2011
Cred ca tendinta ar fi una de crestere usoara, intre 5-10%.
Ponderea cheltuielior pe media digitala fata de bugetul total media
Daca ar fi sa consideram servicii complete de digital, incluzand SEO&SEM, administrare conturi de Facebook, etc, probabil bugetul orientat catre digital ar fi undeva la 15%, chiar mai crescut in cazul unor categorii specifice, cum ar fi telecom, financiar sau auto.
Ponderea cheltuielilor care se vor duce spre audientele playerilor globali (Google, Facebook, Yahoo)
Playerii globali isi consolideaza cu siguranta pozitiile de la un an la altul totodata si veniturile insa apreciez ca nu depasesc mai mult de 20-30% din bugetele de media online.
Ponderea display/CPA
Exista o tendinta catre campaniile de performance (cost per click, cost per lead) dar nu una covarsitoare. In continuare partea de display insumeaza o mare parte din buget.
Obiective urmarite de clienti in campanii
In functie de specificul campaniilor, obiectivele variaza de la cresterea vanzarilor, la cresterea notorietatii sau a altor indicatori de brand, evident toate dublate de necesitatea obtinerii de lead-uri si trafic pe propriile site-uri. Noi putem oferi solutii perfect adaptate fiecarui tip de cerinta si obiective
Evaluarea rezultatelor campaniilor
Online-ul este mediul care permite aproape cel mai usor cuantificarea rezultatelor vs. obiectivele generale ale campaniei. In functie de aceste obiective, variaza si modalitatile de evaluare, fie ca vorbim de rata de click, de leadurile obtinute sau efectiv de vanzari generate.