"E iarasi perioada aia din an cand trebuie s-o impresionez cu ceva romantic, dar nu siropos, obisnuit, dar nu banal, simplu, dar destept. Ce ma fac?", gandeste barbatul de pretutindeni atunci cand "pericolul" Zilei Indragostitilor este iminent. Dupa ce-si face o lista mentala cu toate dulcegariile pe care sa le bifeze anul asta, comanda trandafirii, face exercitii de caligrafie ca sa-i iasa perfect mesajul din felicitare (niciodata gata facuta, intotdeauna personalizata), tot ce mai ramane este sa stabileasca intalnirea. O provocare crunta pentru cei care se pregatesc sa o invite pe Ea in oras pentru prima data si la fel de crunta pentru cei care o invita pe Ea si trebuie sa pregateasca ceva si mai tare decat anul trecut. Si daca s-ar inventa un shortcut pentru tot procesul? Spre exemplu aplicatia "Serenade" lansata pe pagina de Facebook Heineken.
Expect the unexpected
O aplicatie care are drept target indragostitii va cuprinde si cateva dulcegarii specifice, mai ales in perioada asta. Ceea ce nu inseamna ca trebuie sa se incadreze in tiparele obisnuite ale publicitatii care ne este servita in preajma Sfantului Valentin. "Serenade" promite sa faca o invitatie atat de surprinzatoare incat intalnirea de dupa sa fie legendara, ca cea pe care o au cei doi protagonisti ai spotului "The Date" (parte a campaniei internationale Heineken – "Open Your World"). Asa ca aplicatia propune o serenada zurlie, personalizata pentru fiecare utilizator, care nu trebuie decat sa se gandeasca la persoana potrivita si sa raspunda la alte cateva intrebari: care e planul de intalnire, ce anume crede ca il face special comparativ cu altii, ce anume este special la persoana aleasa de el. Si ca lucrurile sa nu fie obisnuite, variantele de raspuns sunt orice numai serioase nu. Deci oricare dintre cele 640 de serenade propuse este cat mai departe de banal.
Funny Love
In reteta "Serenade" a fost aruncat si conceptul de "funny love". Surprinzatoare, surprinzatoare, dar umorul e sarea si piperul fiecarei intrebari al carei raspuns trebuie sa fie "da". Asa ca m-am conformat briefului si-am ales pe cineva apropiat corazon-ului meu (o anume Ioana), care se nimereste a fi de-a dreapta mea si-n cele mai negre zile (in spatiu fizic). Dupa care i-am dedicat o splendoare de serenada, care a curs pe ritmurile inimitabile ale melodiei bollywoodiene - "Jaan Pehechann". Cea mai amuzanta parte a aplicatiei e ca mi-a dat optiunea de a-mi manifesta o dorinta pe care nici eu nu stiam ca o am: sa ma vad cu sora Ioanei si sa mergem impreuna la curse cu struti.
Reply la serenada
Ioana (si implicit sora ei, care era adevarata tinta a invitatiei) a fost asadar invitata la o sesiune de calarit struti (nu de cai pentru ca e prea "bourgeoisie") in timp ce cantaretul impreuna cu asistenta sa asiatica si un imblanzitor de pasari emu dansau o combinatie ciudata de jive si swing. Cu trompete, chitare, tobe, tot tacamul. Cel mai surprinzator la toata invitatia asta este ca Ioana a spus "da". Iar eu am primit, la randul meu, un raspuns in versuri la serenada mea. Cititi cu accent asiatic: "Thank you for your serenade/ Yes, yes, we'll have a date". De-a lungul timpului au fost suficiente aplicatii care ii dadeau utilizatorului posibilitatea sa-si exprime iubirea, dar pentru toata munca depusa nu primea nici o recompensa. De data asta a fost reconfortant sa primesc un strop de iubire inapoi (desi Ioana avea la dispozitie si optiunea "nu").
O aplicatie care nu te pune sa cumperi nimic
Daca mai toate propunerile din perioada asta te inghesuie sa cumperi la pret superspecial bijuterii, ciocolata, parfumuri, flori, etc, "Serenade" ofera utilizatorului o idee atat de originala ca nu trebuie insotita de alte cadouri fizice. Si sugereaza, cat mai casual, ca o intalnire stralucita n-are nevoie decat de putina inspiratie, companie placuta si doua sticle de bere Heineken. Care, apropo, sunt plasate discret in planul secund si in partea de jos a prim-planului actiunii pana la cadrul final in care cantaretul se serveste cu o dusca de bere dupa intrebarea "Hang on. I think that's an emu, isn't it?".