Adaptarea conceptului global True Tales in cadrul campaniei "Descopera Grant’s. Spune-ti povestea!"

Campanie: Descopera Grant’s. Spune-ti povestea!
Client: 
Alexandrion - Grant’s Whisky Romania
 Medium: online
Perioada campaniei: 15 septembrie – 15 decembrie 2011

I. DESCRIERE
Distribuit in Romania de catre Alexandrion Grup, Grant’s Whisky este recunoscut si apreciat in intreaga lume, ocupand locul 4 ca vanzari la nivel mondial. Bautura cu cea mai indelungata traditie din Scotia, construita pe mostenirea a cinci generatii in expertiza si pasiune autentica pentru fabricarea whisky-ului, duce mai departe povestea unei familii care intelege, apreciaza si respecta valoarea momentelor petrecute impreuna. Pe piata locala, Grant’s Whisky isi doreste sa inceapa comunicarea istoriei companiei si a produselor sale catre actualii si potentialii clienti si sa formeze o comunitate care sa impartaseasca valorile brandului.

II. OBIECTIVE
- 15 000 like-uri pe pagina de Facebook Grant's Whisky Romania
- Cresterea brand awareness-ului pe piata locala prin comunicarea mesajelor cheie
- Implicarea activa a consumatorilor in campanie
- Interactiunea si deschiderea comunicarii cu potentialii consumatori

III. TARGET
Barbati si femei cu varsta de peste 25 de ani, cu focus pe barbati (25+), cu respect pentru traditii, familisti, sociabili.

IV. STRATEGIE

Ideea
Prima campanie Grant’s Whisky in Romania este inspirata de istoria familiei si produselor Grant’s si isi propune sa readuca in prim-plan povestile fiecaruia dintre noi, care, intr-o lume din ce in ce mai mult conectata in timp real, nu au disparut, ci continua sa sedimenteze vechile prietenii si sa ajute la formarea altora. Campania "Descopera Grant’s. Spune-ti povestea!" a reprezentat adaptarea la specificul pietei locale a conceptului global True Tales: o serie de evenimente organizate de catre Grant’s in intreaga lume, unde oamenii isi impartasesc povesti despre experientele personale.

Mecanism
Sub indemnul "Descopera Grant’s. Spune-ti povestea!", in perioada 15 septembrie - 15 decembrie 2011, pagina de Facebook a Grant’s Whisky Romania gazduieste un concurs prin intermediul unei aplicatii dedicate. Utilizatorii pot posta o poveste din viata lor (indiferent de formatul acesteia: text, video, foto) si apoi invita prietenii sa o voteze pentru ca la sfarsitul campaniei, primele 25 de povesti clasate in ordinea voturilor obtinute castiga cate o tableta de 16 Gb.

Promovare / Comunicare
Strategia de comunicare si promovare a campaniei a inclus un mix format din:

- Facebook Ads
- povesti impartasite in format video de bloggerii: Cristina Bazavan, Marius Tudosiei si Adrian Ciubotaru atat pe blogurile lor, cat si pe retele sociale
- o serie de filmulete ale barmanilor de la National Bartenders Academy
- actiuni in barurile si pub-urile din cele mai importante orase din tara
- o serie de concursuri fulger pe pagina de Facebook
- comunicarea pe wall-ul paginii a istoriei produselor si companiei Grant’s
- comunicarea constanta cu useri

V. CREATIE

a) Logo

b) Aplicatie Facebook "Spune-ti povestea!"

c) Video

Cristina Bazavan

Adrian Ciubotaru

Marius Tudosiei

De asemenea, au fost realizate o serie de clipuri cu oameni de la National Bartenders Academy.

d) Pagina de Facebook: facebook.com/Grantswhiskyromania

VI. REZULTATE
La incheierea campaniei, pagina de Facebook Grant’s Whisky Romania ocupa locul 21 in Facebrands - categoria mancare si bautura, fiind de altfel singurul brand din categoria bauturilor spirtoase situat in primele 25.

Pagina Facebook
- 34.839 like-uri ale paginii pe perioada campaniei
- O medie de 3.500 utilizatorii zilnici activi pe pagina
- In medie 8.920 de vizualizari a unui post

Aplicatia Facebook
- 314 povesti inscrise in concurs
- Aproximativ 50.000 vizitatori unici
- 190.150 afisari
- O medie de 3.40 pagini per user
- 16,72% bounce rate

Video
- 1.937 vizualizari ale video-urilor bloggerilor

Facebook Ads
- 4.582.702 vizualizari ale ad-urilor
- 3.035 click-uri

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

Andreea Lascu
acum 12 ani
Ce agentie a implementat aceasta campanie? Thanks

andreea stan
acum 12 ani
Campania a fost implementata de cei de la The Basement


Branded


Related