Adrian Botan, membru in juriul The Cup: "Campaniile care au reusit sa isi implice publicul in povestea brandului au castigat"

Buzz cu Adrian Botan (Regional Creative Officer, CEE McCann Erickson, Partner & Executive Creative Director, McCann Erickson, Romania) despre participarea in juriul festivalului international Intercontinental Advertising CUP 2011.

IQads: Care au fost criteriile de jurizare in cadrul competitiei Intercontinental Advertising CUP 2011?

Adrian Botan: The Cup este singura competitie in care se bat campanii deja premiate in cele mai reputate festivaluri regionale din lume. Este, daca vreti, un festival al festivalurilor. Vorbim de ADFEST pentru Asia si Australia, ADCE si Golden DRUM pentru Europa si FIAP pentru America Latina. Asta e diferit fata de alte competitii si e reconfortant sa jurizezi numai lucrari bune si foarte bune. 
A doua diferenta si cea mai importanta este misiunea The Cup de a celebra cultura locala, "genius loci", si de aceea majoritatea campaniilor erau pornite dintr-un insight local, dar au generat idei competitive la nivel global. Am vazut acolo lucrari din Japonia, Argentina, Germania sau Romania concurand umar la umar.

Dupa acest filtru al insight-ului local am aplicat criteriile care functioneaza peste tot in lume: noutatea ideii, excelenta in executie dar si integrarea campaniei pe media relevante.

IQads: Apropo de "genius loci" (principiul sub care se desfasoara The Cup, ce semnifica spiritul locului si exprima identitatea unei tari) in ce masura crezi ca este respectat de publicitarii romani atunci cand creeaza campanii locale?

Adrian Botan: Cred ca la noi sunt doua curente: unul care incearca sa copieze stilul publicitar anglo-saxon si altul care il neaga pe acesta cu totul si care genereaza campanii foarte locale, dar fara nicio idee in spate. Niciunul nu genereaza idei care calatoresc. Eu cred ca adevarul este undeva la mijloc: de aceea la McCann nu ne sfiim sa facem campanii foarte relevante local, dar care sunt foarte contemporane ca idee si ca interactivitate sau ca folosire a media.

IQads: Am vazut ca in cadrul festivalului ai sustinut o prezentare la Intercontinental Creative Stars Constellation impreuna cu directori de creatie din Japonia,Thailanda, U.S., Columbia si Austria. Ce teme de discutie ati abordat?

Adrian Botan: Am discutat despre cum poti folosi in avantajul tau faptul ca provii dintr-o piata locala ca sa concurezi la nivel global. Si daca asta e o nebunie sau nu. Teza mea este ca noi, cei care provenim din estul salbatic (al Europei), am crescut intr-o continua criza si schimbare si de aceea suntem mult mai adaptabili decat confratii nostri vestici. Cred ca asta e un avantaj in contextul in care industria noastra se schimba in mod fundamental in acesti ani. 

IQads: Care consideri ca sunt viziunile, insight-urile sau atitudinea care au transformat un entry intr-o campanie castigatoare la aceasta editie The Cup?

Adrian Botan: Rom este campania facuta pentru acest gen de competitie. Are un insight local foarte puternic, dar care are valoare generala si este usor de inteles - de exemplu faptul ca in multe tari exista acea ciocolata pe care toti o stiu din copilarie si care are o pozitionare de nostalgie - apoi, campania porneste de la o idee foarte surprinzatoare care, in final, este dusa foarte departe in executie intr-o campanie interactiva.

IQads: Ai observat un trend in procesul de jurizare? Exista vreo zona a creativitatii in care s-au incadrat mai multe entry-uri?

Adrian Botan: Cred ca integrarea si folosirea media digitale au devenit price of entry in orice competitie de calibrul asta. De aceea tendinta cea mai evidenta si care face diferenta este interactivitatea. Campaniile care au reusit sa isi implice publicul in povestea brandului au castigat.

IQads: Cum a fost atmosfera de lucru alaturi de alti Creative Directori din lume?

Adrian Botan: A fost cel mai international juriu din care am facut parte pana acum, pentru ca am avut directori de creatie de pe 3 continente: America de Sud si de Nord, Europa si Asia. Este o iluminare sa vezi atat de multe puncte de vedere, venind de la oameni atat de diferiti cultural, si sa ajungi in final la concluzia ca ideile bune ii unesc pe oameni si reusesc sa treaca orice bariera culturala.

IQads: Ce inseamna pentru McCann si pentru tine personal invitatia de a juriza in acest festival?

Adrian Botan: Suntem singura agentie din regiune care a fost de trei ori Agentia Anului la Golden Drum - banuiesc ca e o consecinta fireasca a acestui fapt.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related