Review 2011
Clienti activi in 2011
Unul dintre principiile noastre ne indeamna sa nu comunicam public lista clientilor, din mai multe motive. In primul rand pentru ca ni se pare neelegant sa ne consolidam reputatia noastra folosindu-ne de reputatia brandurilor pentru care lucram. Si, nu in ultimul rand, pentru ca nu-i privim niciodata pe clientii nostri drept simple nume pe o lista, clasificabili in mari, mici si medii, curajosi sau traditionalisti, mai activi sau mai putin activi. Fiecare dintre ei reprezinta o relatie construita in timp, un cumul de rezultate livrate de noi, care i-au facut sa ne ramana alaturi.
Cifra de afaceri a companiei in 2011. Evolutia fata de 2010
In ceea ce priveste cifra de afaceri pentru 2011, nu am finalizat procesul de raportare, asa ca nu va pot oferi inca datele exacte. Va pot spune, insa, ca in 2010 Media Investment a avut o cifra de afaceri de 45 de milioane de euro, cu 10 milioane de euro mai mult decat in anul precedent. De altfel, conform RECMA, Media Investment ocupa locul I in industria de media romaneasca.
Alocarea bugetelor pe medii in 2011
Split-ul pe medii cu care am operat pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri a pastrat o pondere relativ constanta TV-ului (tot in jur de doua treimi din volume, ca si in anul precedent), insa a inregistrat fluctuatii privind ponderea publicitatii outdoor, in presa ori online. Daca outdoor-ul si presa au scazut, online-ul a inregistrat o crestere, plasandu-se pe acelasi palier al volumelor cu presa, la mica distanta de outdoor.
Cel mai mare proiect din 2011
Fara indoiala a fost asocierea cu emisiunea "Romanii au talent". Noi am crezut in acest proiect inca de la finalul anului 2010, cand am recomandat clientului Cosmote sa se asocieze cu acest show. Am pariat pe un program care a reusit sa obtina cota de piata si audienta cu mult peste orice s-a intamplat in ultimii 10 ani pe piata TV din Romania.
Mutarea conturilor de media intre agentii in 2011 fata de anii trecuti
Nu cred ca a fost un an atipic din punct de vedere al migratiei conturilor. Daca tinem cont de contextul extrem de competitiv, putem spune ca nu s-a intamplat nimic mai mult decat un fenomen de migratie naturala a conturilor.
Proiecte de media inovatoare
Recomandarile agentiei vin de fiecare data cu propuneri de proiecte inovatoare. Foarte multe dintre acestea se si aproba. In general, proiectele speciale pe care le-am implementat in ultimul timp au mizat pe mixul dintre online, TV si outdoor.
Tendinte pe piata de media observate in 2011 (la nivel national si international)
In Romania au primat doi factori: continuarea reducerii bugetelor si explozia mediilor digitale, cel din urma fiind validat si de evolutiile la nivel international. Dar, revenind la situatia din Romania, cumularea acestor doi factori a avut drept efect diminuarea investitiei in presa, precum si cresterea investitiei in online. Astfel, s-a produs o rocada in topul mediilor, online-ul devansand printul si clasandu-se pe locul al doilea ca nivel al investitiei media.
Despre piata de media in 2012
Prognoze pe valoarea neta a pietei de media in 2012
Dupa multi ani de scadere accentuata a pietei – si ma refer aici la injumatatirea bugetelor media in ultimii trei ani – anul 2012 va parea oricum un an de stabilitate, chiar daca se vor mai inregistra mici variatii in plus sau minus. Contextul international, dar si stabilitatea sau instabilitatea socio-politica din tara, pot influenta major aceasta evolutie, daca tinem cont de faptul ca piata media este extrem de sensibila.
Tendinte in alocarea bugetelor pe medii in 2012
TV-ul ramane cel mai important canal din punct de vedere al eficientei. Online-ul va ramane si el un canal extrem de important, care isi va consolida in 2012 pozitia secunda in topul mediilor. Iar presa va trebui sa isi consolideze business-ul atat online cat si offline, astfel incat sa atenueze din scaderea accentuata a cotei de piata cu care se confrunta.
Outdoor-ul aparent poate avea un an bun datorita alegerilor electorale, dar recentele schimbari legislative, cat si schimbarile prin care au trecut companiile de outdoor in ultima perioada, ar putea umbri efectele contexului favorabil din punct de vedere politic.
Asteptari la nivel de business al companiei in 2012
In 2012 vrem sa ne consolidam pozitia pe care o avem in piata de media si, implicit, ne propunem sa livram performanta clientilor nostri, cu atat mai mult cu cat intelegem foarte bine contextul dificil pe care acestia il au de infruntat in pietele lor.
Evenimente din Romania care vor influenta piata cel mai mult in 2012
Evolutia economiei mondiale si europene, cat si criza din Romania au avut o influenta majora asupra pietei de media, determinand reducerea cu aproximativ 50% a valorii investitiilor in numai 3 ani, dupa 2008. Evenimente importante in zona economica vor continua sa se manifeste si in 2012. Discutam oricum de o fragilitate deosebita a pietei de media, asfel incat am putea sa ne intrebam pe buna dreptate "oare ce eveniment nu ar influenta piata de media?".