Patru participanti Done in 60 Seconds isi dezvaluie secretele

Patru participanti Done in 60 Seconds isi dezvaluie secretele

S-au incheiat inscrierile la etapa locala Done in 60 seconds, iar acum e timpul pentru vot. Cele 51 de lucrari finaliste pot fi vazute si votate online prin like pe canalul de YouTube al competitiei pana pe 10 februarie, la ora 23:59.

Unii participanti au ales sa faca un simplu remake, altii au parodiat filmul, iar unii au facut doar o simpla referinta a filmului original. Ca sursa de inspiratie au fost filme clasice precum The Birds, The Godfather, Goodfellas, Pulp Fiction, dar si filme mai recente ca 2012, The Skin I Live In, Drive, The Pursuit of Happyness sau The Hangover.

Noi am tras la sorti 4 filme si am incercat sa aflam ce s-a ascuns in spatele procesului creativ, daca autorii au intampinat dificultati si care a fost sursa de inspiratie a acestora.

“Provocarea esentiala este cea a minutului obligatoriu. A fost o incercare, nu o dificultate.”

Alex Unguru, autorul remake-ului King’s Speech crede ca pentru a face fata provocarii acestei competitii, factorul “imi place” este esential in procesul de selectie a filmului original.

“Problema esentiala in acest stadiu este sa decizi ce iti doresti: trailer de 60 secunde, ceea ce nu se potriveste de fapt cu ideea de remake, sau un remake fidel filmului, dar cu o alta energie interna a produsului.” In cazul lui dorinta s-a indreptat pe ultima modalitate: “un remake cu o intorsatura, twist la final”.

In cazul lui Codrin Iftodi, cel care a facut remake-ul Matrix Wars, “procesul de selectie nu a avut loc, a fost pur si simplu prima idee care mi-a venit in cap”. Scurtmetrajul Matrix Wars este un remake al filmului Matrix cu mici referiri si la filmul Star Wars. Procesul de creatie al animatiei s-a completat pe parcurs, “din mers” dupa cum spune autorul acesteia.

“Am vrut sa alegem filmul pe care , reproducandu-l in 60 secunde, sa putem ajunge la un rezultat cat mai apropiat de varianta originala.”

Ca sursa de inspiratie, Alexandru Prepelita a ales un film foarte popular in perioada Sarbatorilor de iarna, devenind astfel un clasic al filmelor de Craciun: Home Alone I. Procesul de creatie al scurtmetrajului a inceput cu un “rough cut” care a fost un tipar pentru remake. Filmul are peste 35 de cadre, 25 decoruri si 4 locatii.

“In masura in care am vrut ca si remake-ul sa semene in proportie de 70-80 % cu originalul tot ce pot sa spun este ca totul a fost dificil. Factorul major care a ingreunat proiectul a fost ca unul dintre actori a renuntat la proiect asa ca a trebuit ca eu sa-l inlocuiesc.”

“M-a atras mai mult ideea de reface o scena dintr-un film celebru, care in sine este amuzant, decat de a reface o parodie dupa film care nu poate fi considerat comedie.”

Ioana Burtescu a ales sa ilustreze o scena din The Big Lebowski, film pe care ea spune ca l-a revazut de foarte multe ori, “fiind interesata de imagine, de jocul actorilor, de subiect.”

“Cred ca cel mai dificil a fost sa primesc acordul pentru filmari intr-o sala de bowling. La inceput am fost descurajata pentru ca am primit un refuz, dar dupa a fost ok.” Muzica a fost compusa si interpretata live in timp ce filmul se derula in continuu de Marin Grigore.

Toate cele 51 de filme finaliste asteapta sa fie votate de catre toti iubitorii de filme pe canalul de YouTube. Cele mai bune 3 lucrari din Romania vor aduce autorilor lor premii in valoare totala de peste 4.500 de euro oferite de Jameson Romania. Castigatorul premiului I va primi 2.000 de euro si o excursie in Londra, la Finala Globala Jameson Empire Done in 60 Seconds de pe 23 martie, castigatorul premiului II – 1.500 de euro, iar castigatorul premiului III – 1.000 de euro.

Castigatorii etapei locale vor fi desemnati pe data de 15 februarie de catre juriul profesionistilor (format din Mihai Chirilov – directorul artistic al Festivalului International de Film Transilvania, Serban Alexandrescu – Fondator si Asociat Headvertising, Liviu Turcanu – Creative Director  Mercury 360, Liviu David – Creative Director Next Advertising, Dumitru Titica – Brand Manager Jameson Romania si Narcisa Nicoara – project manager IQads) si de catre juriul publicului larg, care va vota prin Like pe canalul de YouTube. Calificativele conteaza fiecare in proportie de 50% la nota finala.

Filmele romanesti concureaza la nivel international cu filme provenite din alte 18 tari. Un juriu international format din vedete ale filmului va alege cele mai bune 5 lucrari inscrise in competitie.

Cei 5 finalisti la nivel global vor participa la festivalul de film Jameson Empire din Londra de pe 25 martie. Aici va fi desemnat si marele castigator al competitiei. Premiul ii va fi inmanat pe scena festivalului, asemenea tuturor celorlalte vedete castigatoare ale unui premiu Jameson Empire. Pe langa trofeu, el va avea ocazia sa se intalneasca cu un cineast celebru si sa-l intrebe tot ce vrea sa afle despre industria filmului.

Mai multe informatii gasiti pe www.jamesonempirediss.com si pe pagina de Facebook Jameson Romania (www.facebook.com/Jameson.Romania), unde se gaseste un tab dedicat noutatilor despre competitie.

"Done in 60 Seconds" este o competitie globala de film scurt, parte a festivalului de film Jameson Empire Awards. Competitia este organizata la nivel international de Bauer Media, iar etapa din Romania este implementata cu sprijinul IQads.

Despre Empire Awards

Empire Awards este festivalul de film organizat de revista britanica Empire. Festivalul, aflat la a saptesprezecea editie, premiaza cele mai bune filme si cei mai buni realizatori de film din intreaga lume, in functie de voturile cititorilor revistei. Cea de-a optsprezecea editie a festivalului va avea loc pe 25 martie 2012 in Londra.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related