Review 2011
Clienti activi in 2011
Berlin Chemie, British American Tobacco, Scandia, Bancpost, Ministerul Mediului si Padurilor, Generali Ardaf, MGSI (Rock FM, Kiss FM, Magic FM), Marionnaud, Galli Gallo, Univer, KRKA.
Cifra de afaceri a companiei in 2011. Evolutia fata de 2010.
In 2011, Media Direction si-a mentinut cifra de afaceri la nivelul anului 2010, adica in jurul valorii de 14 milioane euro.
Alocarea bugetelor pe medii in 2011
Alocarea bugetelor a insemnat, in 2011, 67 de procente care au mers catre TV, 13 procente catre outdoor, 10% catre online si cate 5 procente catre print, respectiv radio.
Cel mai mare proiect din 2011
Cel mai challenging proiect desfasurat in 2011 a fost campania "Tigarile contrafacute pot contine orice", dezvoltata pentru clientul British American Tobacco. Proiectul a avut componenta creativa foarte puternica, iar ca prezenta media a insemnat outdoor, digital si print.
Mutarea conturilor de media intre agentii in 2011 fata de anii trecuti
2011 a fost un an cu multe pitch-uri si provocari pentru toate agentiile in special in ceea ce priveste pastrarea clientilor in portofoliu. In acest an, mai mult decat in 2010, am avut parte de miscari spectaculoase in piata. Ceea ce s-a pastrat fata de 2010 este faptul ca ultimul cuvant in luarea deciziilor l-a avut oferta financiara.
Proiecte de media inovative
Desi 2011 s-a caracterizat prin orientarea catre medii masurabile si focusul pe return of investment, am creat si implementat si proiecte inovative pentru clientii nostri.
Tendinte pe piata de media observate in 2011 (la nivel national si international)
Televiziunea ramane modalitatea principala de entertainment pentru romani - si de aici orientarea catre achizitionarea de formate internationale de succes, care si-au dovedit potentialul si care au fost foarte apreciate.
Online-ul castiga teren, si international, dar si local, datorita dezvoltarii tehnologiei, dar si gratie penetrarii sale rapide (tablete si smartphone-uri). Iar consumul de radio si print continua sa migreze catre mediul digital.
Valoarea neta a pietei de media in 2011
Piata a continuat sa scada fata de 2010, ajungand la aproximativ 290 milioane EUR. Estimam scaderea ca fiind 10%.
Despre piata de media in 2012
Tendinte in alocarea bugetelor pe medii in 2012
TV-ul se mentine ca si pana acum. Iar online-ul creste – probabil in acest an va deveni locul 2 in ceea ce priveste investitiile, in defavoarea outdoor-ului.
Asteptari la nivel de business al companiei in 2012
In 2011 am consolidat competentele noastre in digital. Avem o echipa formata din 5 oameni cu specializari complementare si o oferta de servicii care ne permite sa integram si sa coordonam prezenta online a clientilor nostri, in proiecte complexe si creative. Ne asteptam ca 2012 sa ne aduca bugete semnificative alocate zonei digitale, unde avem competente extinse.
Evenimente din Romania care vor influenta piata cel mai mult in 2012
O categorie de evenimente cu influenta directa si importanta in special asupra consumului de media sunt evenimentele sportive, 2012 fiind un an bogat in competitii.
Alte evenimente cu efect asupra pietei sunt legate de sfera politicului, si nu ma refer numai la alegeri, ci si la tot ce decurge din deciziile care se iau la nivel politic si care au impact asupra sferei economice.