Un procent tot mai ridicat al ambalajelor si publicitatea afiseaza argumente mai mult sau mai putin directe referitoare la sanatate. Insa promisiunile privind o sanatate de fier, o forma maxima, silueta, energie cat e ziua de lunga sunt o carte de marketing pe care o pot juca doar greii industriei agroalimentare. Chiar daca aceste produse sunt cu aproximativ 20% mai scumpe, exercita o seductie greu de invins pentru consumator. Dar sunt ele cu adevarat eficiente sau nu reprezinta decat un tertip comercial, care ne va dezamagi odata cu timpul? In octombrie 1984, Kellogg's a lansat in SUA, in colaborare cu Institutul National pentru Cancer, o campanie publicitara al carei mesaj era ca fibrele alimentare contribuie la reducerea riscurilor de cancer la colon. Obiectivul Kellogg's nu era doar acela de a educa publicul asupra avantajelor fibrelor alimentare, ci si de a-si promova propria varietate de cereale bogate in fibre. Ulterior, legea a interzis afirmatiile referitoare la beneficiile pentru sanatate ale produselor alimentare, dar foarte repede a suprimat aceasta interdictie, intrucat s-au gasit argumente potrivit carora publicitatea respectiva este de fapt benefica, deoarece reduce costurile de informare a consumatorilor, care nu erau dispusi sa-si procure aceste informatii, contra cost, din mass-media.
Produsele alimentare imbogatite, intre progres si intoxicare
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: