Premiile industriei de publicitate au incetat de mult sa mai fie doar un joc de orgolii mangaiate sau ranite si au devenit un instrument de pozitionare translat in business si de ce nu, in ultima instanta in bani. Asistand la Effie 2006 am mai mult un sentiment de normalitate, dar si de aplatizare a asteptarilor. Publicitatea romaneasca a devenit atat de previzibila incat competitiile isi pierd adrenalina, in ceea ce-i priveste pe spectatori. E ca un meci de fotbal la care toata lumea cam stie rezultatul si devine fara miza sa te mai duci in tribuna. Aceleasi rezultate vin pe diverse canale, fie ca ele se cheama AdMarket, fie ca se cheama Effie, atunci cand vorbim de Romania. Cand vorbim de premii internationale lucrurile se schimba, lucrarile unor agentii specializate in tone-of-voice local nefiind relevante pentru juriile internationale. Dar tragand linie, sunt aceiasi trei-patru-cinci jucatori care isi disputa premiile. Desigur, pentru jucatori lucrurile stau altfel. Pentru ei marele premiu inseamna un vis implinit si o noua granita depasita.
Burnettiada
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: