"Asa cum Internetul a fost un fenomen care a dus la schimbari majore in ultima decada, cred ca fenomentul industriilor creative va fi noul boom in urmatorii 10-20 de ani", a declarat Marius Ursache, Chief Creative Officer Grapefruit, la lansarea Ghidului Industriilor Creative din Iasi, orasul desemnat de British Council drept reprezentantul Romaniei in reteaua oraselor creative din Europa de Sud-Est.
British Council a lansat in 2005 programul "Orase Creative", desfasurat sub tema "Industrii Creative"- un program international implementat la nivel de oras, care promoveaza ideile creative si ofera un model de regenerare economica si sociala prin intermediul industriilor creative. Industriile Creative constituie un concept relativ nou ce acopera diverse domenii ca designul, pictura/artele vizuale, web-ul si noile tehnologii de comunicare, publicitatea, teatrul, filmul, muzica, radio/TV, arhitectura/regenerarea urbana. Sunt acele sectoare ale creatiei si dezvoltarii tehnologice ce genereaza profit si vizibilitate intr-o comunitate si care regandesc cultura ca un motor al dezvoltarii regionale si nationale.