PICATURA STRIKES BACK

In calupurile publicitare de mai an, ma delectam copios urmarind invazia de norisori purtatori de mesaj semiotic. Telefonia mobila, Prigatul domnului din Brasov, Orbitul la pescuit, Philadelphia - oriunde aruncai privirea, totul se comunica cirrus, cumulus, stratus sau nimbus, "dupe buget" sau aspirationalul marcii.

Spre toamna s-a instalat dictatura "puterii" si daca-ti incordai putin auzul, puteai sa beneficiezi de "puterea alintaromei", a "culorii" Policolor, a "seductiei" Coffeeta, a "fructelor" si-a "laptelui", pe principiul sampoanelor 3 in 1, dar mult mai generos dezvoltat .

Din primavara a redebutat "picatura ce lipeste", cu incasii ei frenetici. Mi-am zis - "Ok, Picatura strikes back!", asumindu-mi riscul unei caderi nervoase, dar neanticipind avalansa ce urma sa vina. Pe culoarul doi, s-a aliniat la start Becks, cu picatura de apa aspiranta la functia de bere germana. M-a deranjat montajul in revers, pentru ca dira pe care urca protagonista ne arata clar ca locul era "batatorit" de prea multe tentative esuate. Concluzia pe care puteam sa o trag de aici era ca apa nu va reusi vreodata sa devina bere! Atunci berea germana din ce lichid se face?

Aproape simultan, Heineken ne demonstra acordarea rezonantei acustice a Big Ben-ului cu picaturile de bere ce cad din pahar. Mi s-a parut o idee inedit fericita, cu impact maxim asupra consumatorului, asta pina cind nu s-a schimbat calimera si nu s-a trecut pe cotirceala frantuzeasca. Lentila macro joaca feste uneori, asa ca background-ul sticlei verzi, cu buburuzele-i semitransparente de condens, ma trimetea constant la spotul Becks. Mi-am zis din nou - "Iata o atitudine pozitiva!" In loc sa coboare suicidal pe interiorul sticlei, picatura si-a gasit un picatur sarmant, cu spirit latin, pretextul excelent pentru prelingerea exterioara, intru contopire.

Nu s-a lasat mult asteptata picatura superioara ca atitudine, o specie noua, evoluata, functionind ca forta motrice sau creatoare. Doar prin schimbarea codului cromatic, banala picatura semitransparent verzuie depaseste stadiul de limax serpuind pe sticle. Ea devine resortul care pune liftul-pom in miscare spre calatoria initiatica din matricea acvatica a metroului, pina pe acoperisul zgirie-norului - un periplu pe schema high&low, declansat de semitransparentul bleu-turcoaz al picaturii de apa Dorna.

Daca eliminam turcoazul din joc dar pastram picatura, observam ca ea coexista simbiotic nu doar cu sticlele, ci si cu frunzele, iarba si pinzele de paianjen. Ceva-ceva stiam eu de pe la "Teleenciclopedia" sau din "Microcosmos", dar acolo omiteau partea cea mai importanta. Abia in spotul Roua Muntilor aflam ca picatura - aparent inofensiva si lipsita de pragmatism economic - poate genera, printr-o simpla desprindere cu clipocit, peturi cu apa minerala.

Picatura gindeste si este volitiva, are viata personala si statut de super-star, este frate cu codrul si sora cu berarii, actionara la Ascensorul S.A., invadeaza micul ecran in pauza publicitara si "nimic n-o dezlipeste". S-ar putea sa preia puterea globala si sa ne trezim cu statut de tolerati.....as we speak, while we sleep.....

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related