[Warning] Blestem de la ponei

[Warning] Blestem de la ponei

Cu amintirile de la revelion inca proaspete in mintile noastre, putem sa ne imaginam cam cum ar arata wishlist-ul publicitarilor digitali pentru 2012: hai sa facem si noi un viral cu sute de mii de share-uri si milioane de vizualizari. Cam cum a fost clipul online creat pentru Nissan si care a fost printre cele zece virale amintite de AdWeek aici. Am ales sa vorbesc despre "Poneis Malditos" (Damned Ponies) nu numai datorita celor peste 14 milioane de views si celor aproape 1 milion de shares pe care le-a adunat din iulie 2011, ci pentru ca e genul de ad la care te uiti ca la o emisiune incredibil de proasta: stupefiat, oripilat, dar incapabil sa schimbi canalul.

Poneiul din iad

Ceea ce nu-l face deloc un viral de prost gust. Ba mai mult, cu cat e mai oripilant cu-atat e mai bun. In primul rand pentru ca are ponei dragalasi si roz care se transforma in bestii venite parca din iad. Daca initial vedem soferul de 4x4 furios pe poneii de sub capota care sunt prea delicati ca sa faca treaba unui bolid care functioneaza pe baza de cai putere, pana la finalul clipului lucrurile o iau in cu totul alta directie. Floricelele, rozul, inimioarele, briosele, sunetul de copitele fericite palesc in fata imaginii unui ponei demonic, o progenitura a iadului. Trebuie sa fi simtit macar un strop de satisfactie la vederea rautatii pure intr-o creatura insuportabil de dragalasa.

Blestemul roz

Dincolo de poneiul care il face pe Sleipnir (calul mitic a lui Odin) sa para un animal de casa, mai e si blestemul cu care ameninta privitorii: toti cei care nu dau mai departe clipul la cel putin alte 10 persoane vor fi blestemati sa auda jingle-ul care promite sa nu se lase uitat: "Ponei blestemati, ponei blestemati/ La, la, la, la / Ponei blestemati, ponei blestemati/ La, la, la, la". Jingle, urmat de o scena care arata rautatea in forma cea mai pura si care se intipareste invariabil pe retinele privitorilor: scuturarea unei parti dorsale foarte roz. Rezumand, aprecierea privitorilor pentru autoironia groaznicului blestem si tentatia puternica de a impartasi comicul de situatie cu prietenii au fost doua aspecte care au ajutat foarte mult la propagarea clipului despre care va ziceam mai sus. Si-ar mai fi pagina de Facebook unde un ponei la fel de dragalas a indemnat utilizatorii sa-si inregistreze propriile blesteme.

Jingle malefic

Si nu in ultimul rand, jingle-ul a contribuit foarte tare la viralizare. Vocea pitigaiata si dulceaga a poneiului care topaie si ameninta cu flacarile iadului, cele doua versuri absolut fara rima repetate la nesfarsit, inocenta care aduce a cantec de leagan pentru copii sunt lucrurilele care fac jingle-ul un lucru care nu se uita decat cu o sesiune dubla de hardcore rock. Este chiar mai rau decat ascultarea in mod accidental a unei melodii la trecerea prin fata unei tonete care vinde DVD-uri cu muzica. Ceea ce e mai grav e ca pana la finalul serii jingle-ul ajunge sa placa si, intr-un rastimp foarte scurt, se transfora intr-un "La, la, la, la" foarte zgomotos si deranjant pentru colegii de birou.

E genul de viral pe care ai da replay de nenumarate ori si l-ai recomanda cu caldura. Catre toti prietenii. Si prietenii lor. "Ponei malditos, ponei malditos...".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related