Branduri din portofoliul Infinit Solutions Agency active in 2011
Avem, in principiu, doua tipuri de clienti: cei pentru care suntem Tradigital Agency of Reference, adica ne ocupam full-service de campanii, incluzand media de comunicare si strategia lor, dar pastrand focusul pe digital, si cei pentru care suntem Digital Agency of Reference, aici ne ocupam doar de partea de digital incluzand media.
Am avut campanii foarte vizibile pe branduri ca Honda Auto (Civic, Jazz), am lansat oficial Honda Moto in Romania si comunicam in continuare pentru ei. De patru ani comunicam pentru X Trade Brokers Romania – unde am avut si o campanie internationala cu un premiu de 1.000.000 Euro. De asemenea, servim X Trade Brokers si la nivel international – Italia, Franta, Polonia, Cehia. Rompetrol este un alt client pentru care am dezvoltat pe parcursul anului 2011 o serie intreaga de proiecte – de la Racing Challenge pana la Efix. Am realizat campania nationala Caparol pentru DAW Benta, am vandut apartamente pentru RIN Group – Campaniile Confort City si Rin Grand Residence, am avut numeroase campanii pentru Praktiker – campanii exclusiv online. Am mai avut campanii online nationale si pentru JTI, brandul Winston – Freedom Tour 2011 si Freedom Music 2011.
De asemenea, am avut si o serie de lansari importante de proiecte pentru Generali Romania, noul portal corporate Volksbank.ro, Asimag.ro – un portal inovativ in brokerajul de asigurari, GSBet.ro – cel mai performant site de pariuri sportive din Romania si proiectul Perfect Leasing pentru Porsche Finance Group.
Tipuri de campanii desfasurate in 2011
Majoritatea campaniilor noastre au avut la baza filozofia agentiei si anume TRADIGITAL ADVERTISING.
Am tinut digitalul la baza majoritatii campaniilor, dar am si iesit cu comunicarea din spatele monitorului si am mers cu ea pe tot traseul zilnic al unui user in viata reala, adica pe drumul sau dintre monitorul de acasa si cel de la serviciu.
Pe scurt, am incercat sa fim cat mai integrati in comunicare si sa imbinam cat mai bine majoritatea mediilor de comunicare rezultand un mesaj integrat, dar adaptat pe fiecare canal in parte.
Media folosite in campanii
Focusul l-am pus, evident, pe online, de la performance pana la proiecte speciale. Am avut si TV (ca observatie personala, in 2011 mixul optim s-a dovedit a fi cel de TV+Online), Radio, OOH, Indoor advertising si mult neconventional.
Cerintele clientilor
Cerintele clientilor sunt legate, in general, de vanzari si performanta.
Stim bine ca, in contextul economic actual, nu mai functioneaza asa zisele creatii dragute, fara fundamente solide si conversii reale si masurabile.
Am reusit sa legam, in aproape toate cazurile, fiecare euro investit in comunicare de vanzarile clientilor – drept pentru care majoritatea campaniilor, pe langa faptul ca au aratat foarte bine, au si vandut in aproape toate cazurile peste targeturile setate de clienti.
Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate
Ne bucuram sa vedem ca au crescut bugetele alocate fee-urilor lunare – clientii au inceput sa isi doreasca din nou commitment si echipe dedicate. De asemenea, bugetele de creatie si strategie au crescut in paralel cu cele de productie si implementare. In schimb, au scazut bugetele de media clasica, dar au crescut prin conversie bugetele de online.
Si in online se observa o dorinta mai mare de a merge spre performance insa au crescut simtitor bugetele de social media si de proiecte speciale cu componenta de PR online.
Modificari in departamentul de creatie
Din pozitia de cea mai mare agentie independenta de digital din Romania, Infinit Solutions Agency a continuat intarirea pe verticala a ideii de Tradigital.
Practic, ca sa poti face asta sanatos, ai nevoie sa adaugi competenta creativa valorosa de comunicare integrata pe un backbone de digital extrem de solid.
Cel care a facut acest pas si s-a alaturat Infinit-ului ca si Creative Director este Calin Ionescu (fost CD in Proximity BBDO).
Planurile pentru 2012 sunt foarte mari si impreuna lucram sa crestem o echipa de creatie cu traditie in industria din Romania. Vom boldui TRA-ul din Tradigital.
O concluzie despre industrie in 2011
2011 a fost un an foarte bun din mai multe puncte de vedere. Infinit a inregistrat o crestere de peste 30%, si-a intarit portofoliul si echipa, a construit proiecte si a creat si derulat campanii de care suntem mandri.
Ne bucuram sa observam clienti care apeleaza la agentii specializate in detrimentul agentiilor orchestra, veti vedea in 2012 mai multe Agency of Reference pe Digital si in Romania, cum se intampla deja afara.