Branduri din protofoliul GreenPixel active in 2011
Events, Vodafone, Savana Culoare, Tarom, Timisoreana, Ciucas, Unicef, Grolsch.
Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate
Anul acesta a constat in campanii mari, serioase, cu componenta mare de engagement (sites, jocuri, apps). Proportional, activitatea noastra s-a concentrat foarte mult in zona dezvoltarii (site-uri si microsite-uri) cu o componenta mare strategica (40%), administrarea si dezvoltarea conturilor de social media cu aplicatiile aferente (25%), crearea de jocuri (20%) si mentenanta (10%). In general, noi fiind o agentie de creatie si strategie, partea de facut bannere reprezinta o pondere scazuta, undeva la 5% din activitatea noastra.
Impartirea bugetului pe proiecte
Veniturile agentiei au venit in principal din brief-urile pentru campanii de anvergura, derivate ulterior in componente de engagement (sites, UGC-uri, aplicatii). Clientii au inceput sa realizeze ca pentru fidelizare si consumer loyalty trebuie sa interactionezi si sa le oferi utilizatorilor modalitati de a comunica cu brandul. Ceea ce a insemnat ca partea de jocuri si de social media a reprezentat, de asemenea, o importanta sursa de venit in agentie.
Modificari de bugete
Desi zona de bugete a fost si anul acesta marcata de criza, putem sa spunem ca bugetele catre online au crescut comparativ cu celelalte elemente din zona de marcomm ale companiilor. Online-ul este in continuare privit ca avand un grad de rentabilitate ridicat comparativ cu alte media (raportul pret/eficienta), de aceea foarte multe companii se orienteaza din ce in ce mai mult catre zona digital.
Cerintele clientilor
Spre deosebire de anii trecuti, am remarcat o crestere a increderii clientilor in digital. Acest lucru s-a tradus prin limite mai putine si o libertate mai mare in ceea ce priveste brief-ul. Pe scurt: agentia vine cu solutiile.
S-au cerut lucruri inovative, pornind de la zona de UGC si terminand cu Augmented Reality si Kinect. Clientii isi doresc acum platforme integrate, asigurand o comunicare bidirectionala cu consumatorii, in care social media nu mai e doar o optiune, ci un request constant.
Premii ale agentiei
Internetics, sectiunea Bunuri durabile, premiu Savana Culoare, Fabryo Corporation
Webstock, sectiunea User Generated Content - locul I cu Bucharest by Hand, Grolsch
Webstock, sectiunea Special Projects - locul III cu Drumul Mingii, Timisoreana
O concluzie despre publicitatea online in 2011
In primul rand, in 2011, au avut loc o multitudine de pitchuri nefinalizate, ceea ce spune multe despre industrie si trage un semnal de alarma mai mare ca niciodata. Iar pitch-urile fara raspuns sau fara castigator au fost doar o parte din neregulile pe care le-am sesizat anul acesta.
In al doilea rand, din cauza presiunii financiare, se pune foarte mult accent pe rezultate si metode clasice de obtinere a lor si mai putin pe creativitate. Agentiile isi asuma in continuare putine riscuri in ceea ce priveste inovatia, din cauza acestei presiuni si de aceea, sunt in continuare putine proiecte notabile in online-ul romanesc. Acest lucru nu inseamna ca ele nu exista. Este de ajuns sa ne uitam la multitudinea de premii luate la festivalurile de afara anul acesta de catre agentiile romanesti, ca sa ne dam seama de asta.
Din punctul nostru de vedere, anul 2011 este anul social media, al interactivitatii cu utilizatorii si al feedback-ului. Clientii sunt din ce in ce mai interesati sa fie acolo unde sunt consumatorii si sa vorbeasca pe limba lor. Iar acest lucru se traduce prin investitii mai scazute in mediile clasice (cumparare de media si ad-uri) si mai mari in zona de interactivitate (Facebook, jocuri, bloguri, video interactive, augmented reality si mobile). In 2012, credem ca se va renunta treptat la metode statice de prezentare ale produsului si brandului si se va mentine acest trend spre interactivitate.