Branduri din protofoliul HyperActive active in 2011
Majoritatea brand-urilor din portofoliul nostru au fost active in online in 2011 cu proiecte frumoase. As mentiona aici Orange, Kinder, UPC, Beck's, Stella Artois, Staropramen, Rama-Unilever, Knorr, History HD, Stilago.
Pentru Orange am lansat o vanatoare de comori in Centrul Vechi - The Goodies Hunt, am creat platforma online de stand up comedy Fresh Comedy pentru Tic Tac, am adus gospodinele in lumea Prajituria, am creat un cinematograf anonim pentru Stella Artois, am transpus online povestea Kinder Surprise si am lansat Scoala Victorius si Business Mentor pentru UPC.
Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate
Am avut cam toate genurile de provocari distribuite oarecum uniform ca pondere. Aplicatiile mobile sunt un new-entry in portofoliul nostru cu Orange Goodies Hunt in Centrul Vechi.
Impartirea bugetului pe proiecte
Comparativ cu 2010, putem spune ca numarul de utilizari ale mediilor sociale – mai ales Facebook – a crescut. In mod implicit, si numarul de aplicatii Facebook facute pentru clienti a fost mai mare ca in 2010. Impartirea bugetelor clientilor se face in general in functie de obiectivele pe care le are campania si de canalele media unde probabilitatea de a ne atinge obiectivele este cea mai mare.
Modificari de bugete
In linii mari, tendintele pe care le-am estimat in DigitalFactBook in vara acestui an s-au mentinut. In primul rand, bugetele alocate online-ului (in general) au crescut cu cel putin 25-30%, iar social media a inregistrat cresteri semnificative in acest an atat ca numar de utilizatori, dar si ca atentie din partea advertiserilor. Online video reprezinta in mod categoric domeniul care a crescut cel mai mult anul acesta. Site-uri de paid movie streaming precum vplay.ro au inregistrat niste cresteri de domeniul fenomenalului - de la 20.000 vizitatori unici pe zi in aprilie-2010 la 150.000 vizitatori unici pe zi in octombrie-2011- si asta in conditiile in care trilulilu.ro avea in octombrie aproximativ 200.000 vizitatori unici.
Bugetele (de media) au suferit o usoara reorientarea fata de anul precedent, in defavoarea publisherilor locali si in castigul site-urilor si retelelor internationale (Yahoo, Google, Facebook).
Cerintele clientilor
Nu suntem si nu ne pozitionam ca o agentie de productie online sau de implementare a unor cerinte de genul "vreau un site" sau "vreau o aplicatie de Facebook". In parteneriat cu clientii nostri, noi propunem cele mai bune solutii de a comunica cu targetul dorit in mediul online. Canalele media online sunt doar o consecinta a obiectivelor fiecarei campanii. Ceea ce vor clientii – in esenta – este sa comunice cu targetul brandurilor lor care este in din ce in ce mai prezent in online, si sa isi atinga obiectivele de business si de comunicare pe care le au. HyperActive intervine in acest proces in rolul de expert care intelege atat mediul online, dar care este si capabil sa vorbeasca marketing cu clientul. Rezultatele sunt intotdeauna vizibile si pozitive. Fie ca vorbim de cresterea vanzarilor online ale unor produse, fie ca vorbim de favorabilitatea fata de un brand.
Premii ale agentiei
Platforma Fresh Comedy a castigat locul 3 la categoria User Generated Content in cadrul premiilor Webstock 2011, ce recompenseaza cele mai creative si inedite proiecte si campanii din social media.
Recent, campania pentru Povestea Kinder Surprise a primit la Internetics Bronz in categoria Site-uri, micrositeuri si bloguri de promovare si premiul special pentru Web design.
O concluzie despre publicitatea online in 2011
2011 a fost un an de crestere pentru digital. Din ce in ce mai multi advertiseri declara ca isi doresc sa lucreze cu 3 agentii – una de creatie, una de media si una de online.
Tipurile de proiecte incep sa se diversifice. Nu mai apar cereri de genul "vreau un site"... si atat. In 2011 am vorbit despre proiecte integrate ATL-Online-BTL-PR, iar cu siguranta in 2012 vom vedea din ce in ce mai multe proiecte "digitally driven, 360 degrees integrated".
Consumatorii sunt din ce in ce mai fragmentati, si din ce in ce mai putini captivi intr-un mediu. Motivele pentru care ei folosesc un anume serviciu (cum ar fi Facebook sau Google) este atat de diferit, incat orice campanie nu mai poate fi gandita decat 360 grade... si asta in jurul comportamentului consumatorului. Nu ne mai putem permite sa gandim doar TV sau doar online.
Trebuie sa gandim campanii integrate... iar in 2011 si mai ales in 2012, cand spunem "Campaniie de comunicare integrata", de fapt spunem "Conceptul de comunicare 360 de grade cu un nucleu puternic digital".
Ideea creativa – este in continuare punctul central... dar pe locul 2 apare contextul cu o importanta similara cu idea creativa si pe locul 3 executia.