Branduri din protofoliul OgilvyInteractive active in 2011
In ultimii ani, Ogilvy are o abordare usor diferita a comunicarii in mediul digital, aceasta nemaifiind izolata intr-o singura agentie. La noi fiecare este responsabil de abordarea integrata a campaniilor, inclusiv a canalului digital, functie de nevoile de comunicare ale clientului respectiv. Evident, avem in echipa si experti specializati in acest domeniu, dar facem eforturi sustinute ca know-how-ul legat de mediul digital sa fie diseminat la nivelul fiecarui membru al echipei Ogilvy Group.
Spre bucuria mea, aceasta noua abordare a dat roade si s-a reflectat intr-o crestere a numarului campaniilor care au integrat - sau au fost construite in jurul - canalului digital, pentru clienti precum Cosmote, Nestle Infant Nutrition, Johnnie Walker, J&B, Algida samd. Și, ca sa anticipez raspunsul de la urmatoarea intrebare, as adauga la aceasta lista si clienti care sunt mai putin cunoscuti ca fiind ai nostri, precum IKEA Germania, Transparency International, Amex, Omo, International Hotel Group, Huawei si altii.
Tipuri de proiecte implementate si proportia in care au fost realizate
Un lucru pe care l-am promovat mai putin pe piata locala este acela ca in ultimii doi ani, Ogilvy Romania dezvolta proiecte digitale si pentru clienti internationali ai retelei Ogilvy, activi in piete din Europa de vest, in mod special in Marea Britanie, Germania si Franta, de la campanii "locale" (pentru acele tari), pana la campanii globale. Din acest motiv, am inregistrat o crestere semnificativa pe segmentul digital, atat pe partea de volume, cat si pe partea de know-how si standarde, la aceasta ora fiind complet aliniati la nivelul solicitat de cele mai avansate piete din domeniul digital. Și ca sa mentionez concret cateva arii de crestere, acestea ar fi eCRM / newslettere precum si productia de website-uri.
Cerintele clientilor
Care au fost cerintele clientilor…? Din punctul nostru de vedere cea mai importanta cerinta asupra careia ne concentram este aceea de a livra rezultate. Si, evident, pentru a ajunge acolo, nu e de ajuns sa fim prezenti in mediul digital, la fel cum - poate – eram obisnuiti sa fim pe ecranele televizoarelor. Trebuie sa plecam de la buna intelegerea a problemelor pe care sa le rezolvam cu idei si metode atat de creative incat sa atraga interesul consumatorului. In acest context, desi nu a fost tocmai la indemana, s-a intamplat sa recomandam clientilor si alte solutii decat cele solicitate initial.
Impartirea bugetului pe proiecte
Comparativ cu altii ani, as putea cuantifica un interes mai mare si catre social media. In cazul nostru s-a concretizat prin angajarea de resurse dedicate acestui domeniu precum si prin aprofundarea instrumentelor de monitorizare a acestui canal.
Premii castigate
Pentru mine cele mai bune premii se numara la sfarsitul unei campanii cu rezultate. Dar ca sa mentionez si premii, m-as opri asupra unuia singur: EFFIE-ul pe care l-am castigat pentru campania Milka – Animatori de vacute. Motivele: o idee buna, care a pornit chiar din mediul digital si care a fost bine integrata intre toate mediile – atat online cat si offline; si rezultatele extraordinare. O dovada ca se poate.
O concluzie despre publicitatea online in 2011
Concluzia pentru 2011… sau o sugestie pentru 2012: Despre digital se vorbeste mai mult decat se investeste... Poate ca venit vremea sa facem mai multe si sa vorbim mai putin...