Branduri din portofoliul Saatchi & Saatchi active in 2011
Pentru Saatchi&Saatchi, anul 2011 a fost unul in care s-au vazut efectele castigarii de conturi din 2010. Ca urmare, s-au intamplat multe campanii mari, vizibile, cu o componenta puternica de imagine.
Cateva campanii notabile Saatchi&Saatchi in 2011, intr-o enumerare rapida si fara nici o legatura cu ierarhiile: Vivi la Vita Peroni, prima campanie Peroni produsa vreodata in afara UK; FruitKong, o superproductie pentru Yoplait; lansarea platformei internationale Milka – "Indrazneste sa fii tandru" cu o componenta locala foarte puternica; lansarea AXA Asigurari in Romania. Pe langa acestea, am continuat dezvoltarea brandurilor "traditionale" din portofoliul Saatchi & Saatchi, cum ar fi: o serie de campanii la pachetul pentru studenti Raiffeisen Bank derulate aproape in intregime pe internet, amplificari pe brandurile P&G - "Galeria Femeilor impresionante" pentru Head&Shoulders, platformele online "Brigada Head&Shoulders" si Pampers "Lumea Mamicilor". Tot in 2011 am realizat o campanie foarte creativa pentru Land Cruiser din portofoliul Toyota, am lansat gama Tnuva Slim si am desfasurat campania Chio Popcorn – Homemade Movies.
Media folosite in campanii
In 2011, internetul a devenit o componenta aproape obligatorie a fiecarei campanii. E din ce in ce mai evident ca internetul nu e decat o media ca oricare alta, cu cateva reguli (nu atat de multe pe cat par) diferite de "manevrare". In fapt, ceea ce conteaza e ideea din spatele campaniei. Care, daca e suficient de puternica, reuseste sa-si gaseasca o expresie pe absolut orice canal. Aceasta "intoarcere la idee" incurca insa sistemul actual, construit pe principiul separarii firmelor de online de cele de publicitate clasica. Acum, procesul e "rupt": se concepe campania clasica, cu spot / print / OOH si mai departe se "da" la firma de online, care se descurca cum poate (de obicei intr-un deadline imposibil). Rezultatele se vad cu ochiul liber... E motivul pentru care Saatchi&Saatchi isi propune sa abordeze lucrurile diferit: oameni care inteleg internetul in profunzime si care devin parte din echipa ce dezvolta conceptul "media neutral". Rezultatul e o integrare adevarata a conceptului inca de la nasterea lui. Cheia campaniilor de succes este exact aici: o tratare a internetului cu o anumita dezinvoltura si folosirea lui pentru a maximiza conceptul de creatie.
Modificari in departamentul de creatie
Dupa 5 ani petrecuti la Saatchi & Saatchi Romania, Jorg Riommi a fost numit Executive Creative Director in Frankfurt. Noul job al lui Jorg e inca o dovada ca standardele de creatie de la noi sunt cele de nivel international. In ultimii 5 ani, Saatchi & Saatchi s-a plasat sistematic in randul celor mai premiate agentii din Romania la festivalurile internationale de prestigiu: EuroBest, Golden Drum, New York Festival, Cannes Lions, Golden Drum. Avem un departament de creatie foarte puternic, si in curand vom avea un nou Executive Creative Director, care sa duca mai departe traditia premiilor si a creatiei exceptionale.
Premii castigate
Cateva dintre premii sunt:
- Bronze Print in cadrul AdPrint 2011 (FENISTIL Skin Sensations)
- Finalist la Cannes Lions pentru “Cutremurul” Societatea de Scleroza Multipla din Romania
Ad’OR - "10 ani de creativitate romaneasca"
- Print pentru lucrarile: Iarba, Mustar, Ketchup, Procter & Gamble Egypt, Ariel, 2008
- Print pentru lucrarile: Downtown, Harbour, Park, Sony Ericsson Germany, Sony Ericsson Walkman, 2009
Cerintele clientilor
In 2011 toti clientii au fost activi si au avut planuri mari care vor continua si in 2012. A fost un an intens, iar presiunea asupra agentiilor a crescut: timp mai scurt, asteptari mai mari, responsabilitate uriasa. Dar aceasta presiune e fireasca, ea vine din presiunea la care sunt supusi insisi clientii, obligati sa fie activi si ofensivi pe o piata care isi continua declinul - lucru valabil cam in toate domeniile, dar in primul rand in FMCG.
Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate
Cumva, la Saatchi & Saatchi nu s-a reflectat tendinta de scadere a bugetelor din piata – dimpotriva. Am avut un an "bogat", si nu numai in idei.
Din 2011 catre 2012
2011 a fost un an intens, dar nu e decat un an de tranzitie. Toate presiunile din piata forteaza publicitatea romaneasca sa treaca in "nivelul urmator". Acum e mai mare ca niciodata nevoia de eficienta. Cu alte cuvinte, e nevoie de creativitate si de intelegere a contextului. Pentru 2012, se contureaza puternic nevoia de a gandi indraznet, de a depasi retetele, de a avea amploare si anvergura, desi multe categorii stagneaza sau continua sa se contracte. Anul 2012 va fi un an dur, dar interesant. Iar Saatchi & Saatchi Romania e pregatita pentru el. La urma urmei, motto-ul nostru este "Nothing is impossible".