Branduri din portofoliul Mercury360 active in 2011
Cam toate brandurile au fost active si, in plus, au mai venit si altele noi, care ne-au activat destul de puternic, pe la jumatatea anului. Importanta este frecventa proiectelor, dar si valoarea bugetelor investite.
Tipuri de campanii desfasurate in 2011
Au fost atat campanii de imagine, cat si campanii promotionale. Sau un mixt din ambele, in masura in care brieful de la client ne-a condus intr-o atare directie.
Media folosite in campanii
Mercury360 este o agentie integrata care cauta si identifica solutiile potrivite pentru brandurile din portfoliul sau. Plecam de la o idee buna si o aplicam la locul potrivit, acolo unde aceasta are cel mai mare impact asupra targetului vizat. Prin urmare, vorbim de un mix de media, menit sa creeze maximum de eficienta.
Premii castigate
La inceput de an, am marcat la AdPrintmi si am luat 2 trofee pentru campania "Longer Day", brand Nescafe Cafe. Campania a primit recunoasterea Lurzer’s Archive, fiind inclusa in prestigioasa publicatie. Tot in Lurzer a mai fost publicata si lucrarea "The shadow", pentru Helpautism.ro.
Festivalurile de creativitate sunt parte din viata agentiei, iar daca exista si un impuls pozitiv in aceasta directie din partea toturor celor implicati in procesul efectiv de creatie si producere sau implementare al ideii, atunci totul devine posibil.
Cu cat tintesti mai sus la nivel de idee creativa, iar excelenta se regaseste in majoritatea proiectelor lucrate, cu atat ai mai multe sanse sa castigi premii. Insa, nu ma mai uit in urma, la ce s-a intamplat in 2011, ci privesc cu interes catre 2012 si catre festivalurile internationala consacrate.
Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate
Nu mai este demult un secret pentru nimeni faptul ca bugetele scad serios de la un an la altul si ca trebuie sa fim de o suta de ori mai destepti decat acum ceva vreme. Adica cu bani putini sa facem lucruri mari. Regula se aplica in anumite cazuri specifice (ambient media, print, online sau consumer activation), unde scaderea bugetului nu afecteaza intotdeauna in mod direct calitatea executiei creative.
Dar, daca intra in discutie un spot TV, povestea se schimba dramatic. Pur si simplu, nu mai poti sa faci o productie rezonabila cu maruntis; pana si cel mai neavizat ochi de consumator va reclama acest lucru.
Modificari in departamentul de creatie
Am avut parte de un an destul de agitat, in care au venit si au plecat creativi. Nici mai multi, nici mai putin decat in alte parti. Important este faptul ca ne-am consolidat echipa seniorala, dar am investit si in juniori.
Programul IQads Kadett ne-a oferit sansa sa identificam cativa juniori cu adevarat promitatori, care deja confirma la nivel de impact creativ. Credem foarte mult in noua generatie de creativi si in freshness-ul ideilor lor, care imprima un vibe pozitiv intregului departament.
In plus, am reorganizat si structura de lucru din Creatie, pentru a eficientiza intreg procesul de lucru. Investim serios la nivel de resurse si coaching in zona de digital si deja incep sa se simta rezultate si in aceasta privinta.
O concluzie despre industrie in 2011
Un an in care s-a muncit cat pentru zece. Iar urmatorii ani se anunta si mai solicitanti. Cu cateva exceptii notabile, media de curaj creativ a pietei a scazut serios. A trecut vremea campaniilor indraznete, in care pasiunea si suflul creativ se simteau de la mare departare.
Pe de alta parte, simt ca noi, oamenii de agentie, ne-am maturizat si ca privim mult mai atenti la cerintele pietei, evaluand cu un ochi mai mult decat critic produsele noastre de comunicare.
Nu mai luam decizii pripite ca asa dicteaza ego-ul sau ca asa vrea muschiul creativ. Insa, ratiunea de multe ori nu ne-a condus nicaieri. Marturie stau zecile de campanii cuminti pe care nu le vede nimeni si de care nu o sa isi aduca aminte nici macar creatorii lor.