Branduri din portofoliul Publicis active in 2011
Cu 3 mici exceptii, toti clientii nostrii au fost activi in 2011 - un an nu tocmai potrivit sa astepti ca lucrurile sa se rezolve de la sine fara sa faci nimic.
Tipuri de campanii desfasurate in 2011
Desi campaniile de imagine au fost o aparitie inca timida in 2011, ele si-au facut simtita prezenta. Dar numitorul comun al campaniilor a fost interactiunea cu target-ul, modul in care brandurile au reusit, prin intermediul campaniilor, sa-si implice consumatorii, sa genereze conversatii relevante in favoarea lor.
Media folosite in campanii
Selectia mediilor folosite in campanii a fost dictata de modul in care media este "consumata" de catre target, dar mai ales de catre potentialul de a livra mesajul sau de a impulsiona o anumita actiune. De ce spun ceva ce pare o generalitate? Pentru ca nu am plecat de la anumite medii in conceptia campaniilor, ci de la idee si locul unde manifestarea ei are cel mai mare potential sa influenteze target-ul. Acest lucru este si va fi si mai prezent in abordarea agentiilor.
Cerintele clientilor
Chiar daca, in general, principala cerinta este "sa vanda mai mult", au existat tot felul de nuante ale acestui mare deziderat. Evident, cand presiunea comerciala creste, obiectivele pe termen scurt au tendinta sa le umbreasca pe cele pe termen lung. Oricum, o caracterizare a cerintelor clientilor este ca acestea au fost foarte pragmatice si cu focus pe "risk free"... Cu toate astea, clientii isi doresc in egala masura 3 lucruri: INSPIRATIE, INSIGHT-uri si, in special, IDEI CU IMPACT.
Exista si un trend de a-si lua ca referinta pe cei mai buni din diverse domenii si industrii, nu numai din cea din care fac parte. Nimeni nu-si mai poate permite sa "stea cu capul in nisip". De aceea, am incercat sa le oferim clientilor nostri puncte de vedere noi, exemple din domenii complet diferite pentru a fi la curent cu schimbarile din jur si cu noile trenduri.
Premii castigate
11 trofee:
EFFIE Awards - Granini - Fruits love Granini - Silver
EFFIE Awards - Renault (Fluence) - The Hitchhiker - Silver
New York Festivals - Bucharest's City Police - Text Kills 1 - Bronze
New York Festivals - Bucharest's City Police - Text Kills 2 - Bronze
AdStars (Corea) - Bucharest's City Police - Text Kills 2 - Silver
ADOR (10 Years of Creativity) - Nissan - All the space - Trophy
ADOR (10 Years of Creativity) - BitDefender - Hack-this-site.com and you're hired - Trophy
ADOR (10 Years of Creativity) - Bucharest's City Police - Text Kills 1 & 2 - Trophy
ADOR (10 Years of Creativity) - Bucharest's City Police - Text Kills 1 & 2 -Trophy "Best of 10 Years of Creativity"
ADOR (10 Years of Creativity) - Beretta - Warmth - Trophy
ADOR (10 Years of Creativity) - Fender - The Spirit of Rock'n'Roll - Trophy
In plus, am fost finalisti de 4 ori. De asemenea, 9 campanii ale noastre au fost exportate in 11 tari, avand in total 15 exporturi in 2011.
Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate
Au fost si, in general, in minus (cresterile de buget au devenit amintiri placute). Si acest lucru a marit presiunea, dar, paradoxal, a stimulat o conlucrare mai buna intre agentie si clienti, o conlucrare mai apropiata pentru atingerea obiectivelor, mai multe discutii si planificari impreuna.
O concluzie despre industrie in 2011
2011 a fost un an interesant: greu si totusi complicat. Un an plin de provocari. Mai putin timp si bani pentru a genera idei. Mai putini bani pentru advertising. Mai putine idei ce implica orice dimensiune de risc. Mai multa presiune pentru a genera rezultate de vanzari instant. Mai multa concentrare si maturitate in decizii, desi nu s-a vazut intotdeauna din rezultatul final. Mai multa integrare intre canalele de comunicare. Mai multa atentie la eficienta cheltuirii bugetelor si, bineinteles, mai multa munca.