Branduri din portofoliul Graffiti BBDO active in 2011
Toate brandurile au fost active. Unele cu o frecventa mai mare, altele cu una mai mica.
Tipuri de campanii desfasurate in 2011
Au fost majoritar campanii de produs cu o componenta puternica de imagine. Dar si cateva promotii.
Media folosite in campanii
BBDO este un grup de comunicare obisnuit cu livrarea de campanii integrate. Majoritatea campaniilor au implicat un mix de media. TV-ul si online-ul, alaturi de in-store au fost, cred, canalele preferate.
Premii castigate
"Creativitate care vinde" a fost motto-ul si anul acesta. La Effie Awards, cele 6 inscrieri ne-au adus 5 premii si o nominalizare: 2 trofee de Bronz pentru B.A.T., Romtelecom Clicknet si Dacia Avantaj, un Silver pentru Romtelecom Voce, un Aur pentru Salveaza Vieti si o nominalizare pentru Juicyfruit. Cireasa de pe tort a fost trofeul de Cea Mai Buna Campanie Integrata obtinut pentru campania Pepsi "Și ieri. Și azi." la ultima editie Ador din istoria festivalului.
Contributia Graffiti la cresterea creativitatii romanesti in ultimul deceniu a fost recunoscuta de juriul Ador "X ani" si prin alte 3 trofee pentru Dosarele Istoriei pe print, Guinness pe outdoor si Banca Romaneasca pe TV, alese drept cele mai bune lucrari din categoriile lor, din ultimii zece ani.
Cerintele clientilor
Clientii sunt mai atenti ca niciodata la fiecare euro investit in comunicare. Agentiile care stiu sa inteleaga acest lucru si sa ofere cel mai eficient work vor prospera. Celelalte, mai putin. Felicitarea noastra de sfarsit de an in 2008 spunea "Everybody can win Effies in a booming market. That's why we are particularly excited about the years to come." Si istoria a dovedit ca am avut dreptate: in anii de criza, am obtinut cele mai mai multe trofee Effie.
Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate
Raspunsul este da, si vorbim de un trend on-going, 2011 fiind al 3-lea an consecutiv in care clientii si-au redus semnificativ bugetele de comunicare, nu si obiectivele ambitioase. Si, pe langa a actiona extrem de precaut, noi am inteles mai repede decat altii ca nu e nevoie de bugete enorme de media ca sa produci campanii de success, daca ai clienti curajosi. Am lansat Sandero Orange printr-o petrecere la care au participat 2000 de oameni, in timp ce alti 10.000 au urmarit evenimentul prin live streaming pe site-ul dedicat (tv-ul a fost suport pentru site). Pepsi Retro e iarasi un exemplu de optimizare a bugetului de productie, pentru care am folosit fotografii autentice si footage din arhiva TVR ca sa producem o campanie de imagine vizibila si extrem de apreciata. Sa ne intelegem, nu pledam pentru bugete mici, dar stim sa comunicam eficient si cu bani putini.
Modificari in departamentul de creatie
Am inceput sa luam interni si vom continua acest trend si in anii urmatori. Predau la scoala Cannes Lions Romania, un proiect condus cu multa pasiune de catre Teo Migdalovici, si astfel am mereu acces catre talente noi. Ne bazam insa si pe programe interne de recrutare pentru pre-juniori: "Drum catre Golden Drum" a fost un concurs care a adus in Graffiti tineri ce au crescut foarte mult ulterior aici, aducand numeroase premii si work de cea mai buna calitate. Vom lansa programe similare in viitorul apropiat, asa ca stay tuned to www.graffiti.bbdo.ro si pagina noastra de Facebook. Am sustinut si anul acesta imaginea Romaniei in lume, exportand creativi in Moscova si in Bratislava. Dar am si adus oameni noi, cel putin la fel de valorosi.
O concluzie despre industrie in 2011
Good things come to those who do something about it.