Florin Olingheru despre work-ul the Syndicate in 2011

Branduri din portofoliul the Syndicate active in 2011

"Veteranii" Bramac, Unilever Food Solutions si Banca Romaneasca, plus "noile cunostinte" Trust, Sandoz, Grande Panini si Laptaru' Ghita.

Tipuri de campanii desfasurate in 2011

Majoritatea din zona de imagine, constructie de brand. Insa au existat si promotii, abordate astfel. De exemplu, campania de reduceri de pret Bramac din toamna, unde reducerile au fost parte integranta in povestea brandului, sau campaniile de promovare a diferitelor produse bancare de la Banca Romaneasca care au venit in sprijinul clientilor, adaptate la contextul actual. Proiectele marca Unilever Food Solutions au insemnat interactiuni cu bucatarii si patronii de restaurante, cu alte cuvinte, a fost o abordare complet diferita in segmentul Horeca fata de tot ceea ce s-a facut pana acum.

Media folosite in campanii

TV in majoritatea cazurilor, dar si presa scrisa si radioul, pentru un mix complex si pentru o interactiune cat mai buna cu publicul-tinta. Pe de alta parte, nici mediul online nu a fost ocolit, brandurile noastre incepand sa fie din ce in ce mai prezente si aici. Pe langa toate acestea, au fost abordate si mediile neconventionale, locatiile clientilor, interactiunile 1 to 1.

Premii castigate

Interesul pentru concursuri/festivaluri nu a fost prea mare; intotdeauna am preferat sa alocam timpul intelegerii business-urilor clientilor nostri, sa ne implicam activ in construirea lor si sa avem rezultate.

Cerintele clientilor

In general, clientii nostri isi constuiresc planul de comunicare anual din timp, impreuna cu noi, asadar cerintele lor au inclus si  recomandarile noastre in ceea ce priveste comunicarea. Observam in ultima vreme ca timpul intre brief si implementarea campaniilor tinde sa scada. Acolo unde au fost brief-uri punctuale sau de la clientii noi s-a dorit construire si lansare de brand, mentinerea brandului sau lansare de produse (bancare sau FMCG).

Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate 

Au mers invers proportional fata de munca depusa de noi. Cu alte cuvinte, in timp ce bugetele au scazut, calitatea serviciilor oferite de noi a ramas constanta si chiar a mai crescut.

Modificari in departamentul de creatie 

O achizitie valoroasa a fost un nou copywriter. In prezent, suntem in faza de recrutare pentru un art director.


O concluzie despre industrie in 2011

Putem trage o concluzie numai in ceea ce priveste la business-ul nostru si relatiile cu partenerii, fie ei clienti sau furnizori.


Business-ul the Syndicate creste usor fata de anul 2010. Ne mentinem trendul ascendent anual inca din 2007, de la infiintarea agentiei.


Vedem ca oamenii care isi lanseaza un business, il mentin sau il cresc sunt mai atenti la gestionarea si alocarea banilor pentru comunicare, ceea ce este un semn bun. Aleg sa investeasca, deoarece isi dau seama de faptul ca fara investitie in comunicare nu se poate construi un brand, iar alegerea partenerului in a face acest lucru este foarte importanta. Din ce in ce mai des suntem intrebati care ar fi criteriile de alegere a unei agentii si raspunsul pe care il dam intotdeaua este ca, pe langa formalitatile de abordare, este foarte importanta si chimia intre parteneri si in special recomandarile clientilor actuali sau chiar ale celor inactivi.


In ceea ce priveste piata de media si publicitate, observam schimbari in modul de lucru, de abordare etica, insa consideram ca este esential sa ramai profesionist in orice conditii de piata.


Chiar daca bugetele de comunicare nu au revenit la nivelul celor din 2008, creativitatea nu a disparut, poate chiar e mai solicitata si mai vie ca oricand, in conditiile in care constrangerile financiare constituie o provocare, o aventura, un nou capitol.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related