Branduri din portofoliul Lowe&Partners active in 2011
Aproape toate brandurile au fost active, de la bere pana la ciocolata. Am facut lansari de produse, promotii, activari. Beck’s a dansat in tren, a invitat lumea la teatru in Sibiu, a plecat la Berlin sa faca clubbing si a facut cinste cu bere la mare inaltime. La 50 de metri mai precis. Ferrero a fost si el foarte activ, pe toate brandurile: am construit un spital din... cascaval, ne-am dat cu snowboardul pe holurile facultatilor, am avut oglinzi magice care au "vorbit" cu femeile si vampiri care le-au complimentat, am dus pinguini la patinoar in mall. Am lansat impreuna cu Knorr un produs revolutionar, iar pentru Walmark am dezvoltat campania Prostenal, exportata in 7 tari. Si lista poate continua.
Tipuri de campanii desfasurate in 2011
Asa cum am mai spus, am avut campanii in toate zonele. Au predominat totusi "promotiile" - noi le numim activari. Oamenii au trait experiente de brand, au participat activ, au cumparat.
Media folosite in campanii
Anul acesta am "iubit" foarte mult cifra 360... Adica am comunicat pe tot ce se poate comunica, de la clasicul TV la gheata patinoarelor, de la online la offline, de la above sau below la through the line :).
Premii castigate
Cel mai important premiu este fidelitatea clientilor actuali, in contextul in care majoritatea acestora ne sunt alaturi de multi ani (Ferrero, Johnson&Johnson, Bayer, Labormed), iar referintele lor ne-au adus noi branduri in portofoliu.
Cerintele clientilor
Clientii sunt in continuare budget oriented. Poate din cauza asta a existat si o scadere a TV-ului in 2011. Clientii prefera sa consume mai atent resursele, dialogand mai mult cu consumatorul final, activandu-l.
Modificari in bugetele de creatie si de productie alocate
Din fericire pentru agentia noastra, bugetele de productie alocate creatiei au crescut in 2011, dar nu cred ca il putem numi "trend". Este vorba despre o crestere "organica", data de clientii existenti care au investit mai mult in productie audio-video, dar si de proiecte noi, campanii pe care le-am pitchuit, castigat, produs si exportat in alte tari din Europa.
Modificari in departamentul de creatie
Departamentul de creatie a fost un "organism viu" anul acesta, pentru ca am cautat sa formam the Dream Team, si cred ca am reusit. Am adus si vom continua sa aducem in echipa de creatie oameni din zona digital, cu rol de e-thinker, care sa ne ajute (pe noi si pe clientii nostri) sa aducem online-ul cat mai aproape de offline, miscare foarte importanta atunci cand comunici 360.
O concluzie despre industrie in 2011
Munca multa, bani putini; dar important este ca avem proiecte, multe dintre ele foarte interesante.