[AdBreak #44] Debriefing: tipologii de iubitori de covrigi, site-uri coapte si delfini maidanezi

[AdBreak #44] Debriefing: tipologii de iubitori de covrigi, site-uri coapte si delfini maidanezi

In cadrul celui de-al doilea panel al AdBreak #44 au vorbit Bogdan Moraru (Creative Director, Propaganda), Mihai Calota (Art Director, Propaganda) si Alex Marinescu (Digital Project Manager, Propaganda) despre crearea platformei de comunicare pentru Boromir, site-ul "copt" si despre viralul "Delfinii maidanezi".

Bogdan Moraru a deschis discutia povestind despre lucrul cu Boromir: "Clientul Boromir este clientul pe care l-as dori tuturor agentiilor din Romania (...) Clientul a inteles un lucru esential. Trebuie sa te adaptezi la lucrurile astea, trebuie sa incerci sa fii prezent desi te numesti Boromir si ai produse traditionale, trebuie sa incepi sa fii prezent pe net. Tinerii, toti oamenii, trebuie sa te vada. Boromir trebuie sa devina un nume cool".

Exploatand relatia deschisa pe care a intretinut-o cu Boromir, echipa de creatia a conceput noua platforma pe care au fost realizate spoturile TV pentru "adevaratii Covrigi de Buzau". Despre idee, Bogdan a spus: "Tipul asta de produs este genul pe care, daca il ai deschis si l-ai pus pe masa, se gasesc o gramada de doritori, toti cei din camera, care vor veni sa-ti ia din punga. Si atunci am hotarat ca este asa: sa te bucuri de adevaratii Covrigi de Buzau chiar daca nu-i cumperi tu. Asta este platforma si din platforma asta noi am derivat tipurile de oameni care vin sa ia din covrigii tai".

Conceptul pentru noua campanie de comunicare s-a nascut in perioada in care oamenii din agentie testau produsele. "Bineinteles ca ne-au trimis baxuri intregi. Si de fiecare data cand cineva desfacea o punga, necumparati fiind, si ii punea pe masa, aparea cel putin o persoana care mormaia ceva ca sa-ti ia din covrigi. Si ne-am dat seama ca de fapt asta este comunicarea cea mai corecta pentru produsul asta”, a spus Bogdan Moraru.

Invitatii au vorbit in continuare despre comunicarea in mediul online dezvoltata pentru Boromir. Un prim punct a fost site-ul "copt" in care s-au implicat mai mult decat la nivel de concept. "Am fost acolo la fabrica, am avut doua tanti ajutoare si am bagat mana in aluat. Asta a fost”, a spus Mihai Calota. Fontul "copt" a fost pus la dispozitia utilizatorilor pentru a-l putea folosi la crearea de felicitari.

Conceptul site-ului a fost explicat de Bogdan Moraru: "E vorba de manufactura. E vorba de ce transmiti tu in final. Pentru ca, daca e s-o iei logic, Boromir poate sa insemne ca este un client care produce la nivel industrial. Noi am incercat sa-l tragem catre manufactura si asta este valoarea lui. Stie oricine ca lucrurile produse in casa sunt de mai multa valoare decat alea pe care le cumperi de pe raft. Asta am incercat sa transmitem”.

Pe langa conceptul 'creat in casa, special pentru voi', obiectivul Propaganda a fost sa mentina o comunicare constanta si simpla intre Boromir si consumator. "In primul rand au fost cateva concursuri mici dar si comunicare zilnica, pur si simplu: ‘Buna dimineata. Cum va simtiti astazi?’. Si a fost suficient ca incet-incet sa creasca numarul. Chestia asta a fost combinata cu cateva activari, de exemplu: cozonacii 6D, unde am discutat mai multe. Ne-am deschis mai mult catre public, publicul a venit catre noi. Si oricum produsele au fost un imbold suficient pentru ei in astfel de momente", a spus Alex Marinescu.

Tot Alex a povestit cum a fost colaborarea cu Gojira, cine a fost autorul ideii 'cozonacii 6D' si scopul crearii acestui clip. "Ideea e a lui Tetelu, Dragos Musat. Era dintre primele idei cu care venise de-acasa in momentul in care a venit la Propaganda. Era foarte, foarte incantat de ea. La inceput am tinut-o doar intre noi in departamentul de online, dar era o gluma mult prea buna. Si de acolo, am pornit: 'Hai sa facem chestia asta pentru cozonaci'. Se potriveste foarte bine produsului si era pur si simplu un film de intretinere a activitatii in online. Nu am vrut sa fie un viral. Nu a fost gandit cum a fost gandit cel cu delfinii (…) Am inceput sa ne deschidem catre publicul de online si am reusit intr-o saptamana sa dublam numarul de fani ai paginii. A ajuns de la 1.500 pe la 3.300".

Lasand la o parte glumele initiale referitoare la acuzele de plagiat pentru viralul "Delfini maidanezi in Dambovita", Bogdan Moraru a explicat cum a decurs brainstorming-ul pentru clip. "Ne-am strans cu totii: 'ce facem pentru Boromir pentru net?' Okay, avem aceasta platforma 'bucura-te de adevaratii covrigi de Buzau chiar daca nu-i cumperi tu'. (…) In brainstormingul ala ne-am dat seama ca cei care se bucura de covrigii de Buzau nu sunt neaparat oameni. Pot fi alte mamifere, alte animale. Si este perfect adevarat: daca tu ai o punga de covrigi si vezi un caine care trece pe-acolo, ii dai. Daca ai un suflet mare ca al nostru (rade). Si ne-am dat seama ca e o idee foarte misto. E o chestie care se poate viraliza. Si de la caini maidanezi am ajuns la delfini maidanezi”.

Tot Bogdan a povestit apoi despre tentativele lor de a aduce animale de la circul de stat. Dupa ce a respins ideea de a plati 20.000 de euro pentru a aduce un urs din Cehia, echipa Propaganda a ales sa creeze delfinii in 3D, executie pentru care creatorii nu au dormit multe nopti. Executia a fost atat de reusita incat au reusit sa-si pacaleasca unul dintre colegi spunandu-i: "Bai, Polare, fii atent. I-am luat prima data, frate, am pus niste plase in Dambovita, am sarat apa acolo si am inceput sa le dam mancare. Prima data le-am dat sardine, dupa care, pentru ca semanau oarecum le-am dat grisine, si incet-incet am ajuns sa le dam covrigi”.

Avand in vedere 'antecedentele' clipurilor lor online, cei de la Propaganda au fost intrebati despre reteta pe care o folosesc pentru a crea. Bogdan a raspuns ca nu au facut o nebunie de dragul nebuniei si ca nu exista certitudinea ca un clip se va transforma in viral. Apoi a adaugat: "Aveam toate ingredientele: doi moldoveni veniti in Bucuresti sa se filmeze, doi delfini maidanezi. Jumatate din dialogul ala interesant este dat chiar de actori. Ca nu aveam noi de unde sa stim ca se zice 'roti' la 'rate', ca 'huli-huli' inseamna ceva. Dar, uitandu-ne la cele 700.000 de variante trase, ne-am dat seama ca ei sunt destul de amuzanti incat daca le-ai da drumul pe net, asa, ar crea buzz. Si-atunci adaugand si celalalt ingredient, delfinii din Dambovita, am fost oarescum siguri ca o sa se intample ceva foarte misto. Eu, unul, recunosc am fost foarte reticent”.

Referitor la reactiile pe care membrii echipei le-au avut in fata acuzatiilor de plagiat, Bogdan a raspuns ca initial au fost raspunsuri nu tocmai inspirate, oferite pe moment. De aceea, au preferat sa ofere presei si o serie de declaratii oficiale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related