Din pacate trebuie sa recunosc ca momentele de reala inspiratie nu vin atat de des pe cat mi-as dori. Cu toate ca am trecut de mult de blocajul psihologic creat de pagina alba, de multe ori cuvintele se formeaza pe tastatura mai mult ca o consecinta a unui antrenament de ani de zile si mai putin ca urmare a unei muze datatoare de inspiratie. Si pentru ca in definitiv toti suntem oameni, presupun ca asa se intampla si in publicitate. Uneori iese. Alteori nu. Cu toate acestea, cu vocea clientului sufland in ceafa agentiei, spotul trebuie sa capete contur: fie el mai cizelat sau mai in colturi. Exemple sunt multe din ambele categorii, dar pentru ca am inceput cu o consideratie legata de inspiratie o sa continui pe aceeasi idee. Asadar, sa apreciem ca inaltator "momentul de inspiratie" de la Scandic sau nu? Cu rezerva ca nu fac parte din target, o sa incerc cu pasi "balbaiti" sa ajung pana la concluzia finala.
Balbaiala numarul unu
Toata inscenarea pusa la cale de cei trei protagonisti ai spotului mi se pare o glumita fortata, pusa in scena doar de dragul umorului. Un lucru ar fi de apreciat aici. Pentru mine spotul respectiv a functionat ca un tub de lecitina pentru ca mi-am adus instantaneu aminte de poantele pe care multi le-am facut in copilarie: " Alo. Buna ziua. Familia Gaina?" , intrebam eu pe un ton serios. Raspunsul era invariabil "nu" la fel ca si replica mea: " Ma scuzati. Am gresit cotetul". Revenind insa la vodca noastra, consider ca, teoretic, consumatorii licorii transparente au depasit de mult acea varsta la care sa se mai amuze copios pe seama unei astfel de glumite. Ca sa nu mai vorbim de toate cliseele legate de preferintele barbatilor in materie de femei. Personal, aluziile cu conotatii sexuale la adresa celor care au norocul (sau ghinionul) de a fi si blonde si inalte si studente la limbi straine m-au plictisit de moarte, pentru ca le intalnesc peste tot. Eu chiar cred ca omul evolueaza in timp si asa ar trebui sa faca si publicitatea, cu tot cu umor.
Balbaiala numarul doi
Nu am avut la dispozitie studii de piata pentru a putea analiza profilul consumatorului de vodca, dar, cu riscul de a ma insela, nu pot sa nu-mi exprim indoiala ca fanii acestei bauturi sunt asa de tineri. Aceasta daca nu cumva Scandic vrea sa-i agate pe pustanii teribilisti care, intr-o pauza de cursuri, vor sa demonstreze ce macho sunt punand in aplicare diverse metode de a-si gasi niste "dame bune".
La ora trezirii
Trecand peste toate aspectele care ma revolta la acest spot,( printre care se numara si jocul actorilor) trebuie sa recunosc ca cel putin din punct de vedere al beneficiului se poate vorbi de o oarecare diferentiere fata de alte produse din aceasta categorie. Din fericire marca se leapada de originile sale nerusesti, de targetul care "are ceva de spus" pentru a ajunge la " un moment de inspiratie" care este un beneficiu plauzibil pentru o vodca. Pe de alta parte, pentru mine necunoscatorul in ale vodcii, aceasta reclama nu m-a convins deloc sa cumpar. Unu: pentru ca promisiunea oferita nu mi se pare destul de puternica pentru a compensa lipsa de experienta a romanilor in acest domeniu si doi, pentru ca nu mi se ofera si alte informatii cu ajutorul carora sa ajung la concluzia ca Scandic este cumva mai buna decat o alta marca de vodca. Poate doar pretul ar putea avea un cuvant de spus in alegerea facuta, dar despre aceasta nu mi se comunica nimic.