Client moron, client beton

Atunci cand o campanie are un succes iesit din comun, toate luminile rampei se indreapta catre agentia de publicitate care o semneaza, uitand adesea ca in spatele oricarui brief se afla un client. Par contraire, cand vedem o carpeala groaznica, auzim pe la colturi si mormaielile copywriter-ului: "clientul e un moron, de-aia campania arata in halul ala !".

In realitate, lucrurile sunt mai nuantate de atat. Clientul isi pune in valoare consultantul, dupa cum consultantul (in cazul nostru agentia de publicitate) isi pune in valoare clientul. A pune in valoare nu inseamna a aplica stereotip niste trucuri ale meseriei, cum ar fi sa refuzi intotdeauna prima propunere a agentiei, ca sa le arati « who is the boss », sau ca sa ii pui sa-si stoarca mai mult creierii si sa vina cu ceva mai bun fiindca « oamenii sunt lenesi si merg intotdeauna la limita rezistentei ». Oricum, clientii lipsiti de o valoare intrinseca, care sunt doar un nume pe o carte de vizita vor spune foarte des « nu ». De ce « nu » ? De frica. Nimeni n-a fost dat vreodata afara pentru oportunitatile pe care le-a pierdut. Nimeni nu va scoate din cosul de gunoi vreo campanie geniala si isi va da afara directorul de marketing pentru ca n-a aprobat-o. De aceea, e mai sigur sa spui nu. In plus, e si mai inteligent, ii da omului de marketing o mina mai intelectuala.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related