Anul acesta, o agentie de la care am primit de-a lungul anilor cativa saculeti de rafie prinsi cu panglica verde, plini cu boabe de cafea, care aveau rolul de a ne invita sa ne cunoastem, a implinit 5 ani. Cu ocazia aniversarii am aflat ca agentia infiintata de doua studente care aveau pe atunci 22-23 ani a juns in cativa ani la o cifra de afaceri de aproape jumatate de milion de Euro. Rasfoiesc bogatul portofoliu venit pe adresa redactiei si ma gandesc ca a venit in sfarsit momentul sa bem cafeaua aia. Pe langa interviul face2face cu cele doua Managing Partners, Ioana Mucenic si Dana Popa, pe care il puteti citi aici, iata-i, mai jos, pe oamenii de la pastel.
Primul birou de la parter, pe dreapta, e al Mihaelei Stoica (Indeed Efficient Account Executive). Miha e la pastel de mai bine de doi ani si i-au placut toate proiectele pentru care a lucrat, printre care Ziua Sportului Tenaris Silcotub, ajunsa anul acesta la a doua editie; Crosul Petrom; o petrecere de Craciun Nestle din patinoarul Floreasca, unde au fost multe ateliere de lucru: unul de modelat turta dulce, altul de pictura pe globulete, un concurs de construit oameni de zapada si a venit chiar Mos Craciun, adus de o sanie cu reni adevarati.
Descoperind indicatia de pe tabla din spatele Mihaelei, am pornit pe urmele papusilor Matrioska pe care le primise cadou acum un an si pe care le daruise mai departe colegelor.
Corina Bomboe (Insightful Account Director) e la pastel de 1 an si jumatate. Cel mai recent proiect care i-a placut foarte tare este campania impotriva cancerului la san “La vie en rose” pentru Avon. Dupa 4-5 ani in care evenimentul avea loc sub forma de mars, anul acesta au reusit sa obtina acordul clientului pentru schimbarea conceptului: “Viata in roz”, care indeamna la a te bucura de viata.
“Mi-a placut si conceptul, si faptul ca a prins, desi avea o componenta majora de informare despre cancerul la san, fata de care lumea are o reticenta in a participa, nu e chiar entertainment. Cu toate astea, oamenii au venit in numar mai mare decat dublu fata de asteptarile noastre - la Craiova, iar la Timisoara au fost cu 1000 mai multi fata de ce ne asteptam noi. Alte evenimente dragi mie sunt cele din cadrul ‘Sport pentru viata’, evenimente ale asociatiei noastre cu Gabi Szabo, care incurajeaza copiii sa faca sport si sa se dezvolte frumos” spune Corina.
Urmatoarea oprire: Diana Haranaciu (Enthusiastic Account Executive). Ea lucreaza aici de un an si i-au placut cel mai mult un proiect pentru o lansare de produs de la L’Oreal si proiectul pentru Heidi Moments.
De la Diana am aflat si ca agentia e plina de jucarele datorita unui eveniment in cadrul caruia se ofereau ca premii oua Kinder. Ca sa nu se strice de pomana cele ramase, le-au intrebuintat pentru decorat biroul, dupa cum veti vedea in continuare.
Tot de la Diana am mai aflat si ca fiecare are o agenda personalizata, cu functia, poza si proiectele la care a lucrat.
Am ajuns apoi in coltul creativ. Ionela Toma (Inspired Copywriter) este de doi ani aici. Dintre proiectele ei preferate: “Ziua sportului” - proiect la care a lucrat inca de la inceput, de la alegerea numelui pana acum, la a doua editie; “Sport pentru viata”, in cadrul caruia au avut loc in 2011 “Arenele de joaca”, la Sibiu si la Bucuresti, dar si “Cupa 1”, organizat de Primaria Sectorului 1.
Raluca Popescu (Colourful Copywriter) e aici de aproape un an. I-a placut cel mai mult “La vie en rose” pentru Avon.
“Cand trebuie sa scriu ceva creativ, adica tot timpul”, zice Raluca, isi odihneste capul in bratele lui Mister Puffy Paws, vegheata de cainele ei, Frankie, la umbra acestui sombrero al creativitatii:
Alexandra Manea (Engaging PR Executive) este aici de 6 luni si i-a placut cel mai mult sa lucreze pentru Federatia Romana de Atletism, pe cateva proiecte de personal branding si PR personal, atat pentru sportivi cu renume cum e Gabriela Szabo, cat si pentru sportivi aflati la inceput de drum, juniori care au avut rezultate importante, au castigat campionate mondiale, dar nu erau foarte cunoscuti. Rezultatele au fost peste asteptari, au ajuns la punctul in care i-au spus ca vor sa mai stea un pic in umbra, dupa atatea aparitii in presa. Un al doilea proiect care i-a placut mult este Ziua Sportului Tenaris Silcotub, pentru ca a fost provocarea de a comunica pentru o comunitate care este in afara Bucurestiului - pentru Calarasi anul acesta.
Alexandra are pe birou un calendar personalizat, in care fiecare fila e o poza cu ea.
In acest colt al creativitatii, deasupra celor 3 monitoare (ale Alexandrai, Ralucai, Ionelei) vegheaza 3 cupluri de Gargouilles:
La etaj…
Am intrat in biroul creativilor:
Paul Cotor (Fresh-minded Creative Director) a colaborat mai intai ca freelancer cu pastel, in primul an de existenta al agentiei, apoi l-au angajat permanent si sunt vreo 4 ani de atunci.
Cel mai mult ii plac lucrarile in-store pentru Kraft si ambalajele create pentru Heidi, cu ocazia redesignului. In general, ii plac cel mai mult proiectele care ii fac viata grea, care necesita putin mai multa gandire.
Maria Anghel (Proficient Art Director) e aici din 2007, a fost in concediu de maternitate 2 ani, s-a intors in ianuarie 2011 si acum, n-o sa credeti, dar e din nou insarcinata. Cel mai mult i-a placut sa lucreze pentru Avon.
Lucian Rosu (Highly accurate DTP) lucreaza de 2 ani aici si cel mai mult i-a placut sa lucreze pentru Heidi, Kraft, Snack Attack.
Am intrat apoi in biroul celor doua Managing Partners:
Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner) are monitoarele strajuite de Winnie the Pooh, daruit de Dana dupa castigarea unui pitch (“cand chiar n-a mai putut sa ma refuze” spune Ioana si rad amandoua):
Dana Popa (Realistic Managing Partner) are pe birou o poza de la un eveniment intern Unilever Food Solutions, pentru anuntarea rebrandingului semnat de pastel. Si oamenii de la client, si cei din agentie, isi gaseau pozele pe un panou. Pe masura ce si le luau de acolo, era dezvaluit, putin cate putin, noul logo. Acesta a fost revealingul: faptul ca fiecare dintre ei este un pic din Unilver Food Solutions.
Pe un perete stau scrise cele 5 valori de la baza noii pozitionari pastel, care a fost aleasa in urma rebrandingului de anul acesta, in al 5-lea an de existenta al agentiei.
Am descoperit si papusa Matrioska de la ele din birou:
Am primit si cadouri pentru redactie: o carte despre marketing experiential, “Economia Experientei”, care a fost tradusa in Romania si publicata de catre editura Publica in urma solicitarii (si sponsorizarii) pastel.
Dana Popa ne-a daruit un reminder despre women power:
Continuand turul, am descoperit newsletterul intern, varianta analoaga:
Si masa de fussball:
Sala de intalniri e si ea viu colorata si primitoare:
Revenind la parter, am descoperit bucataria, care iti da si ea senzatia ca esti acasa:
Pe geam pot fi urmarite activitatile de relaxare care au loc in curtea din spate:
Pe fiecare perete al agentiei se afla cate un citat motivational, care sa le aminteasca in fiecare zi cine sunt si incotro se indreapta: