Specializarea comunicarii in domeniul farmaceutic a devansat cu mult alte specializari (cum ar fi sport, auto, imobiliare, investitii etc.), nu atat datorita pietei mai ofertante, cat datorita dificultatii comunicarii, mai ales catre un target specializat si scrupulos precum medicii. Pe acestia nu poti sa-i convingi cu emotii, ci cu argumente. Asadar, un comunicator in domeniu trebuie sa fi trudit ani buni printre tomurile medicale pentru a se putea exprima in ceea ce priveste acest target. De aceea agentiile full service au preferat sa lase medicamentele pe mana acestora.
Desi este unanim recunoscut ca piata romaneasca nu este inca suficient de matura pentru specializari in comunicarea pe produs, domeniul farmaceutic reprezinta o exceptie. Agentiile specializate au aparut in urma cu cativa ani buni, iar in ultima vreme par sa se multiplice precum ciupercile. Totusi sunt inca extrem de putine cele care abordeaza exclusiv medicamentele. Majoritatea isi rotunjesc veniturile calcand si pe alte domenii.
Comunicare de gherila pe piata medicamentelor
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: