Campania anticontrabanda "European pe buna dreptate", creata de Draftfcb si initiata de JTI in parteneriat cu Autoritatea Nationala a Vamilor, marcheaza scaderea nivelului de contrabanda cu tigari din Romania in 2011 fata de 2010 pana la un nivel comparabil cu al altor tari din Uniunea Europeana si evidentiaza motive pentru care romanii se pot simti parte a Uniunii, scaderea nivelului contrabandei fiind doar unul dintre ele, a explicat Claudiu Dobrita (Creative Director, Draftfcb) in cadrul conferintei de lansare de astazi, de la cafeneaua Van Gogh.
"In 2010, 36% era cifra care ne deranja cel mai tare, acesta era nivelul contrabandei cu tigari, nivelul maxim de pana atunci, drept pentru care, uitandu-ne la efectele pe care le are asupra intregului sistem financiar si social, am zis 'Contrabanda dauneaza grav societatii' – asta a fost mesajul campaniei in 2010 si am incercat prin intreaga campanie sa demonstram lucrul acesta si sa atragem atentia asupra pericolului pe care il reprezinta nivelul crescut al contrabandei. Suntem bucurosi sa aflam ca nivelul a scazut de la peste 36% la 15% intr-un an de zile si evident ca avem motive sa credem ca asta e si pentru ca in 2010 mesajul nostru si campania au prins si au dat rezultate. Drept pentru care am decis sa pastram trendul descendent si anul acesta, dar evident sa scoatem in evidenta evolutia pe care am avut-o si sa observam ca cifra de 15% ne mentine in media europeana a contrabandei cu tigarete. Cu alte cuvinte, si in Romania se pot intampla lucruri bune, si in Romania putem avea un nivel controlabil si comparabil cu Europa al nivelului contrabandei, ceea ce e, nu e asa, e o veste buna. Si cu vesti bune va aducem campania din 2011. O campanie pozitiva, fara incrancenari, fara note de subsol; o campanie optimista pentru ca avem si de ce sa fim optimisti. 'European pe buna dreptate' este mesajul campaniei, o campanie care cauta si evidentiaza alte motive pentru care ne putem simti cu mandrie europeni. Nivelul contrabandei e unul dintre ele", a declarat Claudiu Dobrita.
Spotul TV din campanie promoveaza site-ul sunteuropean.ro, unde romanii pot raspunde ce anume ii face sa se simta europeni in tara lor.
Vizualurile din campanie arata locuri, proiecte si initiative din Romania care ne pot face sa simtim ca facem parte din Uniunea Europeana. Acestea contin imagini cu Strada Stravopoleos, ceinaria Infinitea si cafeneau Van Gogh din Bucuresti, cu festivalul de film NexT, cu echipa Ateliere Fara Frontiere, cu Salina Turda si Conacul contelui Kalnoky.
Spoturile radio prezinta povestile catorva dintre aceste repere: Ateliere Fara Frontiere, Salina Turda si Strada Stavropoleos. De asemenea, la radio se face si un concurs impreuna cu Radio Guerrilla.
Campania se desfasoara in perioada 20 septembrie - 31 octombrie 2011 in Bucuresti si alte 7 orase din tara.
La conferinta au fost vorbit despre contrabanda cu tigari Marian Marcu (Novel Research), care a prezentat rezultatele unui studiu despre piata de tigarete in 2011, Viorel Comanita (seful Autoritatii Nationale Vamala) si Sorin Blejnar (Presedinte, Agentia Nationala de Administrare Fiscala).
Au fost prezenti si reprezentantii JTI Gilda Lazar (Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania) si Neil Coupland (General Manager, JTI).
"Rezultatele pe septembrie sunt incurajatoare si speram ca piata neagra va continua sa scada. Chiar daca era comparabil cu cel din alte tari europene, nivelul usor crescut din luna iulie a aratat clar ca eforturile conjugate pentru combaterea comertului ilicit nu trebuie abandonate, ci intensificate. Pentru ca piata neagra poate fi impulsionata atat de factori psihologici, cat si de factori economici concreti: cursul de schimb folosit la calculul accizei, inflatia, transpunerea unor reglementari europene care presupun costuri suplimentare, nivelul veniturilor populatiei, dar si cresterea cheltuielilor in perioada iernii", a declarat Gilda Lazar (Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania) intr-un comunicat emis de Draftfcb.
"In ianuarie 2010, contrabanda reprezenta peste 36% din totalul vanzarilor, devenind astfel liderul pietei de tigarete din Romania. Nivelul pietei negre a ingrijorat atat producatorii de tigarete, cat si autoritatile, pierderile anuale la bugetul de stat fiind estimate atunci la peste un miliard de Euro. In prezent, comertul ilicit cu tigarete este in scadere, ajungand la aproximativ 13%, ceea ce inseamna ca autoritatile actioneaza ferm pentru descurajarea contrabandei cu tigarete si ca, in acest moment, piata neagra se afla la un nivel comparabil cu cel din alte tari europene", a declarat Neil Coupland (General Manager, JTI Romania) in comunicat.