Si ala albu respira greu

Priviti pentru o secunda intre emisferele dumneavoastra. In zona cu pereti carosati cu puf unde, de obicei, stocati puritatea. Veti vedea ca Alba ca Zapada, imaculata conceptie, zapezile de decembrie, tenul pudrat al dansatoarelor japoneze, toate lucrurile pe care va cazniti din rasputeri sa le protejati de noroiul altor senzatii au inceput in ultima vreme sa-si ingroase vizibil substanta si sa se prelinga. Daca aceasta inflamare subita va preocupa, eu zic ca nu e cazul sa va impacientati. Este doar unul din efectele eforturilor de pozitionare ale producatorului de lactate Brenac.

Cateodata ma uit in jurul meu si nu inteleg ce se intampla. Raman asa, ca vitelul la poarta spitalului noua, prins breloc de absurditatea unui outdoor sau a unei gonflabile. Cam asa ma simt in fata comunicarii Brenac. Cam ca un animal. Cine sunt oamenii astia? Ce vor sa-mi transmita? De ce o fac asa? Cand imi analizez toate senzatiile pe care le-am acumulat in fata acestor creatii, parca incerc un parcurs liniar prin dictionarul khazar. Un amalgam de mesaje ce amesteca cu nonsalanta concepte, slogane si executii care de care mai indraznete, incepand de la packaging si pana la outdoor. E clar ca ceea ce le lipseste acestor oamenii e o minima viziune asupra propriului lor brand. Si aceasta lipsa, combinata cu dezorganizarea mentala si exprimarea in doi peri, a dat nastere catorva capodopere greu de catalogat.

Daca pana cum n-ati ras niciodata cu gura plina de iaurt, va invit sa intrati in posesia unei cutii de iaurt Brenac Refresh, sa o deschideti si, cat timp acul cantarului va mai sari 380 de grame, sa lecturati copertile acestui produs. Sunt delicioase. Cromatic, avem o combinatie foarte echilibrata de rosu, albastru, verde si alb. Pur si simplu iti vine sa te arunci dupa el la raft. Formal, lucrurile stau si mai bine. Creatorii nostri au reusit sa inghesuie in cei cativa centimetri patrati, unde se injunghie interesul consumatorului, un pai, un deal, cateva tulpini robuste de origine obscura ce cresc pe acest deal, tasta F5 care rasare cumva de dupa deal si o tastatura tolanita la baza aceluiasi damb verde. Cheia acestui puzzle aiuritor sta chiar in numele iaurtului: Refresh. Paiul prelungeste demonstrativ firul tastaturii iar in apropierea acestora scrie explicativ: "pentru toti utilizatorii Brenac". Ati prins ideea? Sunt absolut convins ca de abia acum, dupa ce ati aspirat cu paiul calciul din jurul tastei F5, intelegeti cu adevarat si rostul stampilei cu "produs natural".

Nu scoateti insa paiul, catastrofa continua. De data aceasta trecem la OOH. Daca in ceea ce priveste ambalajul am avut cat de cat o poveste rationala, campania de outdoor s-a tesut, sub presiunea libidoului, in subconstient. Revin, cu voia dumnevoastra, din nou la conditia bovina si privesc incurcat la bustul lambrisat cu fructe de pe panoul publicitar. "Bogatia fructelor". "Da-ti drumul la placere", "Ispita poarta un nume". Sunt de-a dreptul excitat. Piticii de pe creierul meu alearga cu bax-uri imense de iaurt incercand sa-l inghesuie in zone cat mai indepartate ale cutiei craniene. Pe unde mai ascund ei Playboy, filmele deocheate si pe cei trei x. Poate ma repet pe undeva, dar nu inteleg ce e cu avalansa asta spumoasa de poante deghizate in slogane. De ce au targetat un public 100% masculin cand un search banal de google sau o raita pe plaiul bunului simt iti vor arata ca printre "utilizatorii" de Brenac ii gasim si pe traditionalii "utilizatori" minori (stim cine ia decizia de cumparare in aceste cazuri), recte copii cu instinctele sexuale nedezvoltate. Fiinte care in principiu stiu ce-i cu "bogatia fructelor", dar sunt mai putin familiarizati cu "datul drumului la placere". In ceea ce priveste "ispita poarta un nume", eu zic sa nu cadeti prea usor prada tentatiei. Priviti aici. Avem o metafora a comunicarii Brenac: o gonflabila care ne delecteaza cu un nou slogan. Ce ne ducea devreme in ispita acum ne hraneste divin.

Aceste fiind spuse, va rog sa-l priviti cu intelegere pe acest colos alb si incercati sa rezonati la incercarea lui de a sisifica in comunicare toate semnificatiile unui iaurt de altfel competitiv. Si nu luati in seama zonele albe, inflamate din mintea dumneavoastra, relaxati-va, aruncati o privire inspre spatiile verzi unde Connex, plin de Vodafone, cedeaza fara lupta parcela lui Cosmote alias Cosmorom.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Sectiune



Branded


Related