In postul Craciunului fiind, m-am gindit sa am si eu o atitudine crestineasca si sa scriu despre un spot care mi-a placut. Ca de rele oricum ma tin tot anul ca scaietele. Au si ele dreptul sa stea linistite citeva saptamini din an. Am vazut in ultima vreme citeva mari "reusite", dar le pun la pastrare pentru inceputul anului viitor. Pentru curiosi voi spune doar ca e vorba de unul cu Miss Lime si Mr. Juniper. Pina atunci, ma voi ocupa de Zapp 500 Anytime - 1 Cent.
Zapp
Al treilea jucator pe o piata stabila, Zapp-ul este condamnat, mai mult decit competitia, la o continua campanie de promotii. Acest lucru este mai valabil decit oricind in decembrie care, stim cu totii, nu este luna in care s-a nascut Hristos, ci luna cadourilor, nu este post, ci se taie porcul si alte lucruri care fac din Craciun un concediu si un prilej de cumparaturi insotite de ofertele de rigoare, mai mult decit un prilej de sarbatoare. Traiasca societatea de consum.
Acesta ar fi contextul, iar "1 cent" pare a fi o promisiune mai ceva ca Raiul pe pamint. Nu stiu daca e chiar asa, dar trebuie si oamenii aceia intelesi pentru ca ne toaca mintile cu ofertele de 1 cent.
Doua vorbe sa-ti mai spot
Ultimele spoturi Zapp pe care le am in cap au fost, dupa gustul meu, niste ratari teribile si ma refer la cele cu Hamlet si ciracii lui.
Acesta de care scriu acum e din cu totul alta divizie. Are un umor dozat cu precizie, citeva informatii foarte abil prezentate si un final desavirsit.
Mi-a placut foarte mult "capra" imbracata in cent si dansul lui chiar daca versurile promotiei sint putin prea evidente si chiar risca sa cada in penibil cu traiul decent. Dincolo de artificialul evident al situatiei, autorii spotului au reusit sa ma atraga in conventia lor si sa ma simt amuzat. Imi este cit se poate de clar ca e o reclama cu o situatie cautata si gasita, dar ea are un firesc greu de atins si care lipseste in majoritatea spoturilor. Felicitari.
Daca e vreun lucru care mi-a mers la inima, atunci e defilarea micilor minute care dau buzna in casa pe linga gazda nedumerita. Personificarea minutelor si modul in care dau buzna peste potentialul client, fie daca vrea, fie daca nu, m-a incintat foarte mult.
In continuarea minutelor, finalul spotului, cu minutele care darima bradul pentru ca n-au astimpar prin sufragerie a fost un cadou la care nu ma asteptam, dar care ma bucura nespus. Imi dorec cit mai multe astfel de cadouri.
Nu ma pot abtine
Citeva neconcordante intre capra-cent si colinda cintata mi-au umbrit putin zimbetul, dar sint dispus sa trec cu vederea aceasta scapare.
Ochiul lui Cioran mai vede si citeva mici scapari la regie, dar una peste alta se declara multumit. Aici ar fi vorba de pozitiile celor trei colindatori care se schimba cam nefiresc si citeva taieturi si cadre filmate din unghiuri, sa le spun asa, mai putin inspirate.
Actorul-gazda strica si el hazul, fapt care mi se pare ca se intimpla, in mai toate spoturile Zapp, dar il trec si pe acesta la mustrare fara amenda.
O fi o coincidenta ca e al doilea articol despre spoturi in care trei personaje danseaza in zapada in fata unei usi? O fi.
N-am avut abonament Zapp niciodata, nu am deschis vreo brosura Zapp niciodata si nici nu m-a facut spotul sa-mi fac abonament de mobil. Dar in rest mi s-a parut foarte amuzant si bine facut.