Cu Avon fiecare spot e o sarbatoare

Ori sint eu un porc misogin, ori chiar nu se intelege nimic din ultima campanie pentru Avon. Si ca sa nu fiu rau, o s-o intorc inca din primul paragaraf. Se intelege ceva, ceva, dar numai dupa ce intra super-ul si voice over-ul. Eu, unul, as vrea sa inteleg macar putin din imagini si muzica. Nu cred ca am pretentii atit de mari.

Conceptul creativ mi se pare foarte bun. Dar cu astfel de executii expirate (si clisee reciclate precum globul de discoteca) nu sarbatorim ziua femeii in fiecare luna, ci ziua reclamelor care puteau, dar s-au fisiit undeva pe drum. Eu, unul, ma declar un fan al ideii, dar un dusman al acestor executii. Din fericire lucrurile se pot redresa, tocmai pentru ca ideea e una buna si clara.
In rest detalii dezlinate, care, ca sa o spun pe limba lui Shakespeare, "don't add up."

Trei spoturi
Prima data le-am vazut in urmatoarea ordine: Craciun, Car si Fitness. Si n-am inteles nimic, ceea ce ma face sa cred ca ar trebui vazute intr-o anumita ordine. Ceea ce, continuind pe firul rationamentului, nu e tocmai in regula.
De Craciun, vedem trei junioare promitatoare care suna la usa unei case si incep sa danseze pe muzica unui casetofon pus in zapada. Din casa ies alter-ego-urile lor mai mature care petreceau si incep la rindul lor sa danseze.
La prima vizionare n-am inteles nimic, nici macar dupa ce voice over-ul a incercat sa lamureasca misterul spunind: Cu Avon sarbatorim ziua femeii in fiecare luna.
Ce cauta fetitele alea in poveste? Cliente Avon nu sint, cele mari n-au nevoie de ele ca sa se distreze si sa sarbatoreasca aparitia noului catalog Avon. Raspunsul e simplu: sint niste pretexte puse cu mina. Not good.
In cel mai fericit caz as putea intelege ca fetitele au plecat la colindat si, fara sa stie cine e inauntru, se pun pe dansat de bucurie. Bravo. Misterul a fost spulberat. (Interesant paralelismul intre sarbatorirea nasterii lui Hristos si aparitia noului numar al brosurii Avon.)

Dar eu, pardon de exprimare, femeia care ma uit la aceasta reclama, cine sint? Cea din casa, o fetita sau nici una dintre ele? Imi pare ca nu ma identific cu nici una dintre ele, ceea ce e putin gresit, nu?
Al doilea spot, Car, e mult mai simplu, ba chiar simplist. Cele trei domnisoare au iesit la vinatoare. Am glumit. Altceva nu inteleg eu aici, poate tot din cauza misoginismului. De ce era nevoie de recuzita si "atmosfera" de Los Angeles? Recunosc buna intentie din spate, aceea de a proiecta putin glamour, putina stralucire in plus pe brosura Avon, dar in acest mod e prea artificial. Si la fel e "jocul" lor, modul in care se misca pe muzica din spot. Parca sint robotei care se leagana mecanic.

In alta ordine de idei, care este luna la care fac referire? Pe brosura de la sfirsitul spotului scrie 11, ceea ce ar insemna noiembrie, nu? Gresit, de vreme ce fetele sint intr-o decapotabila, nu?
Aici sint complet in ceata. La numarul 11 e vara. La numarul 13 e decembrie. Poate ne va lamuri cel de-al treilea spot.
Fitness, pe numele lui, acesta are brosura numarul 12, dar care dupa ce am vazut Craciunul e clar ca nu e decembrie. N-ar strica putina grija. Poate e unul venit din viitor.

Altele
Ce mi-a mai ramas de spus, voi spune repede ca sa doara cit mai putin.
Mai schimbati fetele si fetzele, fratilor, ca sintem vreo 22 de milioane numai aici, dincoace de Prut. Nu-i pacat sa vad aceleasi fotomodele/actrite pe care le-am vazut si prin alte spoturi? O fi o obsesie de-a mea, dar putina prospetime prinde intotdeauna bine.
Coregrafia imbatrinita este salvata de fetite, a caror nesincronizare mi s-a parut cel mai frumos detaliu din toata campania.
Culturistul care se uita si el in catalogul Avon mi-a scos si el un zimbet. Ca sa fie adevarata situatia, se impun doua conditii, ori e homosexual, ori citeste brosura Avon pe tron. Sa-i fie de bine.

Concluzia, la fel de scurta si de dureroasa, e ca avem in fata un concept creativ bine ales si bine definit, dar defavorizat de citeva executii lipsite de viata. Practic ne sint servite pretexte dezlinate, detalii lipsite de coerenta care nu fac impreuna nici o mare brinza, cu atit mai mult o campanie buna. Din fericire pentru noi, pentru agentie si pentru Avon, situatia se prezinta mai bine decit in multe alte campanii, carora le lipseste conceptul. Eu unul astept executii mai bune pe care sa le aprobe si Avon. Stiu ca se poate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related