PEPSI Blue - Razboiul culorilor

Cati dintre noi stiu oare ca Mos Craciun a fost colorat in rosu de catre Coca Cola? Ciudat dar adevarat, culoarea originala a lui Mos Craciun era verde. Asta dovedeste ca o campanie de marketing, a unui colos ce-i drept, poate influenta simboluri internationale.

Daca stam sa ne gandim ca insasi Coca Cola a devenit un simbol international, o parte din cultura pop dusa pe culmi inalte de forta de marketing a companiei americane, nici macar n-ar trebui sa ne miram atat de mult. In spatele unei lansari de produs in editie limitata se ascunde insa ceva mai mare: un adevarat razboi al culorilor si incercarea de schimbare a unei perceptii colective.

Sa incepem insa cu campania de lansare Pepsi Blue.

Primele spoturi ne anuntau ca ceva o sa se schimbe, anul acesta Craciunul o sa fie altfel. Teasing-ul campaniei a fost mult mai slab decat in cazul lansarii Mountain Dew (va mai aduceti de campania de teasing MD cand am fost bombardati din toate partile cu cele 2 litere?). Asta poate fi explicat prin faptul ca in cazul MD era vorba de un produs permanent, pe cand Pepsi Blue este un produs de sezon, un produs de guerilla daca vreti. Modul cum a fost conceputa campania ma face sa cred ca vanzarile sunt mai putin importante decat campania in sine si ceea ce se incearca sa se schimbe.

Dupa campania de teasing a sosit si clipul de 30 de sec., un clip de import si tradus in romaneste. « Oh Pepsi Blue, surpriza anului esti tu » canta Mos Craciunul albastrit. Mda. Discutabil. Mos Craciunite sexi, o masina beton, si un Mos Craciun cu valente de cantaret. Din nou discutabil.

Foarte interesant e ceea ce face Pepsi de ceva timp incoace in finalul clipurilor TV. O voce impunatoare anunta: "Un produs cola, Pepsi Cola." Aha, deci s-a prins si Pepsi ca atunci cand mergi la chioscul din colt si ceri o sticla de cola, automat vanzatoarea iti da o sticla de Coca Cola. Trebuie sa recunoastem ca e o situatie cel putin bizara, insa de cate ori ati fost intrebat "Ce fel de cola doriti, Coca Cola sau Pepsi Cola?". Iar asta e un lucru' al dracului de greu de schimbat.

Are Pepsi forta necesara sa schimbe aceasta obisnuinta? Ramane de vazut.
Pana atunci, beti mai putina cola, fie ea rosie sau albastra, si incercati mai multe sucuri naturale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related