E necesar sa repet truismul ”traim intr-o era a vitezei”. Pentru ca explica folosirea tot mai frecventa a Quick Response Codes din ultima vreme. Recent, QR Codes au inceput sa fie primite cu bratele deschise de advertising-ul de peste tot pentru ca se misca repede, lasa suficient spatiu pentru creativitate si uneori pot sa-si asume meritul pentru premiile de la Cannes ale campaniilor.
”Reporters without Borders”, creata de Publicis Bruxelles, a imbinat traditionalismul print-ului si inovatia QR Codes pentru o campanie sociala foarte puternica, premiata de mai multe ori la Cannes Lions 2011. Pe paginiile publicatiilor de presa au asezat portretele lui Muammar Gadaffi, Vladimir Putin, Mahmoud Ahmadinedjad si in coltul din dreapta jos al print-ului au fost asezate QR Codes. Dupa scanarea codului, prin Smartphone-ul asezat pe gura unuia dintre cei 3 cenzori, un reporter lua cuvantul vorbind despre libertatea presei. In tari precum Iran si Lybia, ad-ul a fost foarte raspandit si vanzarile cartii “100 de fotografii pentru libertatea presei” au crescut cu 25%.