Cum o fi sa-ti cumperi rosii prin QR Codes?

Cum o fi sa-ti cumperi rosii prin QR Codes?

E necesar sa repet truismul ”traim intr-o era a vitezei”. Pentru ca explica folosirea tot mai frecventa a Quick Response Codes din ultima vreme. Recent, QR Codes au inceput sa fie primite cu bratele deschise de advertising-ul de peste tot pentru ca se misca repede, lasa suficient spatiu pentru creativitate si uneori pot sa-si asume meritul pentru premiile de la Cannes ale campaniilor.

Cei mai mari cenzori declara libertatea presei

Reporters without Borders”, creata de Publicis Bruxelles, a imbinat traditionalismul print-ului si inovatia QR Codes pentru o campanie sociala foarte puternica, premiata de mai multe ori la Cannes Lions 2011. Pe paginiile publicatiilor de presa au asezat portretele lui Muammar Gadaffi, Vladimir Putin, Mahmoud Ahmadinedjad si in coltul din dreapta jos al print-ului au fost asezate QR Codes. Dupa scanarea codului, prin Smartphone-ul asezat pe gura unuia dintre cei 3 cenzori, un reporter lua cuvantul vorbind despre libertatea presei. In tari precum Iran si Lybia, ad-ul a fost foarte raspandit si vanzarile cartii “100 de fotografii pentru libertatea presei” au crescut cu 25%.

Cum ar arata strada asta daca oamenii ar incepe brusc sa danseze? 

Daca, mai sus, codurile trimiteau la un discurs despre libertate, QR Codes care au promovat Fete de la Danse duceau la o demonstratie de miscari de dans. Agentia Creatives din Elvetia a gandit o campanie pentru un festival de dans national care se desfasura pentru prima data in Vevey. Asa ca au plasat in locurile cele mai frecventate ale orasului stickere cu QR Codes care, odata scanate, afisau filmulete in care dansatori profesionisti faceau o demonstratie de dans exact in locul in care se aflau consumatorii in momentul respectiv.

Rememorare prin QR Codes

Daca John Fitzgerald Kennedy a folosit cea mai avansata tehnologie a comunicatiilor a anului 1960 ca sa transmita natiunii americane mesajul lui, campania pentru JFK Presidential Library and Museum a folosit QR Codes, Twitter si YouTube ca sa transmita o campanie care a avut loc acum mai bine de 50 de ani. Campania de print-uri exploateaza imagini ale lui JFK si ale sotiei lui, pe care au fost aplicate replici faimoase ale presedintelui si QR Codes. Fanii au fost tinuti la curent prin contul de Twitter al lui Kennedy1960, de unde au putut urmari discursurile si toate actiunile lui JFK ca si cum s-ar fi intamplat in timp real. Mii de oameni au urmarit campania lui JFK pe tot intinsul globului si s-au reconectat la ideologia presedintelui.

  

Cum o fi sa-ti cumperi rosii in timp ce astepti metroul?

Premiata la Cannes Lions 2011 cu un Grand Prix si 4 Gold-uri a fost si campania ”Homeplus Virtual Subway Store” realizata de Cheil Worldwide Seoul pentru Tesco. Cei care calatoreau cu metroul si-au putut face cumparaturile scanand QR Code-urile produselor din rafturile virtuale amplasate pe peron. Actiunea aceasta a transformat Homeplus in numarul 1 in piata online si numarul 2 in piata offline. Peste 10.000 de consumatori au vizitat site-ul online Homeplus, iar vanzarile online au crescut cu 130%.

 

Vanatoare de premii prin QR Codes

In ad-urile create de Ruth Advertising, Stockholm, pentru cel mai mare lant de cinematografe din Suedia – SF Bio – utilizatorii de Smartphones care gaseau QR Code-ul potrivit ascuns in mesaj puteau sa castige un pachet complet de filme SF pentru toata vara. A fost lansata o vanatoare de premii care incuraja consumatorii sa gaseasca codul potrivit; 686 erau erau gresite si numai unul corect.

Semnele de circulatie – coduri pentru soferi si pentru Smartphones

Leo Burnett Iberia a creat aplicatia ”Fiat Street Evo” care recunoaste semnele de circulatie si le transforma in QR Codes. Pentru ca e plictisitor pentru consumatori sa rasfoiasca un catalog si doar atat, codul ducea spre un catalog care permitea soferilor sa experimenteze chiar in trafic caracteristicile unui Fiat. Astfel ca: semnul pentru parcare ducea utilizatorul de Smartphone la o demonstratie a modului in care functioneaza senzorul de parcare, semnul STOP ajuta utilizatorul de Smartphone sa interactioneze cu sistemul de franare Fiat. Mai mult, Street Evo a fost construit ca un joc al caror premii au fost ascunse in semnele de circulatie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related