Fie ca uimesc sute de oameni in acelasi timp sau ca se rezuma la a-i ferici doar pe cativa, pe rand, campaniile neconventionale care se bazeaza pe surprize este garantat ca se vor viraliza.
Dar daca il ducem la politie?
Știti lectia aia cu portofelul gasit pe jos la care raspunsul corect NU este "Il pastrez si le iau cadouri celor dragi"? Cred ca multi copii ar fi invatat raspunsul corect daca erau rasplatiti ca in campania Coca-Cola – "La billetera de la felicidad" (portofelul fericirii). Pentru a testa onestitatea peruanilor, un portofel cu 100$ era lasat sa cada pe trotuar intr-o intersectie aglomerata din Lima. Cei care nu alegeau "sa pastreze banii si sa le ia cadouri celor dragi", ci il aduceau chiar la casa posesorului, aveau parte de o mare surpriza: felicitari, confetii, baloane, aplauze si o sticla rece de Coca-Cola care sa completeze bucuria. Cati dintre cei care au gasit portofelul l-au si inapoiat? Raspunsul: 70%.
Aterizari cu a capella in loc de aplauze
Daca pentru voi intoarcerea acasa cu avionul inseamna o aterizare la Aeroportul Baneasa, o sa fiti cu atat mai gelosi pe experienta celor care au luat parte la flash mob-ul "Welcome back" de la compania de telefonie mobila T-Mobile. Cativa dintre cei 30.000 de calatori care trec zilnic prin aeroportul Heathrow din Londra au fost intampinati nu doar de prietenii cu masina, ci de un cor si o orchestra de 300 de persoane cantand a capella. Clientii T-Mobile au fost invitati prin SMS sa se alature si sa cante si ei, in acord cu filosofia de brand ”Life’s for sharing”. Finalul a fost un hit emotionant din anii `70, "Welcome Home" de la Peters & Lee. Inregistrarea de 3 minute a flash mob-ului a fost difuzata ca spot la TV, iar online a inregistrat peste 9 milioane de vizualizari.
Un maestru yoghin si o investitie de 74$
Credeati ca succesul in afaceri nu e posibil fara respectarea protocolului cartii de vizita? Pentru a promova un club mic de yoga din Shanghai si pentru a atrage 300 de inscrieri la cursuri, un maestrul de yoga a inceput sa imparta carti de vizita pe strada. Dar asta in timp ce era ascuns intr-o cutie miiica-mica. Fiecare trecator era surprins de o mana care se lungea prin capacul cutiei si ii oferea o carte de vizita. Cu o investitie de 74$ si in numai 15 zile, clubul a comunicat direct catre mai mult de 35.000 de oamenii, a fost vizitat de 2000 de persoane intr-o luna, dintre care 622 au devenit membri ai clubului. Clipul video in care yoghinul imparte carti de vizita a avut peste 300.000 de vizualizari.
Saptamana Modei de la Metrou
De ce sa te lupti pentru o invitatie la Saptamana Modei cand poti fi chiar tu pe catwalk? Fretex, un lant de magazine cu haine second hand al Armatei Salvarii, a avut o campanie de promovare neconventionala care s-a bazat pe urmatoarea observatie: hainele second hand vandute in colectiile de maine ale Fretex sunt hainele purtate de oameni astazi. In timpul Saptamanii Modei de la Oslo, Fretex a instalat un podium ca in prezentarile de moda chiar la iesirea de la metrou dintr-o statie (cum altfel?) foarte aglomerata. Calatorii care ieseau de la metrou paseau vrand-nevrand pe catwalk, intampinati de muzica si aplauze. Cativa dintre ei nu au fost timiduti si si-au intrat chiar foarte bine in rol, pozand mai ceva ca modelele. La sfarsit au primit carduri de cadouri si au fost invitati sa doneze haine.
Un bilet spre oriunde-vrei-tu
Cu doar 5 clienti surprinsi intr-o zi, site-ul de rezervari de bilete de tren Voyages SNCF a strans peste 2 milioane de vizualizari si 15.000 de fani noi pe Facebook in mai putin de o saptamana. Vrand sa arate ca Voyages SNCF merge ”mai departe decat iti imaginezi” pentru a-si multumi clientii, campania ”Bienvenue, au revoir” o oferit surprize personalizate la Gara de Est din Paris. De exemplu, celibatarul Fabien a fost condus la tren de 25 de femei care il implorau sa nu plece, iar romantica Gabrielle a fost acompaniata de un Elvis la un pian alb.
Campania a continuat cu "Masina de calatorit": intr-o piata din Paris era instalat un cub mare si negru, cu un buton mare si rosu in mijloc. Cine indraznea sa se apropie primul era intrebat: “Daca ai putea pleca acum, unde te-ai duce?”. Fie ca au raspuns Anglia, Africa de Sud sau Laponia, acestia au avut parte de o explozie de muzica, lumini, confetii, artificii, baloane si obiecte supradimensionate iesind din masinarie, dar si de un bilet urias catre destinatia aleasa.