La ce te poti astepta cand mergi la cumparaturi in afara de niste cumparaturi in plus, neplanificate si renegate? Dar, daca prinzi vreo campanie neconventionala desfasurata in magazine, se prea poate sa iti schimbi detergentul, sa iti innoiesti playlistul sau chiar sa iei in considerare o noua universitate. Și cand ti se intampla asta, nu e normal sa simti nevoia sa spui mai departe?
Muzica asortata la haine: prea matchy-matchy?
Cabina de proba. Un spatiu intim, in care uneori te poti trezi ca ti se pune nu-se-stie-de-unde muzica 'asortata' hainelor pe care le-ai luat la incercat si apoi ca iti este trimis chiar si un SMS cu link de descarcare spre melodiile selectate - sa fii mereu ‘fashion’ pana in varful urechilor. Aceasta a fost experienta clientilor care au nimerit in magazinele in care se desfasura campania "Musical Fitting Rooms", creata de DDB Singapore pentru magazinul online de muzica StarHub. Cu ajutorul unui chip atasat de hainele din magazin, un cititor special instalat in cabina identifica si pornea melodiile potrivite stilului de imbracaminte. Clientii erau apoi anuntati prin SMS ca melodiile sugerate pot fi descarcate gratuit de pe site-ul promovat. Au fost descarcate 29.000 de cantece gratuite, iar numarul de download-uri platite a crescut cu 21%.
Dragi studenti,
Cu un episod din serialul Glee a semanat campania de promovarea a Universitatii Metropolitane Nelson Mandela din Africa de Sud. Mai multi membri ai multipremiatului cor al Universitatii au creat un flash mob: s-au plimbat printre mesele din zona de mancare a unui mall cantand pe una sau mai multe voci melodii precum “Only you”, “Three little birds” sau “I’m so excited”. Asa au promovat mesajul “Better U – U can stand out from the crowd” printr-o experienta memorabila in locul unor brosuri impartite la targuri ale educatiei.
Micul Robin o astea^%&%^*%#
Intr-un mall din Belgia, o voce de femeie anunta calm prin difuzor ca "Micul Robin o asteapta pe mama sa la receptie". In doar cateva minute, vocea femeii devine tot mai isterica pe masura ce e combinata cu strigatele belicoase ale "Micului Robin", care se intelege ca face ravagii prin birou, pana in momentul in care aceasta striga ea insasi dupa ajutor. "Cresterea unui copil nu este intotdeauna usoara. Asa ca exista Opvoedingslijin, noul serviciu de sprijin pentru parinti", vine explicatia prin difuzor.
Doua la pret de una
Intr-un mall din Israel a fost inaugurat magazinul “Women for sale”. Cu promotii, etichete si tot ce presupune vanzarea unor obiecte. 15 femei stateau in vitrine, cu tot cu etichete pe care erau inscriptionate numele, inaltimea, greutatea, masurile, ‘tara de fabricatie’ si, evident, pretul. Pe site-ul womentogo.com, vizitatorii puteau compara preturile si caracteristicile diferitelor tipuri de femei ‘on display’. Toate astea pentru a sensibiliza publicul fata de problemele victimelor traficului de persoane si pentru a strange semnaturi la o petitie care le protejeaza.
Rufe proaspat spalate vs. Haine nou-noute
"Hainele spalate cu Ariel arata ca noi". Cam cat de plictisitor suna acest mesaj?! In loc sa anunte beneficiul oferit de Ariel, o campanie din Filipine a preferat o executie neconventionala cu care sa il ilustreze. Curatatoriile au fost transformate in fashion boutique-uri in care hainele spalate erau etalate pe corpurile unor manechine puse in vitrine. Cei care veneau sa ridice hainele proaspat spalate cu Ariel puteau sa le probeze in cabinele amenajate in curatatorii. Pentru un plus de credibilitate, hainele aveau atasate si cate o eticheta cu pretul. Si uite cum o haina noua te poate costa doar cat un spalat la curatatorie.
Neconventional de dupa casa de marcat
Intr-un magazin din Polonia, vanzatoarele au fost instruite sa ataseze de fiecare sutien achitat cate un dispozitiv antifurt. In momentul in care clientele voiau sa paraseasca magazinul, dispozitivul era detectat si alarma era activata. Cautand prin pungi, femeile citeau textul inscriptionat pe dispozitiv: "Ceea ce o persoana poate rata, un aparat va detecta" – un mesaj care le amintea ca palparea pentru detectarea cancerului la san nu este la fel de eficienta ca o mamografie.