Cine-a pus flash mobu-n drum?

Atata timp cat nu intrerup pe nimeni, atata timp cat nu creeaza o bresa memorabila in banalul cotidian, atata timp cat se intampla intr-un loc unde oricum nu trece nimeni niciodata pe jos, deci nu au pe cine sa surprinda, atata timp cat sunt anuntate dinainte, promovate ca niste concerte in aer liber, iar pasii de dans sunt pusi pe net, pe site-ul oficial al organizatorului, sa-i repete toata lumea acasa si sa-i invete ca pentru serbare, atata timp cat se creeaza evenimente pe Facebook in care lumea e invitata la flash mob, atata timp cat participantii sunt imbracati toti in costume identice, in culorile brandului (ba chiar cu logo), deci nimeni nu mai e surprins ca nebunul de langa a inceput sa danseze din senin si ca din ce in ce mai multi oameni din jur sunt contaminati subit cu acelasi virus si incep sa faca si ei la fel, atata timp cat spectatorii flash mob-ului, oamenii obisnuiti care se presupune ca se aflau intamplator acolo, simuleaza atat de prost surpriza incat iti spui “deci astia sunt cu ei” inainte sa-i vezi ca intra in joc, normal ca nu o sa vrea nimeni sa dea mai departe link-ul cu flash mob-urile romanesti pentru branduri.

Lansarea parfumului Outspoken by Fergie, de la Avon

Impresia ca i-au contaminat pe cei din jur cu microbul dansului au lasat-o cei 8 dansatori profesionisti care au inceput flash mob-ul pentru Outspoken din octombrie 2010, in Parcul Coltea de la Piata Universitatii. Cei 8 au prestat o rutina complicata in primele 90 de secunde, pe melodia „Fergalicious”, pentru ca apoi sa li se alature, in mai multe serii, ca atinsi de o epidemie care se raspandeste treptatat, zeci de oameni, pana s-a ajuns la 200. Product placementul a fost discret: la un moment dat, a fost ridicata in aer o fata tinand in mana sticluta cu parfum, ca pe un trofeu.

Flash mob, flash mob, dar sa facem si un sampling mic

Nici Lipton Ice Tea nu a rezistat tentatiei de a-si arata cutia la locul faptei, asa ca flash mob-urile organizate in mai multe statii de metrou, in aprilie 2011, pentru promovarea variantei cu aroma de zmeura s-a finalizat cu impartit cutii de suc spectatorilor. Acestea fiind spuse, nu mai e nevoie sa zic ca aveau toti bluze roz, cu logo imprimat pe fata si cu intrebarea “Sete de zmeura?” scrisa cu galben pe spate. Asa ca nici nu mai conteaza ca melodia pe care au fost nevoiti sa se descurce dansatorii e atat de slab ritmata incat te facea sa te intrebi “mai e mult?”, iar rutina se repeta de atatea ori incat iti venea sa le oferi tu un suc participantilor la flash mob.

 

Andreea Balan a condus Dansul Zeitelor pentru Gillette Venus

Costume identice au avut si cele 250 de dansatoare care au participat la Dansul Zeitelor din mall-ul AFI Palace Cotroceni, in mai 2011. Dansul sincron, ca flash mob nu pot sa-i spun, a avut loc intr-o seara de sambata, cand oricum toata lumea e relaxata si cauta entertainment in mod activ.  Deci “sa le intrerupem rutina cotidiana” a devenit „macar sa-i distram, daca tot sunt plictisiti”.

Gillette Venus, aparatul de ras pentru femei care promite sa “scoata la iveala zeita din tine” (“Reveal the goddess in You”),  a distribuit-o pe Andreea Balan in rolul de Zeita Principala. Intr-o rochita din paiete asemanatoare cu cea a lui J-Lo din vizualul campaniei, Andreea Balan s-a infiintat in centrul mall-ului si a inceput sa danseze pe melodia “Venus” a formatiei Bananarama, urmand o coregrafie creata de ea insasi, impreuna cu partenerul ei de dans, Adrian Cristea aka "Bursucu". I s-au alaturat treptat, in mai multe serii, zeci de dansatoare, pana s-a ajuns la 250.

Probabil ca datorita costumelor identice ale dansatoarelor, mai saracacioase decat ale cantaretei, dar totusi dintr-un material sclipitor, in culorile brandului, filmul final lasa impresia unei secvente dintr-un show de varietati de pe vremuri.  Existenta costumelor, desi a stricat toata surpriza, poate fi justificata de faptul ca se voia un dans al zeitelor, nu o hora in care s-ar fi putut prinde orice pamanteanca. Din pacate, alegerea aceasta a contribuit la absenta sentimentului de spontaneitate contagioasa din filmul final. Macar daca era un dans care sa te lase cu gura cascata si pe care sa vrei sa-l dai mai departe doar pentru ca e entertaining. Dar zeitele n-au avut alt merit decat ca au fost multe.

Smiley, guest star in “Avon Street Karaoke”

Dupa sesiunea de karaoke cu 13.500 de participanti, organizata de T-Mobile in Trafalgar Square, in aprilie 2009, cea in care Pink si-a facut aparitia din multime, imbracata civil, cu o gluga pe cap care s-o ajute sa le faca o surpriza reala fanilor, Smiley a aparut si el intr-o sesiune de karaoke in aer liber, in noiembrie 2010, pentru lansarea platformei AvonConnects.com.ro.

Imbracat ca un simplu trecator, Smiley s-a alaturat grupului de fete care faceau karaoke in Piata Constitutiei, simuland destul de prost ca nu stiu ca sunt filmate. Bineinteles ca au fost complet surprinse ca a aparut chiar interpretul melodiei pe care o maltratau (“Love is for Free”), faptul ca erau afone fiind singurul element autentic al filmului. Perdeaua de balonase de sapun care s-a insinuat in peisaj de parca asa ceva vedem noi in fiecare zi prin Bucuresti, n-a ajutat nici ea prea mult la naturaletea filmului.

Flash mob la cinema: Hahaha Production si Puma

Cu adevarat surprinzator si pe buna dreptate viral a fost un flash mob organizat in mai 2010 la Cinema City, in sala Puma, pe melodia “Don’t say it’s over” a lui Alex Velea. Dupa ce s-a stins lumina in sala si a trecut genericul magistral de inceput, s-a auzit zvon de pian, lumea a inceput sa se intrebe ce se intampla, apoi a inceput vocea lui Alex, iar un baiat din primul rand a inceput sa danseze. Dupa ce a terminat rutina si s-a asezat la loc de parca s-ar fi potolit, muzica a reinceput si o fata de langa el a repetat pasii. Din ce in ce mai multi oameni din sala, raspanditi la intamplare prin sala, le-au facut o surpriza vecinilor de scaun si au inceput si ei sa danseze asemenea celor doi apucati din primele randuri. S-au aprins luminile si au repetat cu totii dansul, in hohotele si aplauzele spectatorilor care nu se asteptau ca actiunea sa se petreaca in alta parte decat pe panza.

Acest flash mob a fost facut pentru a promova “Summer Start Flash Mob”, care a avut loc in iunie 2010, in Piata Consitutiei si la care au participat 2150 de oameni. In timp ce Alex le-a cantat, urcat cu o macara la cateva zeci de metri in aer, “Don’t say it’s over”, o mare parte din ei, imbracati in tricouri cu simbolurile Puma Football: Love = Football, au dansat rutina pusa din timp pe net, s-o poata repeta cu totii. A fost mai degraba un concert de o melodie si un dans sincron de proportii majore decat un flash mob, dar pentru cel din cinema merita toate aplauzele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related